2015-07-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Det handlar ju om sakerna man skriver. Sättet man pratar om kvinnor, oavsett om man är arg på dem eller ej. Sättet killar ser på tjejer. Det är vidrigt.

Jag tycker inte det är en könsfråga. Jag tror dock generellt att killar har större empati för för random kvinnor en vad kvinnor har om män.

Visst skriver denna hampus rätt sjuka grejer, samtidigt bevisar ju tjejen vilket jävla mobbarsvin hon är. Hon är inte det minsta rädd, otrygg osv. Hon vill förstöra killen. Det hon gör genom att hänga ut honom sådär är att utsätta honom för livsfara.
Citera
2015-07-08, 16:58
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Jag tycker inte det är en könsfråga. Jag tror dock generellt att killar har större empati för för random kvinnor en vad kvinnor har om män.

Visst skriver denna hampus rätt sjuka grejer, samtidigt bevisar ju tjejen vilket jävla mobbarsvin hon är. Hon är inte det minsta rädd, otrygg osv. Hon vill förstöra killen. Det hon gör genom att hänga ut honom sådär är att utsätta honom för livsfara.

Hampus kanske inte är den första som vart på tjejen och hon baxnar när en hon känner beter sig som en jävla idiot. Ingen på flashback ifrågasätter att folk blir rasister för att dom blivit utsatta för "invandrarvåld" men kommer det en jävla kvinna och drar paraleller satan rinner vattnet över.

Hampus verkar vara en jävla fjolla, ouppfostrad jävla fjolla dessutom. Jag önskar verkligen inte att någon kontaktar hans mamma och hotar henne med våldtäkt eller mord för att den inte får knulla med henne. Frågan blir då, skulle Hampus bara skratta åt sin rädda mor som är töntig eller skulle han känna obehag att en kvinna han älskar utsätts för något så kränkande och hotfullt.

Uthängningar som dessa kommer bli vardagsmat i framtiden eftersom hot om våld och våldtäkt till polisen inte leder någon vart. Och om dessa ouppfostrade jävla fjollor förlorar sina jobb och sin sociala status så är det inget man behöver gråta över.
Citera
2015-07-08, 17:01
Medlem
Den här känsligheten på internet kostar Svenska skattebetalare enorma summor genom att anmälningarna strömmar in till polisen. Folk måste lära sig att internet är lika mycket en nöjespark som en källa för information.

En annan aspekt är Facebook. Allting ska upp på Facebook. Ditt hus, din säng, din pool, din hund, din frukost, din middag, ja jag kan fortsätta. Men sedan händer den där saken som bara MÅSTE upp på Facebook så ditt ego kan växa lite till när du får 300 ryggdunkningar. Problemet är bara att när det blir mothugg och någon kanske kallar dig för "attention whore" eller liknande så blir det ett djävla liv.

En sådan har situation kan eskalera lite och efter att det har hänt måste man polisanmäla för att få ännu mer uppmärksamhet.

Vad jag försöker säga är att folk tar sig själva på alldeles för stort allvar. Man har fan inte stora problem i livet om man blir så upprörd över något på internet att man måste polisanmäla det.

Sedan vet jag att det finns undantag där det är befogat. Men den övervägande majoriteten är trams.
Citera
2015-07-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Hampus kanske inte är den första som vart på tjejen och hon baxnar när en hon känner beter sig som en jävla idiot. Ingen på flashback ifrågasätter att folk blir rasister för att dom blivit utsatta för "invandrarvåld" men kommer det en jävla kvinna och drar paraleller satan rinner vattnet över.

Hampus verkar vara en jävla fjolla, ouppfostrad jävla fjolla dessutom. Jag önskar verkligen inte att någon kontaktar hans mamma och hotar henne med våldtäkt eller mord för att den inte får knulla med henne. Frågan blir då, skulle Hampus bara skratta åt sin rädda mor som är töntig eller skulle han känna obehag att en kvinna han älskar utsätts för något så kränkande och hotfullt.

Uthängningar som dessa kommer bli vardagsmat i framtiden eftersom hot om våld och våldtäkt till polisen inte leder någon vart. Och om dessa ouppfostrade jävla fjollor förlorar sina jobb och sin sociala status så är det inget man behöver gråta över.

Personligen skulle jag anmäla det till polisen. Personligen hoppas jag att denne hampus verkligen är labil och går på henne på riktigt nu, då har hon bar sig själv att skylla. Det är farligt att hålla på sådär.

Hamnar på riktigt i en sån situation är detta ett jävligt dumt val, det som händer är antaligen att hampus begår självmord, skadar kvinnan, någon skadar hampus, hans liv förstörs etc och blir mer hatisk.

Hade hon anmält hade proffs kunnat utreda saken, hampus skulle även säkert kunna få hälp av frivården, psyk etc. Samt få ett straff för det brott han begått.
Citera
2015-07-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Den här känsligheten på internet kostar Svenska skattebetalare enorma summor genom att anmälningarna strömmar in till polisen. Folk måste lära sig att internet är lika mycket en nöjespark som en källa för information.

En annan aspekt är Facebook. Allting ska upp på Facebook. Ditt hus, din säng, din pool, din hund, din frukost, din middag, ja jag kan fortsätta. Men sedan händer den där saken som bara MÅSTE upp på Facebook så ditt ego kan växa lite till när du får 300 ryggdunkningar. Problemet är bara att när det blir mothugg och någon kanske kallar dig för "attention whore" eller liknande så blir det ett djävla liv.

En sådan har situation kan eskalera lite och efter att det har hänt måste man polisanmäla för att få ännu mer uppmärksamhet.

Vad jag försöker säga är att folk tar sig själva på alldeles för stort allvar. Man har fan inte stora problem i livet om man blir så upprörd över något på internet att man måste polisanmäla det.

Sedan vet jag att det finns undantag där det är befogat. Men den övervägande majoriteten är trams.

Jag håller med.
Citera
2015-07-08, 17:12
Medlem
Citat:

Försök inte. Han är inte utsatt för fara. Inte det minsta.
Citera
2015-07-08, 17:15
Medlem
Citat:
Personligen skulle jag anmäla det till polisen. Personligen hoppas jag att denne hampus verkligen är labil och går på henne på riktigt nu, då har hon bar sig själv att skylla. Det är farligt att hålla på sådär.

Hamnar på riktigt i en sån situation är detta ett jävligt dumt val, det som händer är antaligen att hampus begår självmord, skadar kvinnan, någon skadar hampus, hans liv förstörs etc och blir mer hatisk.

Hade hon anmält hade proffs kunnat utreda saken, hampus skulle även säkert kunna få hälp av frivården, psyk etc. Samt få ett straff för det brott han begått.

Personligen anser jag och många med mig att du är störd om du på allvar vill att han ska ge sig på henne.

Inget av det du listar kommer att hända. Det garanterar jag.
Citera
2015-07-08, 17:16
Medlem
Citat:
Jag håller med.

Ursäkta? Du sa ju just att du tyckte att problemet var att det inte polisammäldes.
Citera
2015-07-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Personligen anser jag och många med mig att du är störd om du på allvar vill att han ska ge sig på henne.

Inget av det du listar kommer att hända. Det garanterar jag.

Hur vet du det? Det är alltså inte på allvar och hon borde inte ha hängt honom?

Vad är det som är stört med det? Hon har ju gjort en rätt sjuk grej, utsatt honom för livsfara, finns säkert massa vita riddare likt dig själv som mer en gärna slår en sån kille för feministers skull. Då tycker jag hon kan ha det.
Citera
2015-07-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ursäkta? Du sa ju just att du tyckte att problemet var att det inte polisammäldes.

Ja, många av dessa grejer är av en god anledning något polisen direkt skulle lägga ner. Däremot ska riktiga hot anmälas. Det märks att folk inte har nån kolla på polisen, polisen vet när det är allvar och inte.

Denna grupp är ju enbart för att otäcka flickor ska få leka bödel och gud för att dom blivit kränkta av någon.
Citera
2015-07-08, 17:37
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xczr
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11403404_418830114968523_2297679161321378873_n.jpg ?oh=1ca02fd56227c9c7ca9ca22572422940&oe=565C1F73
https://www.facebook.com/snubbarsaeger/photos/a.417799621738239.1073741828.417798191738382/418830114968523/?type=1

Tycker du att om man har den här fjantiga texten på en profil som uppenbart är ett skämt så förtjänar man att bli uthängd inför 30 000 personer? Eller menar du att han på fullaste allvar skulle visa upp ett konkret våldtäktshot på en datingsida? Det sjuka är att majoriteten av de IQ-befriade undermänniskorna i kommentatorsspalten på den här uthängningen på fullaste allvar tror att personen framför ett våldtäktshot. Till och med personens flickvän skriver i den och säger att bilden i fråga är ett skämt.

En period i mitt liv så skulle jag blivit uppgiven över hur känslostyrda och lättmanipulerade människor kan vara, så länge de känner att de hör till en grupp. Det har jag slutat med. Mer hat i samhället, tack. Låt alla postmaterialistiska mongoloider förgöra varandra.

Du kan självkalrt plocka ut "bevis" som stödjer din tes, lika som jag kan plocka ur sånt som stödjer min. Jag säger inte att allt som läggs ut kanske är rätt, men majoriteten är ju förbluffande jävla obegripligt hur man ens uttrycker sig så, även om det är "skämt".

Det är ju rena mordhot och hot om våldtäkt i det vissa skriver.

För övrigt tycker jag det där "våldtäktsskämtet" är så jävla sorgligt att bara det förtjänar han att hängas ut för.
Senast redigerad av mma 2015-07-08 kl. 17:39.
Citera
2015-07-08, 17:37
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Det är alltså inte på allvar och hon borde inte ha hängt honom?

Vad är det som är stört med det? Hon har ju gjort en rätt sjuk grej, utsatt honom för livsfara, finns säkert massa vita riddare likt dig själv som mer en gärna slår en sån kille för feministers skull. Då tycker jag hon kan ha det.

Jag vet det på grund av empiri. I krim-forum på flashback finns massor av liknande. Inget har någonsin hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in