Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag tror på en högre siffra 90% . Hunger,trötthet,ilska,kärlek, sorg,rädsla med mera är allt känslor.
Hunger och trötthet är ju mer ett fysiskt fenomen, att det biologiska fysiken sätter igång har väll inte så mycket med dina emotionella känslor att göra?
Ifall vi agerade 90% på våra känslor så tror jag att vi skulle haft ett mycket mer öppet samhälle än vad vi har idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xuno
Kan du ge ett par exempel på situationer då du känner så.
Tex, att säga vad man egentligen tycker om personer eller ifall man känner någon är elak, korkad, lat, ignorant. Att våga säga ifrån när man har blivit illa berörd. Att tänka och diskutera saker fritt utan att behöva tänka på konsekvenser som tex att man kommer bli dömd för att vara en idiot / pedofil / rasist osv
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Jag har förstört en hel del av mitt liv genom att agera på känslor. Å andra sidan agerade jag ju ärligt, så jag behöver inte skämmas för mitt agerande, även om det var fördärvbringande.
På vilket sätt har du förstört ditt liv? Ifall du har agerat med dina känslor och känt att det varit det rätta att göra så är det ju i grund och botten en del av din personlighet och därmed hurvida dina relationer har blivit är ju faktiskt baserat på att människor har accepterat dig för den du verkligen är.
Kan ju säga åt dig att då du agerat med dina egna känslor och tankar så har du skapat dig din egen personlighet i alla fall... Du kan skatta dig lycklig att du inte förlorat dig själv på så sätt som tex jag har gjort. Att sitta och fundera över vem du egentligen är och att du hoppat över din personlighet från och med 9 års åldern är något som jag aldrig kommer kunna ta tillbaka eller göra om.