Det hela skulle självfallet lösas med hjälp av specialstyrkor. Ett ockuperat Gotland befrias genom att man använder ubåt för att smuggla in Gudrun Schyman och ett par HBTQ-certifierade genuspedagoger. Det borde få ryssen att fly. Om någon rysk soldat skulle fatta mod och öppna eld mot SFG (Särskilda Feminist-Gruppen) så att samtliga stupar... Ja, då har vi vunnit ändå. Hursomhelst blir vi av med den lede Fi. Ett simultant anfall med MP-flottan, ledd av Åsa Romson med sin giftbåt som flaggskepp, skulle kunna bryta en blockad genom att förgifta de röda sjöbjörnarna och överväldiga dem med Ship to Gaza-aktivister som kräver att bli bordade. Det var ju detta svensk försvarsdoktrin gick ut på, att göra ett anfall så kostsamt att det inte var värt det.
I övrigt har jag svårt att tänka mig att ett anfall på Gotland skulle ske utan att det kört ihop sig rejält med andra länder i området. Vid det laget att ett anfall kommer, har nog beredskapen i hela Europa gått upp i taket. Med tanke på att det inte alls är troligt att ett Ryssland-Sverige-krig skulle ske i något slags politiskt vakuum utan föregående internationell uppbyggnad, och att Sverige som EU-land åtnjuter stöd från övriga EU-länder vid konflikt, skulle större delen av Europa stå mot Ryssland. USA skulle nog också hoppa in i leken via NATO och allmänt dåliga relationer med Putinland. De skulle inte kunna hålla Gotland en längre tid. Det är i alla fall min spontana tanke.
I övrigt har jag svårt att tänka mig att ett anfall på Gotland skulle ske utan att det kört ihop sig rejält med andra länder i området. Vid det laget att ett anfall kommer, har nog beredskapen i hela Europa gått upp i taket. Med tanke på att det inte alls är troligt att ett Ryssland-Sverige-krig skulle ske i något slags politiskt vakuum utan föregående internationell uppbyggnad, och att Sverige som EU-land åtnjuter stöd från övriga EU-länder vid konflikt, skulle större delen av Europa stå mot Ryssland. USA skulle nog också hoppa in i leken via NATO och allmänt dåliga relationer med Putinland. De skulle inte kunna hålla Gotland en längre tid. Det är i alla fall min spontana tanke.