33 096 besökare online
980 201 medlemmar • 51 174 863 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Hårdvara - Mac Köpråd - Mac: Bärbart
Svara på ämne
Ämnesverktyg
maensklig
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag har haft samma dator både hemma och med mig ut sen jag skaffade min 13" för fyra år sen men vill nu ha lite mer kräm.
Mer kräm i form av processorkraft eller mer kräm i form av snabbare? Vad har din nuvarande MBP 13" för specifikationer? Är det en Retina eller vanlig MBP 13"? Har den SSD eller mekanisk hårddisk?

Använder du mycket multitrådade program så kommer en fyrkärnig processor vara en trevlig uppgradering, vilket endast går att få med rMBP 15".

KinG-NothinG
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av maensklig
Mer kräm i form av processorkraft eller mer kräm i form av snabbare? Vad har din nuvarande MBP 13" för specifikationer? Är det en Retina eller vanlig MBP 13"? Har den SSD eller mekanisk hårddisk?

Använder du mycket multitrådade program så kommer en fyrkärnig processor vara en trevlig uppgradering, vilket endast går att få med rMBP 15".

Min burk jag sitter på nu är en vanlig MBP från sent 2011, jag har själv satt i en 128gb SSD (nu två å ett halvt år gammal) samt att jag fyllde minnet till 16GB. Den mekaniska hårddisken är kvar som backup på en massa filmfiler/bilder jag jobbar med.

Så egentligen är jag ute efter mer kräm i både hårddisk och processor vilket jag förstår att jag kommer att få med en fyra år nyare modell. Det jag jobbar med funkar i dag på maskinen jag har men inte riktigt med det lfyt jag vill ha. Därför lutar jag mer och mer mot 15".

-Batistuta-
Medlem
Jag har en extern hdd på 1tb och funderar på att köpa en MBA, fungerar alla externa hårddiskar på macbooks eller finns det begränsningar?

TheLastTed
Avstängd
TheLastTeds avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av -Batistuta-
Jag har en extern hdd på 1tb och funderar på att köpa en MBA, fungerar alla externa hårddiskar på macbooks eller finns det begränsningar?

Well enligt den här lilla sidan "Whats the biggest Hard drive..." så skall nog en 2TB fungera att köra så.. go for it med din 1TB, skulle jag säga!

-Batistuta-
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av TheLastTed
Well enligt den här lilla sidan "Whats the biggest Hard drive..." så skall nog en 2TB fungera att köra så.. go for it med din 1TB, skulle jag säga!

Tänkte att OSX kanske hade begränsningar på vilka externa HDD som kan köras, men då vet jag det!

Svara på ämne
Svara Topp Dela