2015-07-29, 17:17
Medlem
RaketStrump0rnas avatar
Nej.
Enkelt, är nöjd med 8.1 så varför ändra? Ser inget som lockar
Citera
2015-07-29, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Win 7 är ett utmärkt OS.

Största skälet enligt mig är väl directX12. Men spelar du inte så är det skit samma.

Jag kör med Start 10. Då får man en startmeny som i Win 7.

Det tycker jag med, tack.
Okej, det var då som jag anade. Nej, jag spelar inte, bara min lille son. Dyker det upp spel som kräver directx12 så kanske det DÅ är ett skäl till att uppgradera hans burk i alla fall.
Citera
2015-07-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Har använt sökfunktionen men konstigt nog så verkar det inte finnas någon tråd om detta (dock en stor om Windows 10 i sig själv), så jag startar en. Frågan är alltså: Kommer ni, kära flashbackare, att uppgradera till Windows 10? Frågan riktar sig främst till de som i likhet med mig kör Windows 7 i dagsläget. Jag har läst mängder med artiklar om detta på nätet men befinner mig fortfarande i valet och kvalet, dels därför att jag HATAR, säger verkligen HATAR, Windows "råtta" och motsätter mig att det skall finnas några element från den skiten i Windows 10 överhuvudtaget (vilket det ju tyvärr gör...)

Den andra, kanske starkare, anledningen till att jag är skeptisk till att uppgradera är ren misstänksamhet. There is no such thing as a free lunch. Ett rykte gör gällande att när man väl sitter i fällan och har uppgraderat så kommer Microsoft att börja ta betalt för ytterligare uppgraderingar till 10:an.

Alltså: Hur tänker ni göra? Om majoriteten i denna tråd svarar att de tänker uppgradera så gör jag bannemig det också. Följer flocken helt enkelt...
Var är windows 9?
Citera
2015-07-29, 18:04
Medlem
Nej det ser jag ingen anledning till att göra. Tycker 8 eller 8.1 (ingen koll vilket jag har, så ointresserad är jag) funkar prima. Kommer antagligen vänta till jag behöver köpa ny dator, vilket antagligen inte är för långt borta i framtiden med tanke på att min nuvarande är 2 år gammal redan.
Citera
2015-07-29, 18:12
Medlem
Ja!
Ser ingen ulempe med å kvitte seg med Internet Explorer, samt start-menyen ser bra ut igjen
Citera
2015-07-29, 18:16
Medlem
416.5hps avatar
För mig blir det ingen uppdatering. Jag trivs bra med sjuan. Dessutom har jag inte fått något erbjudande om uppdatering, så jag antar att det är något knas med min licens.

Köper jag en ny dator pm något år har den väl Windows 10 förinstallerat.
Citera
2015-07-29, 18:18
Medlem
Icaruzs avatar
Ja, då jag som student får win10 EDU gratis genom universitetet/dreamspark samt att directX 12 lockar. Kör för närvarande ett crackat win7.
Senast redigerad av Icaruz 2015-07-29 kl. 18:31.
Citera
2015-07-29, 18:22
Medlem
lirareflashbacks avatar
Sitter pa Win 7 Ultimate och ar supernojd med den versionen. Aldrig haft nat strul.
Aven customized den versionen sa att den skall se ut pa exakt det satt jag vill.
Finner ingen som helst anledning att byta.
Citera
2015-07-29, 18:23
Medlem
Svenne-rasses avatar
För mig blir det självklart att uppgradera både min bärbara och min stationära, dock av olika anledningar.

Stationära:
Har Windows 8 på den och tror(läs: hoppas) att Windows 10 kommer vara allt det Windows 8 borde ha varit så där är uppgraderingen självklar.

Laptopen:
Kör Windows 7 på den, men den har blivit ganska seg och jag orkar inte installera om 7:an, så jag chansar på att 10:an kommer vara bra och lösa en del av segheten.

Till TS halvparanoida skäl att inte lita på uppgradering.

Jag tror att Microsoft vet att de allra flesta användare inte bryr sig så mycket om vilken version av Windows de kör så länge det fungerar och därför aldrig skulle köpt en ny Windows version bara för att, utan dessa skulle nog inte köra 10:an fören de köpte en ny dator där det kom förinstallerat.

Om Microsoft däremot erbjuder en gratis uppgradering som är enkel att installera via Windows Update så kommer nog många fler uppgradera som ändå inte skulle köpt det.

Varför vill Microsoft detta då?

Jag tror att de vill det för att snabbare kunna släppa supporten till de äldre versionerna. Ju färre som kör de äldre versionerna desto mindre anledning att ha kvar supporten.

Gratis är gott.
Senast redigerad av Svenne-rasse 2015-07-29 kl. 18:27.
Citera
2015-07-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
För mig blir det ingen uppdatering. Jag trivs bra med sjuan. Dessutom har jag inte fått något erbjudande om uppdatering, så jag antar att det är något knas med min licens.

Köper jag en ny dator pm något år har den väl Windows 10 förinstallerat.

Alla uppdateringar för din 7/8/8.1? Jag fick uppdatera allt för att få rätt på det, men om du inte ska uppdatera till 10 så är det ju skit samma

Väntar fortfarande på möjligheten att uppdatera, men väntar trots det ett tag för att fånga babysjukdomar etc.
Citera
2015-07-29, 18:48
Medlem
JnDs avatar
Enda anledning jag kan tänka mig upgradera, är för att man ska kunna streama xbox One direkt till datorn... Men ja, har inte skaffat mig en xbox än... För övrigt kör jag win7 nu, har 8.1 på jobb och det ger mig bara huvudvärk...
Citera
2015-07-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
...

dels därför att jag HATAR, säger verkligen HATAR, Windows "råtta" och motsätter mig att det skall finnas några element från den skiten i Windows 10 överhuvudtaget (vilket det ju tyvärr gör...)

...

För att enklare ge dig tips och råd, vad i Windows 8/8.1 är det du hatar så mycket? Personligen tycker jag att Windows 8/8.1 är en betydlig förbättring efter att man lärt sig använda det på rätt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Tänkte uppgradera, men jag gillar inte att det inte går att stänga av automatiska uppdateringar, så nej...

Det går, så kör på!

Jag har kört Windows 10 i några månader nu och är riktigt nöjd. Jag stötte på lite småbuggar vid inloggning och hantering av nätverksanslutningar i de tidigare buildsen men efter de senaste uppdateringarna funkar det kanon. En sak som jag dock inte fått att fungera än är nätverk genom mitt SIM-kort (Lenovo Thinkpad T450s). Om någon har tips om detta så mottages det tacksamt!
Senast redigerad av frlo 2015-07-29 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in