2015-07-08, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ska jag generalisera alla kvinnor jag också så som du gör eller, och säga att alla kvinnor skriver massa sexistiska saker eller nedvärderande saker till en?

Ja för du får ju säkert flera st varje dag med precis dessa ord... du som påstår att det är vanligt bland killar att skriva sånt där, då är det dig bevisbördan ligger på att ta fram att de är vanligt bland killar, och inte bara den där försvinnande promillen idioter.

Vart skrev du enligt din erfarenhet här?

Hon skrev på Badoo.
Citera
2015-07-08, 21:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Hon skrev på Badoo.

Såg inte Badoo någonstans i den där texten? spelar väl ingen roll... av 10000 män på en sådan sidan kanske det är 10-20st? som håller på med sådana där idiotiska meddelanden, knappast något som är vanligt bland män.
Citera
2015-07-08, 21:53
Medlem
Sidan är uppe igen, jag har redan skickat de prints jag hade.
Citera
2015-07-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Handlingar får konsekvenser. Jag gillar konceptet.

Fast konsekvensen är helt orimlig i förhållande till "brottets" karaktär.
Citera
2015-07-08, 21:58
Medlem
Svart.Karismas avatar
Går inte dessa så kallade feminister över gränsen nu?mDe börjar mer och mer förtrycka oss män nu, mer än vad vi förtrycker kvinnor.

Det känns som att om den sociala normen skulle acceptera det, så skulle radikalfeministerna verkligen göra ALLT för att förstöra för män. De skulle attackera oss mycket hårdare och ge ifrån oss alla rättigheter. Dessa radikalfeminister har ingen sund moral. De vill allt ont för oss män. Om trenden och samhället tillåter, skulle de utrota oss.

Varför ska vi visa dem lojalitet och respekt? Varför ska vi män stå för jämställdhet då kvinnorna som kämpar för jämställdhet även hatar män och vill inget annat än att se dem utrotas? Då är det ju bättre än låta männen ha ett övertag i samhället.

Varför råder det ingen aggressiv moral mot kvinnor i allmänhet, eller i alla fall radikalfeminister? Och då tänker jag inte på rasistiska trasiga själar på Flashback. Utan intellektuell aggressiv moral mot kvinnor. Där män hänger ut kvinnor på Facebook. Där man utan att tänka efter, gör livet värre för dessa kvinnor.

Hallå?? Det är legitimt att hänga ut kvinnor på facebook!
Senast redigerad av Svart.Karisma 2015-07-08 kl. 22:00.
Citera
2015-07-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Fast konsekvensen är helt orimlig i förhållande till "brottets" karaktär.

Rejält avskräckande. Jag gillar det mer och mer.
Citera
2015-07-08, 21:59
Medlem
https://www.facebook.com/ackligasexister?fref=ts

Nya sidan?
Citera
2015-07-08, 22:11
Medlem
redcollars avatar
Jag ser inte riktigt problemet. Om man inte beter sig som ett äckligt jävla as så finns det ingen risk att bli uthängd. Eller hur?
Citera
2015-07-08, 22:15
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Går inte dessa så kallade feminister över gränsen nu?mDe börjar mer och mer förtrycka oss män nu, mer än vad vi förtrycker kvinnor.

Det känns som att om den sociala normen skulle acceptera det, så skulle radikalfeministerna verkligen göra ALLT för att förstöra för män. De skulle attackera oss mycket hårdare och ge ifrån oss alla rättigheter. Dessa radikalfeminister har ingen sund moral. De vill allt ont för oss män. Om trenden och samhället tillåter, skulle de utrota oss.

Varför ska vi visa dem lojalitet och respekt? Varför ska vi män stå för jämställdhet då kvinnorna som kämpar för jämställdhet även hatar män och vill inget annat än att se dem utrotas? Då är det ju bättre än låta männen ha ett övertag i samhället.

Varför råder det ingen aggressiv moral mot kvinnor i allmänhet, eller i alla fall radikalfeminister? Och då tänker jag inte på rasistiska trasiga själar på Flashback. Utan intellektuell aggressiv moral mot kvinnor. Där män hänger ut kvinnor på Facebook. Där man utan att tänka efter, gör livet värre för dessa kvinnor.

Hallå?? Det är legitimt att hänga ut kvinnor på facebook!
Du är så naiv och privilegierad att du inte kan se någonting för vad det är.

Vet du varför de hatar sådana som dig? För att du tror att du på något sätt är förtryckt, medan i stort sett alla kvinnor behöver utstå skamlösa förfrågningar, våldtäktshot när de nekar dessa förfrågningar och även i vissa fall mordhot. DU som MAN undkommer (antagligen) helt och hållet. Säg aldrig att du skulle uppskatta dessa typer av förfrågningar om de skedde frekvent av tjejer som du skulle definiera som äckliga, fula och elaka.

Vilken intellektuell människa skulle ställa sig på mäns sida? Vad ska du hänga ut kvinnor för? För att de nobbar dig på Tinder?

Sluta påstå att du är förtryckt och kränkt. Du har ingen aning om vad det innebar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnowYourRoots
Sidan är uppe igen, jag har redan skickat de prints jag hade.

Nej, den är inte uppe igen, och den nya sidan kommer bli nerlagd minst lika fort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcollar
Jag ser inte riktigt problemet. Om man inte beter sig som ett äckligt jävla as så finns det ingen risk att bli uthängd. Eller hur?

Nej, vem skulle komma på idén att skicka in en fejkad chat, bara för att jävlas med någon.

För sådana rötägg finns väl inte på internet?
Citera
2015-07-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Du är så naiv och privilegierad att du inte kan se någonting för vad det är.

Vet du varför de hatar sådana som dig? För att du tror att du på något sätt är förtryckt, medan i stort sett alla kvinnor behöver utstå skamlösa förfrågningar, våldtäktshot när de nekar dessa förfrågningar och även i vissa fall mordhot. DU som MAN undkommer (antagligen) helt och hållet. Säg aldrig att du skulle uppskatta dessa typer av förfrågningar om de skedde frekvent av tjejer som du skulle definiera som äckliga, fula och elaka.

Vilken intellektuell människa skulle ställa sig på mäns sida? Vad ska du hänga ut kvinnor för? För att de nobbar dig på Tinder?

Sluta påstå att du är förtryckt och kränkt. Du har ingen aning om vad det innebar.

AMAGAD. Tror på allvar att gemene man i Sverige skulle bry sig i mer än två sekunder om en fläskpadda frågar om hon får snigla denne för en tusing? en del utsatta och icke-priviligerade som du uttrycker dig skulle kanske acceptera men även om detta skulle hända 2-3 ggr om dagen för en man utan intresse för ovan nämnda aktivitet på tinder och liknande så är det bara att swipa vidare. Behöver man gråta ut för det?

Mordhot och annat är en sak, men sådant är och ska vara ett ärende för polisen. Det är rättsvidrigt rent ut sagt att vissa män, utan att ha uppnått någon som helst bevisbörda som håller i rättssalen, blir utsatt för en digital skampåle där rosa mobben klappar takt och skriker glåpord.

EDIT: Vet du hur jävla lätt det är att fabricera en chatt i photoshop? 15 minuter max, och då går den mesta av tiden ut på att tänka ut formuleringar.
Senast redigerad av leffemedluvan 2015-07-08 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in