2015-07-27, 10:15
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Öh, det beror ju på vad du menar med äckliga?

Om jag tror att gamla tanter är lika benägna och kapabla att begå övergrepp på unga män som män från taliban-länder är att begå övergrepp på svenska tjejer? Nej det tror jag inte.

Ptja snuskkärringarna kan inte hålla händerna i styr många gånger, eller vill du göra gällande att det är vanligt att dessa män begår grova övergrepp på badhus, det finner jag jävligt otroligt.
Citera
2015-07-27, 10:28
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ptja snuskkärringarna kan inte hålla händerna i styr många gånger, eller vill du göra gällande att det är vanligt att dessa män begår grova övergrepp på badhus, det finner jag jävligt otroligt.

Det jag menar är

1. Det är obehagligt för alla när någon råglor på ett otrevligt och efterhängset sett. Det borde alla avstå ifrån, kärringar, gubbar, invandrare och så vidare. Att kalla det ett övergrepp är att ta i, men jag tycker det är fullt begripligt att man upplever det som ett problem om man råkar ut för det flera gånger varje gång man går till badhuset. Om gamla tanter håller på och tafsar på dig när du är på badhuset antar jag att det leder till att du inte känner dig så bekväm där? Dock har jag aldrig sett att gamla tanter förföljer eller stirrar ut unga män på samma sätt som jag sett invandrarmän göra med unga flickor, men jag kan givetvis inte hävda att det inte händer.

2. Tjejer har större orsak att inte bara känna obehag utan även känna sig hotade, när de blir behandlade på ett hotfullt och påträngande sätt av män, än vad unga män har att känna sig hotade av att gamla tanter glor på ett skamlöst sätt.
Citera
2015-07-27, 10:29
Medlem
ChristianXs avatar
Så här såg det ut på 80-talet och det var inga problem alls. Det man bör fråga sig är ju vad som hänt sedan dess och vilka det är som applåderat den utvecklingen...

http://imgur.com/a/4alT9
Citera
2015-07-27, 10:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det jag menar är

1. Det är obehagligt för alla när någon råglor på ett otrevligt och efterhängset sett. Det borde alla avstå ifrån, kärringar, gubbar, invandrare och så vidare. Att kalla det ett övergrepp är att ta i, men jag tycker det är fullt begripligt att man upplever det som ett problem om man råkar ut för det flera gånger varje gång man går till badhuset. Om gamla tanter håller på och tafsar på dig när du är på badhuset antar jag att det leder till att du inte känner dig så bekväm där? Dock har jag aldrig sett att gamla tanter förföljer eller stirrar ut unga män på samma sätt som jag sett invandrarmän göra med unga flickor, men jag kan givetvis inte hävda att det inte händer.

2. Tjejer har större orsak att inte bara känna obehag utan även känna sig hotade, när de blir behandlade på ett hotfullt och påträngande sätt av män, än vad unga män har att känna sig hotade av att gamla tanter glor på ett skamlöst sätt.

Jag har inte brytt mig nämnvärt om detta, eftersom jag inte orkar gå runt och känna mig rädd eller kränkt som kvinnor verkar älska att göra.
Klart du inte har liksom jag inte sett dessa grupper du pratar om betet sig som du skriver på badhus.

Nej tjejer har inte större orsak än killar att känna obehag inne på ett badhus.
Citera
2015-07-27, 11:52
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Så här såg det ut på 80-talet och det var inga problem alls. Det man bör fråga sig är ju vad som hänt sedan dess och vilka det är som applåderat den utvecklingen...

Vad i hlvete är detta för en drömvärld som undanhållits mig? Gudinnan på tredje bilden kan inte vara mycket äldre än 18 och springer runt med guldklimpar utan minsta obehag?! Take me down to the paradise city i Skarasommarland city 1980...
Citera
2015-07-27, 13:16
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Vad i hlvete är detta för en drömvärld som undanhållits mig? Gudinnan på tredje bilden kan inte vara mycket äldre än 18 och springer runt med guldklimpar utan minsta obehag?! Take me down to the paradise city i Skarasommarland city 1980...
Jag var tonåring på den tiden och mina fotoalbum är fulla av bilder från Spaniens östkust där jag kastar boll med barbröstade tjejer i 14-års åldern.

Eller fulla och fulla, man tog klart en rulle 24 på semestern. Första 3 bilderna var från julafton.

Det var inget konstigt då men hamnar väl i fängelse idag om nån börjar bläddra.
Citera
2015-07-27, 13:18
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag var tonåring på den tiden och mina fotoalbum är fulla av bilder från Spaniens östkust där jag kastar boll med barbröstade tjejer i 14-års åldern.

Eller fulla och fulla, man tog klart en rulle 24 på semestern. Första 3 bilderna var från julafton.

Det var inget konstigt då men hamnar väl i fängelse idag om nån börjar bläddra.

Du behöver faktiskt inte strö salt i såren.
Citera
2015-07-27, 13:30
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Du behöver faktiskt inte strö salt i såren.
Haha, förlåt.

Å andra sidan hade man inte tillgång till Internet utan fick glo i pappas FIB Aktuellt när föräldrarna var ute nånstans.

Och så är jag inte ung än heller. Hade gärna bytt.
Citera
2015-07-27, 15:11
Medlem
Citat:
Eller så tillhör man en alldeles speciell överklass som ser sig ha anledning att bli kränkt av en uppmaning att bete sig som folk.

Vem är kränkt? Inte är det jag eller andra män som skriver snyftisar i tidningar i varje fall.
Du får gott finna dig i att män tittar.
Citera
2015-07-27, 20:18
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Bättre beror väl på miljö. I en utvecklad miljö där intellekt är vägen så vinner den vita. I en Mad Max ökenvärld vinner negern.

Jag förstår att du skojar, men bara så att alla andra också förstår så funkar ju evolution absolut inte så. Attraktion är mycket mer komplext än att man bara väljer en partner utifrån några schablonegenskaper som hudfärg skulle indikera. Det finns gott om korkade vita och långsamma negrer, och intelligenta negrer och snabba vita.
Citera
2015-07-27, 20:34
Medlem
Heliopoliss avatar
Vilken jävla skräll. Not! Säger bara Aq-va-kul. Trygghet eller invandring. Där har ni valen. Ni valde invandring och får nu betala priset för detta. Som man bäddar får man ligga.

Grattis alla tjejer (och feminister)!
Citera
2015-07-27, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Feministjävlarna fick väl stopp på topplessbadandet efter 1995 vill jag minnas? Sista gången jag såg toplessbadare var 1995 och varannan damernas kampanjen började 1994 vill jag minnas.
Bruden i bild två ser definitivt ut som en dam som har varit uppe i en tidigare tråd för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in