Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-07, 17:24
  #1
Medlem
Behandlingen av Död o återfödd (2007-2015), är en enda lång plågsam, utdragen misshandel, efter publiceringen av hans unika, megalånga, revolutionerande Geocentrism-tråd i oktober 2012 (Flashbacks genom tiderna längsta trådstart), som sedan dess både våldtagits, låsts och till sist raderats helt från jordens yta av någon Geocentrism-fientlig i Flashback-ledningen, troligast på initiativ av den notoriske, regelbrytande moderatorn KimNeilJung.

Betänk att under åren 2007-2011, innan Död o återfödd publicerade sin stora revolutionerande geocentrism-tråd, så fick han totalt endast 1 varning, medan han under perioden 2012-2015 mottagit 43 fullständigt horribla, regelvidriga varningar, så gott som alla i samband med inlägg om den heliga Geocentrismen (!), ett ämne som den konspirations-förnekande moderatorn KimNeilJung för övrigt personligen kunger som trams...


Död o återfödd kan inte föra sin egen talan, då han inte har några alternativkonton (han vägrar trolla och vägrar skaffa nytt), så han har fått reda på att jag (gamla vänner) har ett gammalt konto här, och bett mig att bistå honom i sin förtvivlan.

Jag har fått mig mailat all nödvändig text och information, tagit ett tag att sammanställa det i hans språkdräkt och ordval, för att göra honom full rättvisa, så då fortsätter vi...


Legenden Död o återfödd tarvar knappast någon närmare presentation.

Medlem sedan 2007, publicerat 97 originella, kreativa, tankeväckande och debattskapande trådar, med över 15 000 visningar och 350 kommentarer i snitt per tråd, förmodligen det högsta snittet av alla Flashbacks användare med fler än 10 trådar i bagaget.

Doå har skött sig klanderfritt, aldrig någonsin gått till personangrepp, aldrig hatat eller hotat, och enligt honom så var det först i och med hans revolutionerande Geocentrism-tråd i oktober 2012, som varningarna och avstängningarna plötsligt började dugga tätt emot honom. Majoriteten av dem slungades iväg mot honom av den Geocentrism-fientlige moderatorn KimNeilJung, oftast helt godtyckligt med trams-motiveringen "Trams" eller "Ohörsamhet".


Intervjuades av Nyheter24 för sin 460 000 tecken långa kosmologiska avhandling, med 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen, som exklusivt släpptes för Flashback den 19 oktober 2012:

http://nyheter24.se/nyheter/internet...dod-o-aterfodd

Doå:s stora Geocentrism-tråd, som ständigt låg på "heta-listan", våldtogs och kapades plötsligt två månader senare, 17 december 2012, av den notoriske KimNeilJung, genom att han frontade den med en tråd av AlexSingh från astronomiforumet, med en renodlad astronomifråga, utan att ens ge någon hänvisning till Doå:s stora trådstart.


Därutöver har Doå tagit fram en unik kosmologisk modell, som förmodligen kommer att revolutionera hela den kosmologiska världsbilden inom en snar framtid. Jorden ska nämligen rotera 1 varv/år runt sin egen axel, inte 1 varv/dygn som felaktigt lärs ut. Den tråden har, hör och häpna, papperskorgats:

(FB) Varför går det 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv? Unik geocentrisk modell ger svar!

Tråden var såpass kontroversiell och revolutionerande, att Doå inte ens fick posta den på konspirations-forumet...


------------


Död o återfödd blev kallblodigt avstängd från forumet den 5 februari 2015, för 1/2 år framåt (utan minsta lilla regelbrott), detta efter att endast tre veckor förlöpt sedan den senaste 1/2 års-avstängningen:

(FB) Död o återfödd avstängd för Ohörsamhet



Avstängningen sägs ha föregåtts av en omröstning bland Flashbacks moderatorer.

Stämmer detta?

Har Flashbacks moderatorer verkligen röstat för att Död o återfödd åter ska hivas iväg på 1/2 års avstängning?


Moderatorn C-3PO tar på sig att vara den aktiva kraften bakom initiativet till den förmenta omröstningen, vilket låter väldigt skumt, då han enligt Doå aldrig någonsin ens deltagit i hans trådar och diskussioner, än mindre gett honom minsta lilla tillsägelse.


Det riktigt (o)lustiga är, meddelar Doå mig, att Ohörsamhets-kortet togs fram i samband med att han framgångsrikt skapat en ny tankeväckande tråd, och då hade det redan gått närmare ett par veckor efter att han fått de tre ogrundade, regelvidriga varningarna i konspirationsforumet:

Varför tvingas vi födas, lida och dö?

(FB) Varför tvingas vi födas, lida och dö?


-----------


DE TRE NONSENS-VARNINGARNA, som ledde till avstängning, till att Död o återfödd åter är begravd 1/2 år framåt:



Varning 1, från bernad_law, skylldes på 1.06, Avslöjande av en annan användares identitet:

Ställde bara en fråga till en användare, på hans inlägg 4190 i "Tråden om Chemtrails" på konspirationsforumet, där han själv outade sig som flygledare: "För att jag jobbar som flygledare, det är mitt jobb att separera flygplan."


Citat:
Är du flygledare i Skåne?

Frågar dig eftersom Chemtrails har diskuterats med två skånska flygledare (spelats in i hemlighet), där de serverar lögner på löpande band:

https://www.youtube.com/watch?v=o5T_1QytoQM

Snacka om att försöka låta påskina att man inte känner till dessa Chemtrailplan...



Varning 2, från KimNeilJung, skylldes på 0.03, Trams och off-topic:

Inget som helst trams eller off-topic. Seriöst inlägg om hur aluminium i chemtrails leder till ökning av sjukdomar, och en länk som bekräftar detta! Första gången dessutom som jag nånsin länkade till denna webbsida!


Citat:
Du svamlar!

Aluminium i Chemtrails orsak till rekordstor ökning av Alzheimer, KOL, astma, autism etc:

http://www.globalresearch.ca/chemtra...n-health/19047
https://www.youtube.com/watch?v=WnaGGDt_CQ8

Hur förklarar du detta?



Varning 3, från KimNeilJung, skylldes på 0.03, Trams och off-topic:

Inget som helst trams eller off-topic. Ställde bara en fråga, med tillhörande länkar, hur det kommer sig att SMHI och Sveriges Radio vilseleder och mörkar om Chemtrails. Här länkade jag en andra gång till länkar som tidigare länkats, men endast för att påminna desinformatörerna att inte undvika att svara på dessa!



Doå hävdar att han mailade KimNeilJung ett par gånger för en förklaring, hur han motiverade brott mot 0.03, trots att det var ett seriöst inlägg i debatten och On-topic, men fick inget som helst svar från honom...

Notera att det ska vara just KimNeilJung som stått för majoriteten av alla varningar som Doå drabbats av (några även hans kompis bernad_law), som lett till alla hans avstängningar, avstängd i mer än 1,5 år under de senaste 2 åren.


----------


Moderatorn C-3PO anger som skäl till att ha sammankallat Flashbacks moderatorer till en omröstning om Doå:s fortsatta existens på Flashback, att han hade råkat se att 3 varningar klockats i snabb takt mot Doå...


"För många varningar på för kort tid."

Vem avgör vad som är "För kort tid"?

Avgörs godtyckligt?

Ingen som helst hänsyn till graden av regelbrott, utan det är bara klocktagning som gäller?

Vad exakt gäller, om en medlem ska straffas med "Ohörsamhet" efter 3, 4, 5, eller 6 varningar?


Vad fyller 6-varningsregeln för syfte egentligen, när moderatorer som inte gillar någon specifik användares inlägg, godtyckligt kan ta fram "Ohörsamhets-kortet" redan efter bara 3 varningar, när inte någon av dessa ens är i närheten av att vara korrekt utdömd?


Hur kommer det sig att Doå åker på "Ohörsamhet" redan efter 3 varningar (Tumregeln 3-6 varningar), oavsett om de nu delades ut inom 1 timme, 1 vecka eller 1 månad, med tanke på att inget av varningarna ens var i närheten av att vara korrekt utdömd?

Varför finns det inget definierat i regelverket för vad som menas med varningar "i snabb takt", timmar/veckor/månader, så att inte moderatorer godtyckligt avgör detta, när avstängningsivern pockar på?

Varför tas heller ingen hänsyn till graden av förseelse, så att lindrigare eller inkorrekta varningar inte leder till "Ohörsamhet" redan efter 3 varningar, som vår käre Doå ständigt råkar ut för?


Så det enda som räcker om man vill få ut obekväma medlemmar, är att någon övernitisk moderator (som KimNeilJung, som tydligen har varit kraften bakom alla avstängningar av Doå, inlägg som kraftigt går emot hans personliga världsbild straffas) slår till med 3 ogrundade varningar i snabb takt, så "ut med honom"?



Varför denna groteska häxjakt (taskspeleri) på Död o återfödd?

Hur kommer det sig att Flashback vill avlägsna en sån värdefull och kreativ användare som Doå, som bidragit med så mycket till Flashback genom åren?


Flashback-moderatorer och administratörer, hjälp Död o återfödd (han är minst sagt förtvivlad) att få upprättelse i sina feldömda varningar och avstängningar.

Varningarna mot Doå var inkorrekt utdömda, ingen som helst orsak till "Ohörsamhet" föreligger - C-3PO, kan du sammankalla Flashbacks moderatorer, så att rättvisa skipas?

Tack så hjärtligt (å Död o återfödds vägnar)!


Med vänligaste hälsningar,

AIK
2015-07-07, 19:53
  #2
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
...Betänk att under åren 2007-2011, innan Död o återfödd publicerade sin stora revolutionerande geocentrism-tråd, så fick han totalt endast 1 varning, medan han under perioden 2012-2015 mottagit 43 fullständigt horribla, regelvidriga varningar, så gott som alla i samband med inlägg om den heliga Geocentrismen (!), ett ämne som den konspirations-förnekande moderatorn KimNeilJung för övrigt personligen kunger som trams...


Död o återfödd kan inte föra sin egen talan, då han inte har några alternativkonton (han vägrar trolla och vägrar skaffa nytt), så han har fått reda på att jag (gamla vänner) har ett gammalt konto här, och bett mig att bistå honom i sin förtvivlan...

Det är tråkigt att behöva säga det, men din vän är tyvärr en stor lögnare. Jag visar här bara på 2 av lögnerna:

Vad gäller varningar så har han givetvis en drös varningar under åren 2007-2011. Så här ser hans varningsregister ut vid en snabb koll:

2007 = 4 varningar
2008 = 3 varningar
2009 = 2 varningar
2010 = 1 varningar
2011 = 5 varningar

(alltså sammanlagt 15 varningar under perioden han påstår att han bara fått 1 varning...)

2012 = 9 varningar
2013 = 13 varningar
2014 = 6 varningar
2015 = 3 varningar

(alltså sammanlagt 31 varningar under perioden han påstår sig ha fått 43 st...)

Han är helt enkelt en notorisk regelbrytare som uppenbarligen inte har förmågan att ta till sig skriven text i form av varningar, förklarande PM och regelverk. Det är alls inget konstigt och det finns rätt många sådana på Flashback.

Vad gäller alternativkonton så har han även sådana, så även där ljuger han tyvärr för dig. Där finner vi ytterligare en drös varningar per år.

Prata gärna med din vän och försök få honom att förstå att:

1) vi bryr oss inte om vilka teorier han har eller vilka åsikter han för fram så länge det görs enligt regelverket.

2) det är fult att ljuga.
2015-07-08, 12:32
  #3
Medlem
Genmäle från Död o återfödd:

----------------


Till att börja med:

1. Najas bemöter överhuvudtaget inte den senaste periodens tre fullständigt regelvidriga varningar mot mig, som ledde till den senaste 1/2 års-avstängningen. Inte nog med att han inte på något sätt kan rättfärdiga dessa tre horribla varningar, dessutom valde man godtyckligt att slänga ut mig efter tre mot normalt sex varningar. Varför blundar Najas? Varför agerar inte Najas?

Denna senaste horribla 1/2 års-avstängning har dessutom nu också medfört att jag hädanefter alltid direkt kommer ryka på 1/2 års-avstängningar, den ena efter den andra, och detta redan efter 3 fabricerade nonsens-varningar !!!

KAN FLASHBACK-LEDNINGEN VÄNLIGEN OMEDELBART AGERA MOT DETTA UPPENBARA ÖVERGREPP!

ADMINS, VAR ÄR NI?




2. Najas påstår att det är jag som inte följer regelverket, när jag i exempel efter exempel ger belägg för att det är den notoriske, konspirations-förnekande konspirations-moderatorn KimNeilJung som genom åren bedrivit häxjakt mot mig, genom sina horribla nonsens-varningar mot mig, lejonparten dessutom fullständigt godtyckliga "Trams" och "Ohörsamhet", som lett till den ena raska 1/2 års-avstängningen efter den andra.



3. Najas verkar av någon outgrundlig anledning anse, att ju fler regelvidriga varningar en användare drabbas av, desto större regelbrytare är den personen, istället för att angripa problemets rot, moderatorn KimNeilJung som bedriver häxjakten mot mig.

Dessutom blundar Najas kring faktumet att varningarna jag fick innan oktober 2012, innan jag publicerade min revolutionerande Geocentrism-tråd, proportionellt sett delades ut extremt sällan, 1 varning på 1000 inlägg, blev heller aldrig avstängd, medan de efter publiceringen duggat väldigt tätt, 1 varning på 50 inlägg, och från och med 2014, 1 varning på 25 inlägg - nota bene, övervägande majoritet av dessa mot mina Geocentrism-relaterade inlägg (jag straffas djävulskt hårt för att jag propagerar för den heliga Geocentrismen) och övervägande från denne notoriske KimNeilJung...

Varningarna har så gott som uteslutande kastats på mig i:

a) Min egna revolutionerande Geocentrism-tråd på konspirationsforumet, som Flashback under hösten 2014, fullständigt regelvidrigt, deletade.

b) Trådar i astronomiforumet, där jag varnats så fort som jag så mycket som nämnt ordet Geocentrism.

c) Min Feedback-tråd om min stora Geocentrism-tråd: "Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta", där jag drabbades av massor av horribla varningar, exempelvis bara för att jag ifrågasatte att det endast tillåts 1 Geocentrism-tråd på forumet, samtidigt som det tillåts tusentals hasch-trådar och sex-trådar. Denna Feedback-tråd har Flashback skumt nog, sedan oktober 2013, stängt av för nya inlägg.


Gemensamma nämnaren är alltså att så gott som alla varningar kretsar kring den heliga Geocentrismen, ett ämne som tydligen är tabu att diskuteras här på Flashback - därav att Flashback deletat den stora samlingstråden kring Geocentrismen!

Till saken hör att jag redan i april 2009 publicerade en egen unik tråd om den heliga Geocentrismen, som de geocentrism-fientliga moderatorerna bryskt antastade på följande vis:

www.flashback.org/sp16053136

Den gömdes alltså bort inuti en annan tråd, genom att bakas in i "Tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundande uppfattningar om naturlagarna", Geocentrismen ska helt enkelt inte diskuteras på Flashback.



4. Att Najas är den förste som svarar i denna tråd, beror nog på att han har ett sånt dåligt samvete för att han bidragit till Flashbacks skamfilade rykte, då det är han och hans Geocentrism-fientlige och yttrandefrihetsbekämpande kumpan, mörkläggaren/desinformatören KimNeilJung, som tystat ned den heliga Geocentrismen på Flashback.

Det var exempelvis Najas och KimNeilJung som genomdrev kuppen att i december 2012 plötsligt våldta, kapa och begrava min unika och enormt uppmärksammade megalånga Geocentrism-tråd, genom att föra över en annan användares (AlexSingh) renodlade astronomitråd (inaktiv dessutom) från astronomiforumet till konspirationsforumet och fronta min tråd så att den gömdes undan, utan att ens ge någon som helst hänvisning till min Geocentrism-trådstart.



Angående alternativa konton, även om det vore sant att jag skulle ha något, så har jag aldrig någonsin använt två konton samtidigt.



NAJAS, FYRA FRÅGOR TILL DIG:


1. Varför svarar du inte och bemöter den senaste omgången fullständigt regelvidriga varningar jag fått, de tre som ledde till ännu en 1/2 års avstängning?

2. Hur kommer det sig att ni tillåter den rabiate konspirations-förnekaren KimNeilJung att fortsätta moderera konspirationsforumet, när ni märker alla de fullständigt regelvidriga varningar han gett mig genom åren, hans ursinniga häxjakt mot mig och den heliga Geocentrismen?

3. Varför har ni deletat min stora Geocentrism-tråd? Anledningen till varför ni samlade ihop alla gamla Geocentrism-trådar till en enda stor samlingstråd (så gör ni med alla för er obekväma ämnen som ni inte vill ska diskuteras på bred front) var väl för att den skulle få utgöra den enda tillåtna Geocentrism-tråden på hela Flashbacks forum?

Vad är det som gör att ni är så otroligt skrajsna för den heliga Geocentrismen?

Är det för att den gör slut på de förnuftsvidriga slump- och hokuspokus-teorierna Big Bang och evolutionen?

4. Varför tar ni sedan 8 oktober 2013 inte längre in inlägg till min Feedback-tråd "Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta":

(FB) Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta...


----------------


Med vänligaste hälsningar,

AIK
2015-07-08, 20:11
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
...Med vänligaste hälsningar,

AIK

Jag tycker vi gör så här; låt din vän förklara de uppenbara lögnerna jag redovisade ovan, så kan vi gå vidare. Det finns mycket lite incitament för mig att rota vidare i detta när de påståenden jag direkt kunde kontrollera visade sig vara falska.

Jag lägger inte tid på uppenbara lögnare, så be din vän förklara sig angående sina avslöjade lögner så tar vi det sedan i tur och ordning, påstående för påstående.
2015-07-09, 22:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag tycker vi gör så här; låt din vän förklara...


Genmäle från Död o återfödd:

----------------


DEN SPRINGANDE PUNKTEN ÄR:

ALLA DE ALLVARLIGA REGELBROTTEN MOT MIG (Främst signerade moderatorn/grindvakten KimNeilJung) BÖRJADE HAGLA MOT MIG EFTER MIN STORA GEOCENTRISM-TRÅD I OKTOBER 2012, SOM NI SEDERMERA HAR FÖRINTAT !!!


För det första, från 2007 och några år framåt vad jag minns kallades det inte för varningar, utan tillsägelser (mildare), och jag kom tydligen aldrig upp i mer än tre tillsägeler i snitt per år under åren 2007-2011 (den sista av dessa måste ha varit en varning, varför jag skrev 1 varning mellan 2007-2011), trots att jag skrev så mycket som ca 7 000 inlägg under den perioden.

Under mina första 5 år på Flashback, 2007-2011, då ca 6 500 av mina inlägg skrevs, fick jag tydligen alltså endast 15 tillsägelser och blev aldrig någonsin avstängd. Jag fick endast 1 tillsägelse per ca 450 inlägg under dessa år.

Mellan oktober 2012-april 2013, efter publiceringen av min stora kosmologiska geocentrism-tråd, varnades jag däremot extremt mycket av de geocentrism-fientliga modsen, med KimNeilJung i spetsen.

Jag hann bli avstängd både 1 vecka och 1 månad innan den första 1/2 års-avstängningen i april 2013, vilket innebär att jag bara under de sex månaderna från oktober 2012-april 2013 måste ha fått 18 varningar.

Sedan dess har jag straffats med tre stycken 1/2 års-avstängningar till och därtill ytterligare en 1 månads-avstängning och en 1 veckas-avstängning, vilket innebär 30 varningar, minus 6 varningar, eftersom de geocentrism-fientliga modsen kastat ut mig efter endast 3 varningar vad gäller de två senaste 1/2 års-avstängningarna, vilket torde bli sammanlagt 24 varningar under perioden oktober 2013 fram till februari 2015.

Oktober 2012-februari 2015 får jag alltså det till sammanlagt 42 varningar, på ca endast 1500 inlägg, vilket alltså innebär 1 varning per ca 35 inlägg !!!


Om inte antalet varningar som jag kommit fram till stämmer exakt, så kan vi i alla fall vara överens om att jag drabbats en hel KASKAD av VARNINGAR efter att jag publicerade min tabubelagda Geocentrism-tråd i oktober 2012!


Flera av varningarna har dessutom delegerats vad det verkar av den notoriske KimNeilJung till att slungas ut av diverse olika moderatorer, för att statistiken ska se sämre ut för min del...


SUMMA SUMMARUM:


2007-2011, 6 500 inlägg, 15 tillsägelser varav 1 varning, dvs 1 på ca 450 inlägg.

Oktober 2012-februari 2015, 1 500 inlägg, 42 varningar, dvs 1 på ca 35 inlägg = EXTREMT MYCKET VARNINGAR i förhållande till antalet inlägg, och en stor övervägande majoritet mot inlägg som rör den heliga Geocentrismen !!!

Detta alltså efter min publicering av den stora Geocentrism-tråden, i vilken jag publicerade ca 1 000 inlägg, vilka alla försvunnit från min statistik, eftersom dessa Geocentrism-fientliga mods har deletat hela tråden och alla kommentarer från Flashbacks forum, eftersom de tydligen inte vill tillåta en endaste tråd eller inlägg som så mycket som snuddar kring den heliga Geocentrismen...



Ljuga = Medvetet framföra osanning

Verkar passa väldigt väl på dig Najas, som påstår att den heliga Geocentrismen inte skulle ha något att göra med alla de regelvidriga varningar och avstängningar jag drabbats av sedan oktober 2012, då jag publicerade den för er geocentrism-förnekare förhatliga Geocentrism-tråden. Att ni endast tillåtit en ynka tråd, samlingstråd, på hela Flashbacks forum, där den heliga Geocentrismen får debatteras, för att hösten 2014 deleta den sista kvarvarande (trots att ni lovat att samlingstråden inte skulle våldtas), säger väl allt?



NAJAS, OAVSETT OM DU KOMMER FRAM TILL EN ANNAN SUMMA VARNINGAR, SÅ ÄR DEN SPRINGANDE PUNKTEN ALLA ERA GROVA REGELBROTT MOT MIG !!!

INTE BARA ALLA DESSA REGELVIDRIGA VARNINGAR OCH AVSTÄNGNINGAR, UTAN ÄVEN ER FASCISTISKA BEHANDLING AV MIN REVOLUTIONERANDE GEOCENTRISM-TRÅD, SOM GÖR ATT FLASHBACK ICKE STÅR FÖR YTTRANDEFRIHET !!!



NAJAS, ALLA VÄNTAR VI NU PÅ DINA SVAR PÅ DESSA FYRA FRÅGOR!

OM DU FEGAR UR, BE DÅ NÅGON ADMIN I HÖGSTA LEDNINGEN ATT SVARA !!!


1. Varför svarar du inte och bemöter den senaste omgången fullständigt regelvidriga varningar jag fått, de tre som ledde till ännu en 1/2 års-avstängning, vilket gör att ni nu kan stänga av mig på ständiga 1/2 års-avstängningar efter 3 godtyckliga nonsens-varningar?

2. Hur kommer det sig att ni tillåter den rabiate konspirations-förnekaren KimNeilJung att fortsätta moderera konspirationsforumet, när ni märker alla de fullständigt regelvidriga varningar han gett mig genom åren, hans ursinniga häxjakt mot mig och den heliga Geocentrismen?

3. Varför har ni deletat min stora Geocentrism-tråd? Anledningen till varför ni samlade ihop alla gamla Geocentrism-trådar till en enda stor samlingstråd (så gör ni med alla för er obekväma ämnen som ni inte vill ska diskuteras på bred front) var väl för att den skulle få utgöra den enda tillåtna Geocentrism-tråden på hela Flashbacks forum?

Vad är det som gör att ni är så otroligt skrajsna för den heliga Geocentrismen?

Är det för att den gör slut på de förnuftsvidriga slump- och hokuspokus-teorierna Big Bang och evolutionen?

4. Varför tar ni sedan 8 oktober 2013 inte längre in inlägg till min Feedback-tråd "Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta":


----------------


Med vänligaste hälsningar,

AIK
2015-07-10, 10:15
  #6
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
Genmäle från Död o återfödd:

----------------


DEN SPRINGANDE PUNKTEN ÄR:

ALLA DE ALLVARLIGA REGELBROTTEN MOT MIG (Främst signerade moderatorn/grindvakten KimNeilJung) BÖRJADE HAGLA MOT MIG EFTER MIN STORA GEOCENTRISM-TRÅD I OKTOBER 2012, SOM NI SEDERMERA HAR FÖRINTAT !!!


För det första, från 2007 och några år framåt vad jag minns kallades det inte för varningar, utan tillsägelser (mildare), och jag kom tydligen aldrig upp i mer än tre tillsägeler i snitt per år under åren 2007-2011 (den sista av dessa måste ha varit en varning, varför jag skrev 1 varning mellan 2007-2011), trots att jag skrev så mycket som ca 7 000 inlägg under den perioden.

Under mina första 5 år på Flashback, 2007-2011, då ca 6 500 av mina inlägg skrevs, fick jag tydligen alltså endast 15 tillsägelser och blev aldrig någonsin avstängd. Jag fick endast 1 tillsägelse per ca 450 inlägg under dessa år.

Mellan oktober 2012-april 2013, efter publiceringen av min stora kosmologiska geocentrism-tråd, varnades jag däremot extremt mycket av de geocentrism-fientliga modsen, med KimNeilJung i spetsen.

Jag hann bli avstängd både 1 vecka och 1 månad innan den första 1/2 års-avstängningen i april 2013, vilket innebär att jag bara under de sex månaderna från oktober 2012-april 2013 måste ha fått 18 varningar.

Sedan dess har jag straffats med tre stycken 1/2 års-avstängningar till och därtill ytterligare en 1 månads-avstängning och en 1 veckas-avstängning, vilket innebär 30 varningar, minus 6 varningar, eftersom de geocentrism-fientliga modsen kastat ut mig efter endast 3 varningar vad gäller de två senaste 1/2 års-avstängningarna, vilket torde bli sammanlagt 24 varningar under perioden oktober 2013 fram till februari 2015.

Oktober 2012-februari 2015 får jag alltså det till sammanlagt 42 varningar, på ca endast 1500 inlägg, vilket alltså innebär 1 varning per ca 35 inlägg !!!


Om inte antalet varningar som jag kommit fram till stämmer exakt, så kan vi i alla fall vara överens om att jag drabbats en hel KASKAD av VARNINGAR efter att jag publicerade min tabubelagda Geocentrism-tråd i oktober 2012!


Flera av varningarna har dessutom delegerats vad det verkar av den notoriske KimNeilJung till att slungas ut av diverse olika moderatorer, för att statistiken ska se sämre ut för min del...


SUMMA SUMMARUM:


2007-2011, 6 500 inlägg, 15 tillsägelser varav 1 varning, dvs 1 på ca 450 inlägg.

Oktober 2012-februari 2015, 1 500 inlägg, 42 varningar, dvs 1 på ca 35 inlägg = EXTREMT MYCKET VARNINGAR i förhållande till antalet inlägg, och en stor övervägande majoritet mot inlägg som rör den heliga Geocentrismen !!!

Detta alltså efter min publicering av den stora Geocentrism-tråden, i vilken jag publicerade ca 1 000 inlägg, vilka alla försvunnit från min statistik, eftersom dessa Geocentrism-fientliga mods har deletat hela tråden och alla kommentarer från Flashbacks forum, eftersom de tydligen inte vill tillåta en endaste tråd eller inlägg som så mycket som snuddar kring den heliga Geocentrismen...



Ljuga = Medvetet framföra osanning

Verkar passa väldigt väl på dig Najas, som påstår att den heliga Geocentrismen inte skulle ha något att göra med alla de regelvidriga varningar och avstängningar jag drabbats av sedan oktober 2012, då jag publicerade den för er geocentrism-förnekare förhatliga Geocentrism-tråden. Att ni endast tillåtit en ynka tråd, samlingstråd, på hela Flashbacks forum, där den heliga Geocentrismen får debatteras, för att hösten 2014 deleta den sista kvarvarande (trots att ni lovat att samlingstråden inte skulle våldtas), säger väl allt?



NAJAS, OAVSETT OM DU KOMMER FRAM TILL EN ANNAN SUMMA VARNINGAR, SÅ ÄR DEN SPRINGANDE PUNKTEN ALLA ERA GROVA REGELBROTT MOT MIG !!!

INTE BARA ALLA DESSA REGELVIDRIGA VARNINGAR OCH AVSTÄNGNINGAR, UTAN ÄVEN ER FASCISTISKA BEHANDLING AV MIN REVOLUTIONERANDE GEOCENTRISM-TRÅD, SOM GÖR ATT FLASHBACK ICKE STÅR FÖR YTTRANDEFRIHET !!!

Intressant. Din vän argumenterar alltså en massa med hjälp av antalet varningar/tidsperiod, men slänger sedan in brasklappen att även om vi avslöjar hans lögner angående detta så spelar det ingen roll...

Börjar du inte själv inse att din vän är en hopplös mytoman som ser konspirationer överallt.

För övrigt är det en aning förvånande att han håller på och antar en massa hit och dit vad gäller antalet varningar eftersom han själv kan se dem direkt under sin egen profil, åtminstone de sedan 2011.


Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
NAJAS, ALLA VÄNTAR VI NU PÅ DINA SVAR PÅ DESSA FYRA FRÅGOR!

OM DU FEGAR UR, BE DÅ NÅGON ADMIN I HÖGSTA LEDNINGEN ATT SVARA !!!


1. Varför svarar du inte och bemöter den senaste omgången fullständigt regelvidriga varningar jag fått, de tre som ledde till ännu en 1/2 års-avstängning, vilket gör att ni nu kan stänga av mig på ständiga 1/2 års-avstängningar efter 3 godtyckliga nonsens-varningar?

Längden på avstängningarna är inget som moderatorerna råder över. Det är han själv som genererar olika längd genom sitt regelbrytande. Första avstängningen är en vecka, andra en månad och tredje ett halvår. preskriptionstiden är ett år. Detta står mycket tydligt i reglerna. Då han verkar ha obefintlig lösförståelse kanske du eller någon annan i hans närhet kan hjälpa honom och förklara hur han gör bort sig om och om igen.

Om han mot förmodan lyckas låta bli att bryta mot reglerna så pass länge att preskriptionstiden för senaste avstängningen gått ut blir han inte avstängd ett halvår. Det är mycket, mycket enkelt.

För övrigt är ju givetvis inte varningarna och avstängningarna godtyckliga, och inte heller utdelade av en eller ett fåtal moderatorer. Sedan 2011 har 17 olika moderatorer givit honom varningar! Givetvis blir det flest varningar från moderatorer som modererar de forumdelar han vanligtvis håller till, men han är dock en notorisk regelbrytare och bryter alltså mot reglerna varhelst han skriver.

Han gör sig också skyldig till mycket fula regelbrott såsom outningar av andra Flashbackar till exempel, så det är verkligen inte bara småförseelser det handlar om.

Slutligen så kontrolleras alla varningar vid ohörsamhetsavstängningar av alla moderatorer i en omröstning och det är således aldrig en moderator som kan stänga av en Flashbackare.


Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
2. Hur kommer det sig att ni tillåter den rabiate konspirations-förnekaren KimNeilJung att fortsätta moderera konspirationsforumet, när ni märker alla de fullständigt regelvidriga varningar han gett mig genom åren, hans ursinniga häxjakt mot mig och den heliga Geocentrismen?

Som sagt ovan, så har varningarna kontrollerats av åtskilliga moderatorer genom åren. De är inte regelvidriga (till skillnad från din vän..).

Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
3. Varför har ni deletat min stora Geocentrism-tråd? Anledningen till varför ni samlade ihop alla gamla Geocentrism-trådar till en enda stor samlingstråd (så gör ni med alla för er obekväma ämnen som ni inte vill ska diskuteras på bred front) var väl för att den skulle få utgöra den enda tillåtna Geocentrism-tråden på hela Flashbacks forum?

Vad är det som gör att ni är så otroligt skrajsna för den heliga Geocentrismen?

Är det för att den gör slut på de förnuftsvidriga slump- och hokuspokus-teorierna Big Bang och evolutionen?

Jag har ingen aning om varför. eller ens om, den raderats. Jag har frågat min kollegor i Outlaw. Din vän har, liksom alla andra konspirationsteoretiker, en ohälsosam fixering vid sin egen betydelse och är sorgligt övertygad om att andra människor bryr sig om vad han skriver i någon större utsträckning. Det faktum att raderaringar beror på misstag från Flashback eller på egna regelbrott finns sällan på sådana personers karta. Istället skapas det i dessa människors hjärnor en stark övertygelse att just deras åsikt är något som andra försöker stoppa från att de ska få föra fram. Det är verkligen stor humor med tanke på vad som publiceras på Flashback dagligen.

Du skulle nog hjälpa din vän väldigt mycket om du kunde sitta ner med honom och försöka få honom att förstå att det faktiskt skulle kunna vara så att vi inte bryr oss om vilka åsikter han för fram så länge han gör det inom regelverket.

Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
4. Varför tar ni sedan 8 oktober 2013 inte längre in inlägg till min Feedback-tråd "Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta":

Det har inte postats någonting i den tråden inom ämnet sedan 2013. Din vän har ett inlägg från 2014 som raderades eftersom det var totalt utanför ämnet (han började klaga på en annan tråd som papperskorgades).

----------------
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen


Med vänligaste hälsningar,

AIK
2015-07-10, 10:28
  #7
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
...3. Varför har ni deletat min stora Geocentrism-tråd? Anledningen till varför ni samlade ihop alla gamla Geocentrism-trådar till en enda stor samlingstråd (så gör ni med alla för er obekväma ämnen som ni inte vill ska diskuteras på bred front) var väl för att den skulle få utgöra den enda tillåtna Geocentrism-tråden på hela Flashbacks forum?

Vad är det som gör att ni är så otroligt skrajsna för den heliga Geocentrismen?

Är det för att den gör slut på de förnuftsvidriga slump- och hokuspokus-teorierna Big Bang och evolutionen?

...Med vänligaste hälsningar,

AIK

Nu har jag kollat upp saken. Orsaken till att den raderades (samt även flera andra trådar) var ett tekniskt fel när vi skulle justera ett delforum som enbart används av moderatorerna. Den ska vara återställd nu. Om han inte hittar den eller det inte fungerat så kan han skriva här igen.

Det är dock helt rätt att vi samlar vissa ämnen i särskilda trådar. Det tvingas vi till när vissa människor annars får för sig att massbomba ett delforum med sina teorier i en mängd trådar. Detta är forumförstörande och minskar den faktiska yttrandefriheten för andra i realiteten, när allt drunknar i en persons frenetiska postande och trådspammande. Detta får du gärna också förklara för din vän.

Alla är dock synnerligen välkomna att föra fram vilka åsikter som helst, hur tosiga de än är.
2015-07-10, 13:55
  #8
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Längden på avstängningarna är inget som moderatorerna råder över. Det är han själv som genererar olika längd genom sitt regelbrytande. Första avstängningen är en vecka, andra en månad och tredje ett halvår. preskriptionstiden är ett år. Detta står mycket tydligt i reglerna. Då han verkar ha obefintlig lösförståelse kanske du eller någon annan i hans närhet kan hjälpa honom och förklara hur han gör bort sig om och om igen.

Om han mot förmodan lyckas låta bli att bryta mot reglerna så pass länge att preskriptionstiden för senaste avstängningen gått ut blir han inte avstängd ett halvår. Det är mycket, mycket enkelt.

För övrigt är ju givetvis inte varningarna och avstängningarna godtyckliga, och inte heller utdelade av en eller ett fåtal moderatorer. Sedan 2011 har 17 olika moderatorer givit honom varningar! Givetvis blir det flest varningar från moderatorer som modererar de forumdelar han vanligtvis håller till, men han är dock en notorisk regelbrytare och bryter alltså mot reglerna varhelst han skriver.

Han gör sig också skyldig till mycket fula regelbrott såsom outningar av andra Flashbackar till exempel, så det är verkligen inte bara småförseelser det handlar om.

Slutligen så kontrolleras alla varningar vid ohörsamhetsavstängningar av alla moderatorer i en omröstning och det är således aldrig en moderator som kan stänga av en Flashbackare.
Stämmer verkligen det fetade? KiaW skriver såhär i feedbacktråden om F-lasback
Citat:
1.07 fungerar ju som med alla brott mot 1.0x-regler, man gör en bedömning hur grov överträdelsen är och åtgärden kan bli allt mellan varning och bannlysning.

För mig ser det ut både som att moderatorerna kan bestämma t.ex. längden på en avstängning och att det sker en prövning med godtyckliga inslag.
2015-07-10, 22:14
  #9
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Stämmer verkligen det fetade? KiaW skriver såhär i feedbacktråden om F-lasback

För mig ser det ut både som att moderatorerna kan bestämma t.ex. längden på en avstängning och att det sker en prövning med godtyckliga inslag.

Tidsbestämda avstängningar styrs av hur många tidigare avstängningar FB:aren har, och det är inget moderatorerna kan välja. Vid vissa särskilt grova brott kan det dock bli Bannlysning direkt t.ex. Detta står också i reglerna.

Citat:
Den som bryter mot någon av reglerna riskerar varning, avstängning eller permanent bannlysning.

Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas.

Användare som begår särskilt allvarliga regelbrott kan bli avstängda från forumet i sex månader utan föregående avstängning. De kan även bli permanent bannlysta.

I det aktuella fallet rör det sig om ohörsamhet och då styrs avstängningens längd helt av antalet tidigare icke-preskriberade avstängningar.
2015-07-12, 01:26
  #10
Medlem
Genmäle från Död o återfödd:

Del 1

----------------

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Intressant. Din vän argumenterar alltså en massa med hjälp av antalet varningar/tidsperiod...

Som sagt, så gott som varenda en av varningarna som ni Geocentrism-fientliga moderatorer straffat mig med, har varit fullständigt regelvidriga!


Jag kan ge ännu fler exempel på era många grova regelbrott mot mig (denna gång från 2014), utan att ni någonsin straffat den största regelbrytaren av alla bland er moderatorer; KimNeilJung:


Varningarna som exempelvis ledde till den första 1/2-års avstängningen 2013 var även de fullständigt horribla - ett par av varningarna fick jag bara för att jag FRÅGADE varför det tillåts hur många Big Bang-trådar, Hasch-trådar och Reinfeldt-trådar som helst, men endast 1 Geocentrism-tråd (den sista kvarvarande sedermera deletad av Flashback-ledningen)?

Hittills har ingen Flashback-moderator svarat på denna berättigade fråga!

Ett par av varningarna fick jag för att jag kallade trollen i min Geocentrism-tråd för just troll, medan de inte fick så mycket som en tillsägelse för sina hatfulla utfall och invektiv, som att kalla mig för idiot, pedofil, horunge, mongo, retard etc. Idiot och horunge går bra, men inte troll...



VARNINGAR 2014 MOT MIG - NONSENS-VARNINGAR:


Regelvidrighet - 19 maj 2014:

Flashback-ledningen hivade iväg den fullständigt unika tråden "Varför går det 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv? Unik geocentrisk modell ger svar!", från astronomiforumet till "papperskorgen" (Kate80, på order av KimNeilJung), trots att världen aldrig tidigare skådat något liknande, en fullständigt ny, originell kosmologisk teori framtagen av mig:

(FB) Varför går det 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv? Unik geocentrisk modell ger svar!

Det riktigt skumma var att Flashback-ledningen genast efter min publicering av den unika Geocentrism-tråden (som alltså papperskorgades), tillsatte den notoriske, geocentrism-fientlige, KimNeilJung som ny moderator i just astronomiforumet...

Ännu skummare är det att bara några dagar innan föregående avstängning hävdes i maj 2014, så återinsatte Flashback-ledningen denne "grindvakt", KimNeilJung, i konspirationsforumet...


Hur kommer det sig att Flashback-ledningen anlitar en mörkläggare/desinformatör som KimNeilJung (tillika rabiat Geocentrism-förnekare), att punktmarkera och moderera mina inlägg på Flashback?



1:a nonsens-varningen - 30 maj 2014:

KimNeilJung gav mig en fullständigt horribel, regelvidrig varning, som skylldes på 0.03, Trams och off-topic. Detta efter att jag skrivit följande inlägg som svar på en fråga från en forummedlem i astronomiforumet kring "Axis-of-Evil" och "Finns det ett centrum i universum":


Citat:
Att den [Axis-of-Evil] går genom jorden, indikerar ju att jorden är stationär. Stationär kan man bara vara om man befinner sig i centrum!



2:a nonsens-varningen - 2 juni 2014:

KimNeilJung´s geocentrism-fientlige gelike, bernad_law (bägge modererar konspirationsforumet, bägge kända konspirations-förnekare), gav mig en fullständigt horribel, regelvidrig varning. Detta efter att jag skrivit följande inlägg på konspirationsforumet, och som anledning till varningen höftade han till med att "din text hade likheter med en text du skrivit på ett annat delforum":


Citat:
En fråga till alla er apollogeter som på fullt allvar tror att vi var på Månen under farfars teknologiskt primitiva tid:

Hur förklarar ni NASA:s påstående att den amerikanska flaggan ska ha klarat sig helskinnad på månen i över fyra decennier?

Suveränt avslöjande:

https://www.youtube.com/watch?v=nRXretl0amQ (1)
https://www.youtube.com/watch?v=8WGC0FjE7ek (2)



3:e nonsens-varningen - 9 juni 2014:

KimNeilJung´s geocentrism-fientlige kumpan, bernad_law, gav mig en fullständigt horribel, regelvidrig varning. Detta efter att jag skrivit följande inlägg i min forna Geocentrism-tråd, som den 17 december 2012 kapades åt Alex Singh av KimNeilJung, i ett desperat försök av Flashback-ledningen att tysta min omåttligt populära och kommenterade tråd med mina 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen.

Till saken hör att Flashback fullkomligt vägrade att länka till dessa 108 punkter, trots att min trådrubrik fick vara kvar. Jag gjorde senare en tråd, en anklagan mot Flashback, på "Feedback gällande avstängningar", vilken de regelvidrigt har stängt möjligheten att kommentera, då de inte längre klarar av att försvara sig mot sina regelvidriga övergrepp.



4:e nonsens-varningen - 9 juni 2014:

Det hade inte ens gått 6 timmar efter att bernad_law gett mig sin regelvidriga varning, så dyker plötsligt hans geocentrism-fientlige kumpan KimNeilJung upp, och skickar även han en fullständigt horribel varning till mig, som han försökte motivera med 0.06, att jag skulle ha kommenterat moderatorsåtgärder - vilket alla med bara ett halvt fungerande öga kan se är en särdeles grov lögn.


Citat:
LOPPET ÄR KÖRT NU, KÄRA VÄNNER !!!

STORFILMEN "THE PRINCIPLE" KOMMER ORSAKA STOR KOSMOLOGISK REVOLUTION !!!

Här avslöjas den kände astrofysikern Lawrence Krauss med sin underskrift inför intervjun (som han ljugit om) som gjordes med honom för den kommande Geocentriska storfilmen "The Principle" (premiär på biograferna den 19 september), som kommer att revolutionera hela den kosmologiska världsbilden:

Top Scientists Freak Out Over New Documentary Questioning Copernican Principle - Which They Appeared In:

http://beforeitsnews.com/science-and...n-2699776.html

Snacka om att vi lever i en spännande, omvälvande tid just nu, vad gäller kosmologi.

(Detta var återigen bara ett kort inhopp från mig. Ni som börjar gnälla på att jag inte svarar på frågor här - jag har inga som helst förpliktelser att svara på några som helst frågor i denna kapade tråd!)

Någon som ens kan se en tillstymmelse till brott mot 0.06 i ovanstående text?



Avstängning - 11 juni 2014, klockan 08.21, utfärdad av Cousin Cocaine:

Jag blev avstängd för 1.06, avslöjande av användares identitet, bara för att jag skickade ett PM till en känd Geocentrism-förnekares kumpan (sic!), vilket är ett stort skämt, då dessa två mörkläggare bör känna varann ganska väl!

Från Död o återfödd till ....... 2014-06-10 00:47.


Citat:
Ämne: Läs här kring din kollegas regelvidriga varning mot mig idag...

(länk till tråd på ......., som är borttagen, förmodligen efter påtryckningar från Flashback)

Som du märker ......., så vägrar ....... att specificera VAD exakt i inlägget som ska ha varit brott mot 0.06, kommentering av moderatorsåtgärder.

------------------

Den näst senaste 1/2 års-avstängningen (juli 2014-januari 2015) drabbade mig dagen efter att jag skickat ett PM till Admin, där jag grundligt redogjorde för KimNeilJungs brottsliga bana som moderator, alla hans regelvidriga varningar mot mig, efter att jag i oktober 2012 exklusivt för Flashback publicerade Flashbacks genom tiderna längsta trådstart, om den heliga Geocentrismen.

"Ohörsamhet" fick jag som svar dagen efter, från ännu en för mig okänd moderator (varför Najas ">20 olika moderatorer" är ett pseudoargument), och begravdes därmed för ett 1/2 år till...


VARFÖR BEKÄMPAR FLASHBACK YTTRANDEFRIHETEN??

VAD VINNER FLASHBACK PÅ ATT BEDRIVA HÄXJAKT MOT MIG?


Citat:
Längden på avstängningarna är inget som moderatorerna råder över.


LÖGN NAJAS !!!

Eftersom KimNeilJung (specifikt) bedrivit häxjakten mot mig ända sedan jag skapade Geocentrism-tråden, så är det ju han och hans Geocentrism-fientliga kumpaner som råder över längden på avstängningarna, eftersom de ständigt straffar och varnar mig för mina kunskapsdigra inlägg kring den heliga Geocentrismen!


Citat:
Det är han själv som genererar olika längd genom sitt regelbrytande.


Återigen, den som står för det ständiga regelbrytandet genom sina fullständigt horribla, regelvidriga varningar mot mig (han har delegerat en del av varningarna till andra Geocentrism-fientliga moderatorer, för att ni ska kunna ljuga med statistiken, som du uppenbarligen gör!


Citat:
Första avstängningen är en vecka, andra en månad och tredje ett halvår. preskriptionstiden är ett år. Detta står mycket tydligt i reglerna. Då han verkar ha obefintlig lösförståelse kanske du eller någon annan i hans närhet kan hjälpa honom och förklara hur han gör bort sig om och om igen.

Den som ständigt gör bort sig om och om igen, är din medkumpan KimNeilJung, som nu senast tillsammans med den andre konspirations-förnekande moderatorn på konspirations-forumet,bernad_law, såg till att jag fick de där tre fullständigt horribla varningarna (som du givetvis blundar för), som orsakade min fjärde 1/2 års-avstängning på lite drygt två år, vilket innebär att jag under de senaste 27 månaderna bara tillåtits skriva på Forumet i 3 ynka månader, detta bara för att jag dristade mig till att exklusivt för Flashback publicera dessa 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen, Flashbacks genom tiderna längsta trådstart, som ni alltså hösten 2014 valde att deleta från Flashbacks forum!

FLASHBACK-ADMINS - VAR ÄR NI?

VARFÖR GÖR NI INGET MOT DESSA FULLSTÄNDIGT UPPENBARA REGELBROTT MOT MIG ???

.
2015-07-12, 01:45
  #11
Medlem
Genmäle från Död o återfödd:

Del 2

----------------


Citat:
Om han mot förmodan lyckas låta bli att bryta mot reglerna så pass länge att preskriptionstiden för senaste avstängningen gått ut blir han inte avstängd ett halvår. Det är mycket, mycket enkelt.

SPELAR DU DUM NAJAS?

Så länge dina medkumpaner (med KimNeilJung i spetsen) fortsätter häxjakten mot mig och den heliga Geocentrismen, genom att peppra mig med fullständigt regelvidriga varningar (senast tre stycken inom loppet av ett par veckor, så att ni kunde slunga "Ohörsamhets-kortet" mot mig redan efter tre varningar, varav ingen enda av dessa var i närheten av något regelbrott, men vilket alltså du, pajas Najas, totalt blundar för!


Citat:
För övrigt är ju givetvis inte varningarna och avstängningarna godtyckliga, och inte heller utdelade av en eller ett fåtal moderatorer. Sedan 2011 har 17 olika moderatorer givit honom varningar!


GROV LÖGN NAJAS !!!

Najas vet med sig att detta är en grov lögn, vilken han ändå skamlöst upprepat ett antal gånger, trots att jag påtalat för honom att många av varningarna har delegerats av den notoriske yttrandefrihetsbekämparen KimNeilJung till diverse olika moderatorer (såsom Kate80, C-3PO och flera andra) för att slungas mot mig, för att statistiken ska se sämre ut för min del...


Citat:
Givetvis blir det flest varningar från moderatorer som modererar de forumdelar han vanligtvis håller till, men han är dock en notorisk regelbrytare och bryter alltså mot reglerna varhelst han skriver.

MYCKET GROV LÖGN NAJAS !!!

Faktum är att så gott som ALLA varningar som slungats mot mig, har varit i samband med den heliga Geocentrismen eller Chemtrails, oftast från regelbrytare nummer ett, KimNeilJung!

Exempelvis i religionsforumet, där jag genom åren skrivit minst lika många inlägg som i konspirationsforumet, så har jag ALDRIG fått någon endaste varning, kanske på sin höjd en!

Hur förklarar lögnaren Najas detta?

Hur kommer det sig att ni fullständigt regelvidrigt hivade iväg den fullständigt unika tråden "Varför går det 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv? Unik geocentrisk modell ger svar!", från Astronomiforumet till "Papperskorgen", dagen efter att jag var tillbaka på Flashback, trots att världen aldrig tidigare skådat något liknande, en fullständigt ny, originell kosmologisk teori framtagen av mig, som förmodligen kommer att revolutionera hela den kosmologiska världsbilden inom några år:

www.flashback.org/p48853129

...till saken hör att Flashback-ledningen, efter att jag publicerade denna tråd på Astronomiforumet, tillsatte dig, KimNeilJung, som ny moderator just i Astronomiforumet - och i Konspirationsforumet tillsattes du bara några dagar innan min ½-års avstängning från Flashback hävdes...


Citat:
Han gör sig också skyldig till mycket fula regelbrott såsom outningar av andra Flashbackar till exempel, så det är verkligen inte bara småförseelser det handlar om.

MYCKET GROV LÖGN AV NAJAS !!!

Jag har aldrig någonsin outat en endaste Flashbackare i någon endaste tråd, någonsin!

Det enda jag gjort, var att jag en gång i ett PM till en av de Geocentrism-fientliga modsen skickade en länk till ett annat diskussionsforum, där jag avslöjade en av hans kumpaner!

Trots att det inte ens var någon outning (givetvis kände han till sin egen medkumpan), så varnade denne moderator mig!

Ett överklagande PM från mig till ......, vad gäller hans kumpan ...... regelvidriga varning mot mig, kallar alltså taskspelaren Najas, hör och häpna, för ett "särskilt fult brott mot 1.06" - fattar ni vilket skämt han är?

Än värre är det när han Najas medvetet ljuger, att jag vid upprepade tillfällen ska ha brutit mot regel 1.06 och hotat andra FB:ares anonymitet, när ovansående PM är det närmaste 1.06 (halvvägs) jag någonsin ens kommit...


Citat:
Slutligen så kontrolleras alla varningar vid ohörsamhetsavstängningar av alla moderatorer i en omröstning och det är således aldrig en moderator som kan stänga av en Flashbackare.

Då får du förklara för oss alla, en gång för alla, var nånstans i de tre senaste nonsens-varningarna, du hittar minsta lilla regelbrott?

(FB) Misshandeln av Död o återfödd, avstängd återigen 1/2 år, utan minsta lilla regelbrott


VAR HITTAR DU MINSTA LILLA REGELBROTT, NAJAS?

FÖRKLARA DIG NU !!!


Citat:
Det faktum att raderingar beror på misstag från Flashback eller på egna regelbrott finns sällan på sådana personers karta.


Misstag?

Hur kommer det sig då att raderingen av min Geocentrism-tråd skedde i omedelbar anslutning till att jag avslöjade en av dina Geocentrism-fientliga vänner?


Citat:
Du skulle nog hjälpa din vän väldigt mycket om du kunde sitta ner med honom och försöka få honom att förstå att det faktiskt skulle kunna vara så att vi inte bryr oss om vilka åsikter han för fram så länge han gör det inom regelverket.

1. Hur kommer det sig då att så gott som alla varningar jag fått, har rört inlägg i anslutning till den heliga Geocentrismen och att väldigt många av dessa bär den ökände KimNeilJung som avsändare?

2. Hur vore det om du någon gång kunde idka lite självkritik och inse att om din Geocentrism-fientlige vän KimNeilJung slutar bedriva sin mångåriga häxjakt mot mig och den heliga Geocentrismen, och börjar följa sitt regelverk, så behöver jag inte längre skicka inlägg som detta...


Citat:
Det har inte postats någonting i den tråden inom ämnet sedan 2013. Din vän har ett inlägg från 2014 som raderades eftersom det var totalt utanför ämnet (han började klaga på en annan tråd som papperskorgades).

NAJAS LJUGER IGEN !!!

Bara vad gäller mina inlägg till denna tråd (säkert andras erfarenhet också):

(FB) Får andra användare äga ens egen tråd? Mitt stora livsverk på Flashback borta...

...så har jag skickat FLERA, men inget har tagits in, dessutom har jag frågat flera moderatorer varför inga nya inlägg släpps in, men ingen har kunnat eller velat svara mig...


Citat:
Det är helt rätt att vi samlar vissa ämnen i särskilda trådar. Det tvingas vi till när vissa människor annars får för sig att massbomba ett delforum med sina teorier i en mängd trådar. Detta är forumförstörande och minskar den faktiska yttrandefriheten för andra i realiteten, när allt drunknar i en persons frenetiska postande och trådspammande.


Massbomba?

LÖGN AV TASKSPELAREN NAJAS !!!

Jag har allt som allt skapat 3-4 diverse Geocentrism-trådar genom åren, och detta kallar du för att massbomba, din pajas!

Kära läsare, betänk att det samtidigt tillåts 100-tals av Big Bang-trådar och evolutions-trådar, men där ser tydligen Najas genom fingrarna. Men att tillåta mer än 1 tråd som går emot Big Bang-flummet och evolutions-flummet, nej, det går tydligen inte för sig... då mycket för den påstådda "yttrandefriheten" på Flashback...

Det finns 1000-tals med haschtrådar, sex-trådar och pornografi-trådar, men det kallar du inte för massbombning, varför inte?


ADMINS - BER OM OMEDELBAR UPPRÄTTELSE !!!

ÅTERSTÄLL ÅTMINSTONE DE SENASTE TVÅ 1/2 ÅRS-AVSTÄNGNINGARNA !!!

DENNA HÄXJAKT MÅSTE FÅ ETT OMEDELBART SLUT !!!



----------------


Med vänligaste hälsningar,

AIK
2015-07-13, 18:19
  #12
Medlem
Genmäle från Död o återfödd:

----------------


Citat:
Ursprungligen postat av najas
I det aktuella fallet rör det sig om ohörsamhet och då styrs avstängningens längd helt av antalet tidigare icke-preskriberade avstängningar.

OHÖRSAMHET?

SKÄMTAR DU, NAJAS?


Vänligen peka på (om inte du klarar av det, kanske någon av dina kolleger eller admins kan försöka hjälpa dig?) var någonstans i följande tre horribla, regelvidriga varningar (som slungades mot mig på rekordtid av yttrandefrihetsbekämpande, konspirations-förnekande moderatorn KimNeilJung och hans medkumpan bernad_law, även han konspirations-förnekare, på konspirations-forumet, för att så snabbt som möjligt återigen regelvidrigt sparka ut mig från forumet), som du ser ens en tillstymmelse till ohörsamhet från min sida?


Varning 1, från bernad_law, skylldes på 1.06, Avslöjande av en annan användares identitet:

Ställde bara en fråga till EN användare, på hans inlägg 4190 i "Tråden om Chemtrails" på konspirationsforumet, där han själv outade sig som flygledare: "För att jag jobbar som flygledare, det är mitt jobb att separera flygplan."


Citat:
Är du flygledare i Skåne?

Frågar dig eftersom Chemtrails har diskuterats med två skånska flygledare (spelats in i hemlighet), där de serverar lögner på löpande band:

https://www.youtube.com/watch?v=o5T_1QytoQM

Snacka om att försöka låta påskina att man inte känner till dessa Chemtrailplan...



Varning 2, från KimNeilJung, skylldes på 0.03, Trams och off-topic:

Inget som helst trams eller off-topic. Seriöst inlägg om hur aluminium i chemtrails leder till ökning av sjukdomar, och en länk som bekräftar detta! Första gången dessutom som jag nånsin länkade till denna webbsida!


Citat:
Du svamlar!

Aluminium i Chemtrails orsak till rekordstor ökning av Alzheimer, KOL, astma, autism etc:

http://www.globalresearch.ca/chemtra...n-health/19047
https://www.youtube.com/watch?v=WnaGGDt_CQ8

Hur förklarar du detta?



Varning 3, från KimNeilJung, skylldes på 0.03, Trams och off-topic:

Inget som helst trams eller off-topic. Ställde bara en fråga, med tillhörande länkar, hur det kommer sig att SMHI och Sveriges Radio vilseleder och mörkar om Chemtrails. Här länkade jag en andra gång till länkar som tidigare länkats, men endast för att påminna desinformatörerna att inte undvika att svara på dessa!


Citat:
Ni förnekare strutsar massor av frågor, som ger belägg för att vi chemtrailas!

Exempelvis så har vi aldrig fått något tillfredsställande svar från er förnekare, hur det kommer sig att statliga myndigheter som SMHI och Sveriges Radio å det grövsta vilseleder och mörkar kring Chemtrails?

Länkar?

Det ska du få här (men glöm dem inte denna gång), men lova sedan att svara på frågan, utan att strutsa!


SMHI mörkar Chemtrails:

http://newsvoice.se/2014/04/24/smhi-...ra-chemtrails/


Sveriges Radio mörkar Chemtrails:

http://newsvoice.se/2014/07/02/sa-ha...om-chemtrails/



Seså, svara oss nu på frågan varför SMHI och Sveriges Radio mörkar kring Chemtrails?

Vi kommer påminna dig ända tills du svarar oss!

Ni andra förnekare får gärna hjälpa madtop, det lär han behöva...

LaurentiusLucidor?
KjellKritisk?
ConnyKlasson?
KurreKotte?
SnakePlisssken?


Nu ska ni inte angripa Sassersson, utan själva texterna där han ger belägg för att SMHI och Sveriges Radio mörkar!

Okej?


FLASHBACK-ADMINS, VÄNLIGEN AGERA MOT DENNA REGELVIDRIGA HÄXJAKT MOT MIG !!!

BER OM OMEDELBAR UPPRÄTTELSE, SÅ RÄTTVISA SKIPAS !!!


----------------


Med vänligaste hälsningar,

AIK
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback