Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-04, 14:39
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Hela ditt första inlägg är ju ett exempel.

Jag kan hålla med om det följande; - God dag! Jag hoppas att ni njuter av den skinande solen, som i mitt fall råder i mellersta delen av Sverige, lika mycket som jag gör. När jag tittar ut från balkongen, ner på gräset och tänker på mitt val om jag gjorde rätt val med att ta ett sabbatsår nu efter studenten så inser jag att det var ett klokt beslut, enkannerligen om jag ska verkligen ska satsa helhjärtat och njuta av min tid på läkarprogrammet efter detta sabbatsår. Men om du läser lite längre ner så ber jag om ursäkt för mitt slarviga inlägg i förväg då jag skrev det förhastat. Samtidigt var det lite skämtsamt skrivet.
Citera
2015-07-04, 14:43
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kekofisan
Jag kan hålla med om det följande; - God dag! Jag hoppas att ni njuter av den skinande solen, som i mitt fall råder i mellersta delen av Sverige, lika mycket som jag gör. När jag tittar ut från balkongen, ner på gräset och tänker på mitt val om jag gjorde rätt val med att ta ett sabbatsår nu efter studenten så inser jag att det var ett klokt beslut, enkannerligen om jag ska verkligen ska satsa helhjärtat och njuta av min tid på läkarprogrammet efter detta sabbatsår. Men om du läser lite längre ner så ber jag om ursäkt för mitt slarviga inlägg i förväg då jag skrev det förhastat. Samtidigt var det lite skämtsamt skrivet.

Jaja, lycka till "Herr Doktor".

Snälla Gud, låt mig aldrig bli behandlad av Herr Hybrisdoktor.

Lycka till.
Citera
2015-07-04, 14:46
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kekofisan
Vill du ge mig några exempel där jag inte behärskar språket? Jag tycker att du bör vara glad för min skull, att jag försöker mig på ett utvecklat språk, hur ska man annars utvecklas om man inte försöker? Var snäll och berätta för mig vad för fel jag gjorde så att jag slipper göra samma fel i framtiden.

EDIT: Jag tror innerligt att du ser på det hela på ett subjektivt sätt. Jag undrar om du hade haft ett annorlunda perspektiv på mitt språk om jag inte hade angivit att jag inom snar framtid ska läsa vidare. Du verkar vara en sådan person som stör sig på att unga använder ett avancerat språkbruk.

JA absolut, kör på, jag är troligtvis även en rasist för att jag då och då kommer med KRITIK mot invandringsfrågor.

Fan vad jag vill slippa det här sjunkande landet med dess lättkränkta invånare. Jag är så jävla less.

Kör skiten i botten jag orkar fan inte längre.

Skitmänniskor
__________________
Senast redigerad av sls55amg 2015-07-04 kl. 14:49.
Citera
2015-07-04, 14:48
  #28
Medlem
[quote=sls55amg|53911369]
Citat:
Ursprungligen postat av Kekofisan
Vill du ge mig några exempel där jag inte behärskar språket? Jag tycker att du bör vara glad för min skull, att jag försöker mig på ett utvecklat språk, hur ska man annars utvecklas om man inte försöker? Var snäll och berätta för mig vad för fel jag gjorde så att jag slipper göra samma fel i framtiden.

EDIT: Jag tror innerligt att du ser på det hela på ett subjektivt sätt. Jag undrar om du hade haft ett annorlunda perspektiv på mitt språk om jag inte hade angivit att jag inom snar framtid ska läsa vidare. Du verkar vara en sådan person som stör sig på att unga använder ett avancerat språkbruk.[/QUOTE]

JA absolut, kör på, jag är troligtvis även en rasist för att jag då och då kommer med KRITIK mot invandringsfrågor.

LÅT MIG SLIPPA DET HÄR LANDET!.

Jag tycker att du bör ta det lite lugnt och nej du är med största sannolikhet inte rasist om du kritiserar invandringsfrågor. Även jag som är andra generationens invandrare kritiserar invandringen då och då.
Jag hoppas att du finner en inre frid.
Citera
2015-07-04, 14:53
  #29
Avstängd
[quote=Kekofisan|53911392]
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg

Jag tycker att du bör ta det lite lugnt och nej du är med största sannolikhet inte rasist om du kritiserar invandringsfrågor. Även jag som är andra generationens invandrare kritiserar invandringen då och då.
Jag hoppas att du finner en inre frid.

Lycka till med dina studier.

Tips, konstla inte till det. Språk ska vara korrekt men enkelt. Hitta synonymer kan du göra i mycket längre texter som upprepar sig.

Din trådstart irriterar nog de flesta. Fast inte den delen du tror.
Citera
2015-07-04, 14:58
  #30
Medlem
[quote=sls55amg|53911421]
Citat:
Ursprungligen postat av Kekofisan

Lycka till med dina studier.

Tips, konstla inte till det. Språk ska vara korrekt men enkelt. Hitta synonymer kan du göra i mycket längre texter som upprepar sig.

Din trådstart irriterar nog de flesta. Fast inte den delen du tror.

Tack! Jag ska se till att inte starta någon tråd i framtiden på samma sätt som jag startade denna tråd, jag saknar möjligtvis den poetiska/filosofiska delen! Jag ska se till att hålla mig kort och koncis!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Citera
2015-07-04, 17:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekofisan
Macbook air verkar vara det optimala, det kommer med största sannolikhet dyka upp perioder man vill bära runt på datorn fram och tillbaka till diverse platser även om man redan har en ipad så kan det vara bekvämt med en bärbar dator.

Jag supponerar att ni är datorkunniga, och eftersom att jag inte är det så ställer jag följande fråga till er:
- Vad är det att föredra i min situation? En Macbook air eller en Samsung ATIV book 9? Vad jag har förstått så är windows systemet bökigt med antivirusprogram hit och dit och andra tråkigheter som man "slipper" med en Macbook.
För att svara på detta gamla inlägget, ett antivirus är bra att ha ja men det är bara ett program, brandvägg när du surfar runt på universitetets wifi som jag förutsätter att de har men det behöver du väl även i OSx. Det var sant förr i tiden att det inte fanns så mycket virus för apple datorer men det var för att få hade macintosh, det är ju roligare att infektera miljoner istället för några hundra eller tusen. Den tiden är förbi nu när folk har börjat köpa apples produkter igen. Fast jag tycker att även om du köper apple så ska du ha både OSx och windows för du vet aldrig när det kommer behövas till något.
Rätta mig om jag har fel någon.
Citera
2015-07-04, 17:55
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekofisan
Vad jag har förstått så är windows systemet bökigt med antivirusprogram hit och dit och andra tråkigheter som man "slipper" med en Macbook.

Den där skrönan trodde jag också på förut. Min yngsta grabb har haft en Windows-dator i några år utan problem. Sen i vintras fick han för sig att han ville ha en Mac, det var den jag skrev om tidigare. En dag efter ca. en månad kom han och sa att ha ville han en PC igen. När jag frågade varför så kröp det fram att han varit på "olämpliga" sidor och nu betedde sig macen underligt, den bytte bakgrund själv och lite andra hyss. Den var nedlusad med sånt som inte borde vara där visade det sig. En ominstallation löste ju den saken, men nu var han rädd för datorn och det är därför jag säljer den.
Lite lustigt, flera år med Windows utan problem...en månad med Mac och den är nedlusad med skit. Så bra är en Mac utan nåt slags skydd.
Och jag gick ju själv på den myten att Mac är i stort sett immuna mot allt möjligt.

Så min fråga är, vad tror du det är du "slipper" med en Mac? Klart du ska köpa en Mac om du vill, men tro inte den är immun mot allt.
Citera
2015-07-04, 21:19
  #33
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Du tycker alltså att "Herr Doktor" behöver prestanda i sina göromål?

Varför betala extra pengar för en bärbar dator när man kan få den enklaste stationära med mer kraft för mindre pengar.

Det är dumt att köpa bärbara datorer då de håller sämre, är sämre och dyrare.
Citera
2015-07-07, 00:57
  #34
Medlem
bitterhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Köp en Stationär det sparar du pengar på.
När det gäller prestanda per krona så krossar stationära datorer alltid bärbara!

Och när det gäller Fylla Per Krona så krossar en flaska Jeltzin vilken alkoläsk som helst på marknaden, folk köper ändå flakvis med Breezers till midsommar. Mest "bang for the buck" är kanske inte alltid att föredra, ibland kanske så till synes simpla saker som portabilitet, användarvänlighet och personlig smak väger tyngre.

Eller vad tror du?

Bitterhet
Citera
2015-07-07, 04:38
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Varför betala extra pengar för en bärbar dator när man kan få den enklaste stationära med mer kraft för mindre pengar.

Det är dumt att köpa bärbara datorer då de håller sämre, är sämre och dyrare.
Problemet med en stationär dator är just att den är stationär. Om man studerar finns det en god möjlighet att man vill ta med datorn och anteckna på föreläsningar, ta med när man har grupparbeten och i allmänhet ta med sig den till skolan för att studera. Att en iMac har marginellt mer prestanda för samma peng är helt ointressant då båda har tillräcklig prestanda för att med råge klara av allt man kan tänkas behöva vid läkarstudier.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback