Citat:
Ursprungligen postat av
midvintermorker
Är du flickans pappa eller?

Det här landet behöver inte livsoerfarna småungar som ventilerar sina obstinata tankar och åsikter i riksmedia. Resultatet blir en generation dryga, hjälplösa och bortskämda vuxenbarn som vill mycket men klarar av lite.
Lite som att påstå att "det här landet" inte behöver flashback... ?
Nä, jag är inte hennes pappa, jag har ingen koppling överhuvudtaget till Zara... och så vitt jag vet har jag aldrig hört henne tidigare, varken i tal eller sång.
Som sagt, jag fann hennes sommmarprat varandes ett präglat av hennes ålder och naivitet, men med det taget i betraktning, ganska bra radio. Vad som "behövs" kan alltid diskuteras, men vad viktigare vore är att diskutera vem som så skulle bestämma detta ? Hur som helst, nu fick Zara chanse att orera, och i stället för att önska bestämma om hon skall få ge uttryck för sin coaching, kunde man ev. bemöta hennes åsikter med sina egna, om man nu tror det skulle hjälpa...
Varken SR eller FB är demokratiska grundbultar, men både här och där möts man ibland av figurer vars åsikter går stick i stäv med vad man själv anser vara förnuft, om man har svårt att bemöta dessas tankar skall man kanske omvärdera sina egna idéer snarare än att bara kasta runt med otäcka tankar om vem som skall få möjlighet att "ventilera"...