2015-07-08, 17:38
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag tycker inte det är en könsfråga. Jag tror dock generellt att killar har större empati för för random kvinnor en vad kvinnor har om män.

Visst skriver denna hampus rätt sjuka grejer, samtidigt bevisar ju tjejen vilket jävla mobbarsvin hon är. Hon är inte det minsta rädd, otrygg osv. Hon vill förstöra killen. Det hon gör genom att hänga ut honom sådär är att utsätta honom för livsfara.

Citat:
Personligen skulle jag anmäla det till polisen. Personligen hoppas jag att denne hampus verkligen är labil och går på henne på riktigt nu, då har hon bar sig själv att skylla. Det är farligt att hålla på sådär.

Hamnar på riktigt i en sån situation är detta ett jävligt dumt val, det som händer är antaligen att hampus begår självmord, skadar kvinnan, någon skadar hampus, hans liv förstörs etc och blir mer hatisk.

Hade hon anmält hade proffs kunnat utreda saken, hampus skulle även säkert kunna få hälp av frivården, psyk etc. Samt få ett straff för det brott han begått.
Okej, jag är väldigt frestad att kalla dig sinnesförvirrad/sjuk, men jag tror inte detta är fallet.

Det du skriver här och nu är ju definitionen av kvinnohat. Du hoppas alltså att en kille, han är inte psykiskt sjuk, han är bara en del i den gruppen av män som genom åren har lärt sig att det är okej att behandla kvinnor på detta sättet. Det spelar inte någon roll vad hon har skrivit för det finns ingenting som kan rättfärdiga det han har sagt.

Sluta kalla jävla avskum för psykiskt sjuka, det är både kränkande och nedsättande mot de som faktiskt lider av en psykisk sjukdom.

EDIT: Insåg precis ironin i att du säger att killar har högre empati för random tjejer, sen säger du hur du hoppas att Hampus dödar henne?
Senast redigerad av Krasigt 2015-07-08 kl. 17:51.
Citera
2015-07-08, 17:44
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Jag tycker inte det är en könsfråga. Jag tror dock generellt att killar har större empati för för random kvinnor en vad kvinnor har om män.

Visst skriver denna hampus rätt sjuka grejer, samtidigt bevisar ju tjejen vilket jävla mobbarsvin hon är. Hon är inte det minsta rädd, otrygg osv. Hon vill förstöra killen. Det hon gör genom att hänga ut honom sådär är att utsätta honom för livsfara.

Gissar att du är man?
Citera
2015-07-08, 17:52
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag vet det på grund av empiri. I krim-forum på flashback finns massor av liknande. Inget har någonsin hänt.
Vad säger din empiri om våldtäktshot över chatt?
Citera
2015-07-08, 17:53
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Hur vet du det? Det är alltså inte på allvar och hon borde inte ha hängt honom?

Vad är det som är stört med det? Hon har ju gjort en rätt sjuk grej, utsatt honom för livsfara, finns säkert massa vita riddare likt dig själv som mer en gärna slår en sån kille för feministers skull. Då tycker jag hon kan ha det.

Citat:
Ja, många av dessa grejer är av en god anledning något polisen direkt skulle lägga ner. Däremot ska riktiga hot anmälas. Det märks att folk inte har nån kolla på polisen, polisen vet när det är allvar och inte.

Denna grupp är ju enbart för att otäcka flickor ska få leka bödel och gud för att dom blivit kränkta av någon.

Men du, nu är du allt ute och cyklar. Menar du att du anser att din mamma, din syster, din dotter bara ska sitta och ta emot sådana hot utan att göra något? Hon är bara låssas-kränkt och otäck om hon visar för allmänheten vilka hot och äckliga kommentarer hon fått, eller?

Du måste inse att det är riktigt tokiga åsikter som du har.
Citera
2015-07-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Vad säger din empiri om våldtäktshot över chatt?

Hur är det relevant?
Citera
2015-07-08, 18:31
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Hur är det relevant?
Jag bara undrar eftersom du verkar tycka att hot inte är farliga så länge de inte verkställs.
Citera
2015-07-08, 18:34
Medlem
deltoros avatar
När jag var liten så började killars försökt till kontakt med det motsatta könet med att de tog tjejerna på brösten & rumpan & sedan fegt sprang därifrån. När de mognat lite slutade de med det här beteenden då de upptäckte att det inte var rätt sätt om de ville ligga.

Nu för tiden verkar det som att unga killar inte tafsar, de använder istället dagens teknik och skriver "jag ska våldta dig, din jävla hora!" - lika fega men de behöver inte springa eftersom de är skyddade av anonymiteten.

Tekniken gör dagens män till socialt inkompetenta idioter, som inte har en aning om hur man möter, umgås och förhåller sig till tjejer. Så jävla sorgligt.

Och killar som inte kan ta ett nej, växer definitivt INTE upp till män som respekterar kvinnor. Reagerar man så kraftigt av att bli dissad som denna Hampus gör, så har man både aggressionsproblem, dålig impulskontroll och svag självkänsla och självbild. Sådana män blir alltför ofta direkt farliga.
Citera
2015-07-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Jag bara undrar eftersom du verkar tycka att hot inte är farliga så länge de inte verkställs.

Jag verkar enligt dig?

Nä, det duger inte. Jag tänker inte svara på dina fantasifoster.
Citera
2015-07-08, 19:19
Medlem
Jag har inte läst tråden. Jag läste rubriken och antog att det ska vara någon klassisk grej, ännu något löjeväckande som unga feminister har startat med för att visa sin avsky mot män. Men allvarligt talat; efter bläddrat igenom nästan hela deras facebooksida så tycker jag att det där är helt rätt. Vem fan skriver att de tänker mörda tjejen efter att hon skriver att hon inte är intresserad av att prata? Det här är det sjukaste jag har läst. Mentalsjukhus-material. Blir man nekad av en brud så tar man det som man. Det kanske känns tungt, man kanske var jävligt intresserad och/eller kåt men vad fan är problemet med de här dräggen. Jag hade blivit mordgalen om någon hade börjat skriva sådana saker till min syster, om jag hade en.
Citera
2015-07-08, 19:21
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Jag verkar enligt dig?

Nä, det duger inte. Jag tänker inte svara på dina fantasifoster.

Men vi ska acceptera din uppskattning om att inga hot i flashbacks krimdel sätts i verket?
Citera
2015-07-08, 19:22
Medlem
CarlSempras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
När jag var liten så började killars försökt till kontakt med det motsatta könet med att de tog tjejerna på brösten & rumpan & sedan fegt sprang därifrån. När de mognat lite slutade de med det här beteenden då de upptäckte att det inte var rätt sätt om de ville ligga.

Nu för tiden verkar det som att unga killar inte tafsar, de använder istället dagens teknik och skriver "jag ska våldta dig, din jävla hora!" - lika fega men de behöver inte springa eftersom de är skyddade av anonymiteten.

Tekniken gör dagens män till socialt inkompetenta idioter, som inte har en aning om hur man möter, umgås och förhåller sig till tjejer. Så jävla sorgligt.

Och killar som inte kan ta ett nej, växer definitivt INTE upp till män som respekterar kvinnor. Reagerar man så kraftigt av att bli dissad som denna Hampus gör, så har man både aggressionsproblem, dålig impulskontroll och svag självkänsla och självbild. Sådana män blir alltför ofta direkt farliga.

Känner inte igen mig i din beskrivning av killars första kontakt med tjejer och jag tror inte någon av mina vänner skulle skriva "jag ska våldta dig" eller "din jävla hora", det handlar om respekt för andra människor.
Citera
2015-07-08, 19:24
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLeotz
Jag har inte läst tråden. Jag läste rubriken och antog att det ska vara någon klassisk grej, ännu något löjeväckande som unga feminister har startat med för att visa sin avsky mot män. Men allvarligt talat; efter bläddrat igenom nästan hela deras facebooksida så tycker jag att det där är helt rätt. Vem fan skriver att de tänker mörda tjejen efter att hon skriver att hon inte är intresserad av att prata? Det här är det sjukaste jag har läst. Mentalsjukhus-material. Blir man nekad av en brud så tar man det som man. Det kanske känns tungt, man kanske var jävligt intresserad och/eller kåt men vad fan är problemet med de här dräggen. Jag hade blivit mordgalen om någon hade börjat skriva sådana saker till min syster, om jag hade en.

Jag kan hålla med i det du skriver men jag tycker inte att en lynchmobb på nätet är rätt väg att gå för att få bukt med det här problemet.

Inte heller att tonen i trådarna på sidan är extremt hätsk.
På kvinnorna som skriver låter det som att de lever med livet som insats varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in