Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 09:42
  #2737
Medlem
Sammanbrotts avatar
Kanske inte det farligaste, men något av det mest irriterande är folk (gubbar) som slår på helljuset flera sekunder före mötet. Som hämnd för att de tror att man själv kör på helljus. (Nej, ingen annan gör så på hundra bilar, så det är inte felinställt halvljus.)
Citera
2015-07-27, 12:06
  #2738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammanbrott
Kanske inte det farligaste, men något av det mest irriterande är folk (gubbar) som slår på helljuset flera sekunder före mötet. Som hämnd för att de tror att man själv kör på helljus. (Nej, ingen annan gör så på hundra bilar, så det är inte felinställt halvljus.)
Förstår dig fullt ut. De slår på helljus samtidigt du ser att det är gubbar i bilen. Antingen så kör de med helljus när det är bra ljusförhållande eller så har du en fantastisk syn som kan se in i andras bilar i mörker. De kanske blir förbannade på att du inte bländat av då du ser föraren i mötande bil?
Citera
2015-07-27, 12:54
  #2739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
De som ligger 3 meter bakom på en motorväg utan anledning. Gött att ryck-bromsa så att de vaknar då.
Anledningen till detta är dock ofta att man vill markera att personen framför är dum i huvudet, eftersom de har parkerat i vänsterfilen så pass länge att man börjar tro att de ska bjuda hela Rinkeby på braklunch med efterföljande kaffe och kaka. Gärna under hastighetsbegränsningen dessutom.
Citera
2015-07-27, 15:59
  #2740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Anledningen till detta är dock ofta att man vill markera att personen framför är dum i huvudet, eftersom de har parkerat i vänsterfilen så pass länge att man börjar tro att de ska bjuda hela Rinkeby på braklunch med efterföljande kaffe och kaka. Gärna under hastighetsbegränsningen dessutom.

Du menar när de ligger bakom en i högerfilen?
Citera
2015-07-28, 10:13
  #2741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Du menar när de ligger bakom en i högerfilen?
Vänster. Jag skrev vänster, och jag menade vänster. Hälsa med höger, vinka med vänster.
Citera
2015-07-28, 10:17
  #2742
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Vänster. Jag skrev vänster, och jag menade vänster. Hälsa med höger, vinka med vänster.

Och jag menar högerfilen.
Jag kan förstå att mitt uppförande inte verkar okej, så som jag gör i det fallet, men vad ska man göra då? Ska man sätta på varningsblinkers för att se reaktionen?
__________________
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2015-07-28 kl. 10:21.
Citera
2015-07-28, 10:52
  #2743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Och jag menar högerfilen.
Jag kan förstå att mitt uppförande inte verkar okej, så som jag gör i det fallet, men vad ska man göra då? Ska man sätta på varningsblinkers för att se reaktionen?
Kasta ut ett bananskal, och hoppas på att det träffar. Funkar bra om du har taklucka.

Men folk som ligger för nära är irriterande. Jag ville bara poängtera att ibland kan det vara "berättigat", eller vad jag ska kalla det.
Citera
2015-07-28, 14:13
  #2744
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Kasta ut ett bananskal, och hoppas på att det träffar. Funkar bra om du har taklucka.

Men folk som ligger för nära är irriterande. Jag ville bara poängtera att ibland kan det vara "berättigat", eller vad jag ska kalla det.

Vissa gör det säkert för att jävlas, men många håller samtidigt på med mobilen och då är det ju livsfarligt.
Det är irriterande.
Citera
2015-07-28, 15:55
  #2745
Medlem
Cybereye303s avatar
När bakomvarande ligger för nära under långa sträckor. Hajar vinken om att öka farten eller svänga av och släppa förbi den långa kön. Det är ok att markera så av och till korta stunder, men inte oavbrutet under långa sträckor. Det är bara problematiskt. På främmande, krokiga landsvägar där små parkeringar och bussfickor oväntat kan uppenbara sig krävs ju ordentliga fartminskningar för att svänga av. Alltså väljer jag att fortsätta för att slippa riskera seriekrock.
Citera
2015-08-06, 16:23
  #2746
Medlem
FuriousRages avatar
Vad som är mycket irriterande i trafiken är alla som ska "ta ut svängen".
Idag låg jag bakom en liten jävla polo som tog halva högra körfältet innan svängen för påfarten till motorvägen vid lindvreten.
Citera
2015-08-17, 04:04
  #2747
Medlem
Redors avatar
*Ni som..precis som man ska, blinkar vid filbyte. MEN som när ni blinkar redan ligger med halva bilen i den fil ni ska in i på. Precis som att "bara så att du vet så kommer jag nu". Så bakomvarande inte har mycket till val än att bromsa in. och varför i h*vete måste ni in 1m framför när hela vägen är ledig??!.

* Folk som inte inser problemet med att prata i mobil och köra samtidigt. Hade nog det mest fucked up scenariot häromdagen. Bil framför på en motorvägspåfart där det är 110. Jag närmar mig bakifrån och inser att här går det inte i 110, när det går ner till 50 så börjar jag tuta eftersom det nu går lite väl långsamt..till slut kommer vi ut på motorvägen, jag blinkar och kör ut från påfarten/accelerationsfältet men eftersom han inte gjorde detsamma så körde jag i samma fil då fältet är rätt långt, då svänger han ut helt plötsligt men håller mellan 50-70km/h, varpå en krock är väldigt nära. Ställer mig på tutan och kör om och ser han sitta med ena armen mot fönstret med en lur upptryckt mot örat och sitter och skrattar och ger inte en blick mot den som nyss tutat. HELT JÄVLA PANTAD. Det är nästan så att jag önskade att jag sett till att han körde in i mig så han kunde lära sig en läxa. Många straffbara saker han sysslade med där..
Citera
2015-08-17, 15:18
  #2748
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
*Ni som..precis som man ska, blinkar vid filbyte. MEN som när ni blinkar redan ligger med halva bilen i den fil ni ska in i på. Precis som att "bara så att du vet så kommer jag nu". Så bakomvarande inte har mycket till val än att bromsa in. och varför i h*vete måste ni in 1m framför när hela vägen är ledig??!.

* Folk som inte inser problemet med att prata i mobil och köra samtidigt. Hade nog det mest fucked up scenariot häromdagen. Bil framför på en motorvägspåfart där det är 110. Jag närmar mig bakifrån och inser att här går det inte i 110, när det går ner till 50 så börjar jag tuta eftersom det nu går lite väl långsamt..till slut kommer vi ut på motorvägen, jag blinkar och kör ut från påfarten/accelerationsfältet men eftersom han inte gjorde detsamma så körde jag i samma fil då fältet är rätt långt, då svänger han ut helt plötsligt men håller mellan 50-70km/h, varpå en krock är väldigt nära. Ställer mig på tutan och kör om och ser han sitta med ena armen mot fönstret med en lur upptryckt mot örat och sitter och skrattar och ger inte en blick mot den som nyss tutat. HELT JÄVLA PANTAD. Det är nästan så att jag önskade att jag sett till att han körde in i mig så han kunde lära sig en läxa. Många straffbara saker han sysslade med där..
Eftersom han betedde sig avvikande borde du skärpt kontrollen och hållt dig extra långt ifrån honom.
Ja, han körde felaktigt, men om du varit alert hade du inte varit nära en krock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback