Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 21:05
  #1
Medlem
Det finns vissa personer som är väldigt säkra på att de är utsatta för gang stalking. (GS)
Se tråd: (FB) Förekommer organiserad gang stalking?

Jag är mycket nyfiken på hur deras psykologiska profil är.
Hur kan de koppla ihop precis allt som händer med att de blir förföljda?
Citera
2015-07-17, 21:13
  #2
Avstängd
Topkvalitets avatar
https://www.youtube.com/watch?v=LJJDfahVp9U

Är väl inte konstigare en andra psykiska sjukdomar såsom anorexi bullimi Shizofreni etc etc, eller ta något så enkelt och vanligt som social fobi / torgskräck.

Psykisk sjukdom kommer i många olika former och beteenden och är för en frisk person oftast väldigt svårt att förstå sig på om man inte studerat ämnet.
__________________
Senast redigerad av Topkvalitet 2015-07-17 kl. 21:19.
Citera
2015-07-17, 22:14
  #3
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topkvalitet
https://www.youtube.com/watch?v=LJJDfahVp9U

Är väl inte konstigare en andra psykiska sjukdomar såsom anorexi bullimi Shizofreni etc etc, eller ta något så enkelt och vanligt som social fobi / torgskräck.

Psykisk sjukdom kommer i många olika former och beteenden och är för en frisk person oftast väldigt svårt att förstå sig på om man inte studerat ämnet.


Novis på psykiska sjukdomar måste jag fråga:
Finns det något man kan göra för att skaka om dem och få dem till sjukdomsinsikt? Hjälper medicinering? Borde vi tvångsmedicibera i sådant fall?
Citera
2015-07-17, 22:20
  #4
Medlem
Jag undrar hur GS förhåller sig till andra liknande problem, såsom paranoia eller folk som tror på konspirationsteorier.

GS-offer är dock rationella och går att diskutera med. Det verkar som om de har en viss personlighetstyp, faktiskt, som gör att de går in i GS-mentaliteten vid jobbiga situationer.

Enklare paranoia är inte helt ovanligt. T.ex. "jag blir avlyssnad av USA", eller liknande.
GS verkar ta det ett steg längre, då de anser att allt tyder på att de blir organiserat förföljda. Det verkar omöjligt att rubba dem också, då de gör stalkingen till en del av deras världsbild.

Ändå är de inte psykiskt sjuka som psykotiska personer är, t.ex. schizofrena.
GS-offer har en verklighetsförankring, även om den tycks bisarr.
Men förutom att de upplever sig som stalkade kan de fungera helt normalt. De kan ha normala jobb, de kan gå upp på morgonen, sköta om sig själva, osv.

GS-offer är dessutom ofta mera trevliga och lättare att diskutera med än folk som t.ex. tror på konspirationsteorier. De som ser sig som GS-offer är ofta medvetna om att det de beskriver låter konstigt, men det är som en fix idé hos dem att se allt som bevis för att organiserat förföljande, oavsett hur orealistiskt det tycks om man funderar över det.
Citera
2015-07-17, 22:44
  #5
Medlem
Svårt att säga det första jag tänker, vissa säkert har nån slags paranoia och då även en diagnos som då dras till dessa teorier för att få "bekräftelse" för sina värsta farhågor.

Men precis som ovan skribent nämner, vissa är kanske bara intresserade av konspirationsteorier och jag kan tycka att man kan ha ett intresse/nyfikenhet för sånt och ändå behålla en sorts distans. Det kräver egentligen inte att man helt tror, för att vara nyfiken och leka med tanken.
__________________
Senast redigerad av IV7 2015-07-17 kl. 22:47.
Citera
2015-07-17, 23:15
  #6
Avstängd
Topkvalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Novis på psykiska sjukdomar måste jag fråga:
Finns det något man kan göra för att skaka om dem och få dem till sjukdomsinsikt? Hjälper medicinering? Borde vi tvångsmedicibera i sådant fall?


Tvångsvård i Sverige sker endast i dom fall där personen är fara för sitt eget eller andras liv, ibland tycker jag nog att tvångsmedicinering vore på sin plats i lindrigare fall men nog så sjuka kemisk kastrering av pedofiler tex.

Är inte tillräckligt insatt i GS för att uttala mig om att jag tycker dom ska tvångsvårdas, vi kan ju inte tvångsvårda/medicinera alla som är sjuka i huvudet eller hur!? Även om det vore för alla parters bästa!
__________________
Senast redigerad av Topkvalitet 2015-07-18 kl. 00:06.
Citera
2015-07-18, 00:37
  #7
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topkvalitet
Tvångsvård i Sverige sker endast i dom fall där personen är fara för sitt eget eller andras liv, ibland tycker jag nog att tvångsmedicinering vore på sin plats i lindrigare fall men nog så sjuka kemisk kastrering av pedofiler tex.

Är inte tillräckligt insatt i GS för att uttala mig om att jag tycker dom ska tvångsvårdas, vi kan ju inte tvångsvårda/medicinera alla som är sjuka i huvudet eller hur!? Även om det vore för alla parters bästa!
Håller med, dock är det onekligen svårt att veta när folk är en fara för andra. En sektledare eller en gängledare - vad är skillnaden och var går gränsen. Och än intressantare, vem bestämmer vad som är sjukt?
Citera
2015-08-01, 23:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det finns vissa personer som är väldigt säkra på att de är utsatta för gang stalking. (GS)
Se tråd: (FB) Förekommer organiserad gang stalking?

Jag är mycket nyfiken på hur deras psykologiska profil är.
Hur kan de koppla ihop precis allt som händer med att de blir förföljda?

Ursäkta men har inget med psykologi att göra, antingen är man utsatt för "gang stalking" eller så är man det inte, som 1+1=2
Citera
2015-08-02, 06:57
  #9
Medlem
Det är inte helt ovanligt med fall av grov paranoia. Det finns två olika grupper dock.

Paranoia kan komma i en speciell form av panikångestsyndrom. Patienten känner en orationell ångest och förknippar det med främmande människor.
Socialfobi har drag av detta då ångesten orsakas av patientens egen nervositet för sociala interaktioner. Det kan också vara förknippat med lågt självförtroende. Personen tror att andra människor ska tala eller tycka illa om dem så de känner sig mobbade innan det ens har hänt.

I särskilda fall kan det här börjas projiceras ut på omvärlden i allmänhet. Bilar som kör sakta utanför huset måste vara för att dom ska titta på dig. Folk som stannar utanför din dörr gör det för att lyssna. Ungdomar som sitter på en trapp och skrattar måste skratta åt dig.

-

Det finns också ett mönsterseende hos en paranoid människa som kan sträcka sig ganska långt. Det blir ungefär som en religion där människor rationaliserar och filtrerar allting runt om sig enligt deras egna filter.
Så om en bil stannar utanför mitt hus på måndag och sen händer det samma sak 2 veckor senare så måste dom höra ihop.
En normal människa ser detta såklart som slump. Men för den paranoida är det ett tydligt tecken på ett mönster.

Det här händer också för en del människor som tex upplever spöken och liknande i sitt hus. Jag som bor i hus vet att en normal kåk har mycket konstiga ljud för sig. Tar man då med alla sorters djur, väder och vind och annat som händer omkring en så är inte alltid livet på landet lugnt och rofullt.
Om en person får för sig att det spökar så börjar alla ljud läggas i samma mapp. Alla oförklarade händelser, ljud, lukter, känslor och känningar läggs i samma mapp. Allting MÅSTE komma från samma källa. Ingenting är random, slump, chans, tur eller olycka. Allting hör ihop.

-

Vilket då för oss till den andra gruppen av paranoida. Det som i vanliga fall kallas paranoid schizofren.
Vad som är värt att nämnas är att idag anses inte schizofreni ha speciellt mycket med personlighetsklyvning utan har mer att göra med diverse sjukdomssymptom som annars inte kan förklaras. Hallucinationer och liknande.

För dem som lider av detta kan de tillexempel höra röster komma från lägenheten bredvid. Dom hör hur andra talar illa om dem. Människors ansikten kan formas konstigt när folk tittar på dem, alla människor dom ser ler på ett speciellt sätt eller rör sig på ett speciellt sätt.
Allt och allting börjar cirkulera kring dem. Nyhetsartiklar innehåller hemliga meddelanden som talar direkt till patienten. Personer på radion pratar på ett konstigt sätt som upplevs hotande. Det brukar finnas drag av autism också där patienten helt enkelt inte förstår sociala regler och interaktioner, så alla pauser och blickar mellan ord som sägs uppfattas på konstiga sätt.
"Även fast hon på ica sa hej, så tittade hon på mig konstigt, hon är säkert del av konspirationen, dom har säkert placerat henne här för att spionera på mig."
Citera
2015-08-02, 12:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desecrated
Det är inte helt ovanligt med fall av grov paranoia. Det finns två olika grupper dock.

Paranoia kan komma i en speciell form av panikångestsyndrom. Patienten känner en orationell ångest och förknippar det med främmande människor.
Socialfobi har drag av detta då ångesten orsakas av patientens egen nervositet för sociala interaktioner. Det kan också vara förknippat med lågt självförtroende. Personen tror att andra människor ska tala eller tycka illa om dem så de känner sig mobbade innan det ens har hänt.

I särskilda fall kan det här börjas projiceras ut på omvärlden i allmänhet. Bilar som kör sakta utanför huset måste vara för att dom ska titta på dig. Folk som stannar utanför din dörr gör det för att lyssna. Ungdomar som sitter på en trapp och skrattar måste skratta åt dig.

-

Det finns också ett mönsterseende hos en paranoid människa som kan sträcka sig ganska långt. Det blir ungefär som en religion där människor rationaliserar och filtrerar allting runt om sig enligt deras egna filter.
Så om en bil stannar utanför mitt hus på måndag och sen händer det samma sak 2 veckor senare så måste dom höra ihop.
En normal människa ser detta såklart som slump. Men för den paranoida är det ett tydligt tecken på ett mönster.

Det här händer också för en del människor som tex upplever spöken och liknande i sitt hus. Jag som bor i hus vet att en normal kåk har mycket konstiga ljud för sig. Tar man då med alla sorters djur, väder och vind och annat som händer omkring en så är inte alltid livet på landet lugnt och rofullt.
Om en person får för sig att det spökar så börjar alla ljud läggas i samma mapp. Alla oförklarade händelser, ljud, lukter, känslor och känningar läggs i samma mapp. Allting MÅSTE komma från samma källa. Ingenting är random, slump, chans, tur eller olycka. Allting hör ihop.

-

Vilket då för oss till den andra gruppen av paranoida. Det som i vanliga fall kallas paranoid schizofren.
Vad som är värt att nämnas är att idag anses inte schizofreni ha speciellt mycket med personlighetsklyvning utan har mer att göra med diverse sjukdomssymptom som annars inte kan förklaras. Hallucinationer och liknande.

För dem som lider av detta kan de tillexempel höra röster komma från lägenheten bredvid. Dom hör hur andra talar illa om dem. Människors ansikten kan formas konstigt när folk tittar på dem, alla människor dom ser ler på ett speciellt sätt eller rör sig på ett speciellt sätt.
Allt och allting börjar cirkulera kring dem. Nyhetsartiklar innehåller hemliga meddelanden som talar direkt till patienten. Personer på radion pratar på ett konstigt sätt som upplevs hotande. Det brukar finnas drag av autism också där patienten helt enkelt inte förstår sociala regler och interaktioner, så alla pauser och blickar mellan ord som sägs uppfattas på konstiga sätt.
"Även fast hon på ica sa hej, så tittade hon på mig konstigt, hon är säkert del av konspirationen, dom har säkert placerat henne här för att spionera på mig."

Jag tror vi kan bortse från schizofreni, eftersom de som tror på gang stalking ändå har ett ganska tydligt tänkadeförlopp som jag tycker saknas hos schizofrena.

Så det är nån "vanlig paranoia" helt enkelt?

Här är en svensk som beskriver sin gang stalking: https://vimeo.com/23671553
Det intressanta här tycker jag är att omkring 09:30 så säger han att stalkingen upphörde i 3 år, tills att blixten slog ner i närheten.

Här ett avsnitt från dr phil show: http://www.dailymotion.com/video/x2qfj40

Finns en massa på youtube också.
Citera
2015-08-02, 14:13
  #11
Medlem
PietroDuras avatar
Känns för en oinsatt, som om man är "rädd" för sin egen "skugga", alternativet för mig vore i situationen, stalka tillbaka så får du ljus i skuggan, förmodligen är det spökeri kasta ljus eller skräm, så det bleknar bort. Med respekt från ett "spöke"...
Citera
2016-06-11, 13:46
  #12
Medlem
Gang stalking existerar, jag är själv utsatt, men det sker ihop med något som kallas för "e-harassment". Jag är medveten om att jag är paranoid och sjuk samtidigt dock vilket är poängen med det hela. Man vill göra offret psyksjuk, paranoid och isolerad från allt och alla. Det finns mycket teknologi i dagens läge som kan förändra hur du känner och mår och ge dig olika symptom. De kallas DEW's eller directed energy weapons. Man kan även sända röster in i någons huvud med hjälp av mikrovågor. Det kallas för Freys effet eller microwave auditory hearing. Man vet inte riktigt vad som är vad hela tiden och det känns som allt har med gang stalkingen att göra även fast det kanske inte alltid är så men jag är definitivt utsatt av både e-harassment och gang stalking. Jag vet varför och vart det kommer i från med. Jag mådde rätt dåligt redan innan det började och hängde på en hells angels bar rätt länge och umgicks med folk där när jag egentligen borde tagit det lugnt med drickat och tagit hand om mig själv. Det slutade med att jag söp ner mig riktigt rejält hela tiden och fick blackouts och betedde mig allmänt odrägligt och illa och gjorde och sa en del saker jag inte borde gjort. Så de bestämde sig för att göra detta mot mig, jag har till och med fått det berättat för mig. Man vill att jag ska veta, annars ger det inte samma effekt. Detta var i ett annat land än Sverige men det fortsatte I Sverige och fortsätter fortfarande. Jag fick även hotet att "we got friends everywhere" så det förvånar mig inte att det inte hjälpte att byta land.

http://www.bibliotecapleyades.net/so...mindcon30a.htm
http://www.bibliotecapleyades.net/so.../part06.htm#A1
http://www.deepblacklies.co.uk/remot..._techology.htm

Min hemsida med blogg: gangstalking-and-electronic-harassment.webs.com/
Arkiverad version i fall sidan skulle gå ner:http://archive.is/NQNSM

På min hemsida har jag samlat information om alla möjliga olika metoder och teknologier som existerar enligt min internet research. Jag har även samlat ihop information, länkar och referenser. Jag kan klart inte bevisa något eller säga exakt vad som används mot mig eller hur men tänkte att det kan vara intressant läsning och det är upp till var och än hur man tar till sig informationen. Jag har alla symptom som beskrivs i första länken där uppe.
__________________
Senast redigerad av gangstalked 2016-06-11 kl. 14:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback