2015-07-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag vet inte riktigt vad din kritik bottnar i, men om en 55-60 årig man skriver på Facebook Det förekommer ingen diskriminering av kvinnor. och sen blir publicerad/uthängd i gruppen Snubbarna på Facebook.

Då vet inte jag riktigt vad jag ska tycka om saken. Inlägget är för det första inte speciellt kontroversiellt & samtidigt är citatet helt taget ur sitt sammanhang. I mina öron låter det ju som att gubben ifråga varit ironisk, men jag kan omöjligt veta. Men förtjänar han att publiceras/bli uthängd i gruppen Snubbarna för detta inlägg? Vad tycker du?

Jag är osäker på vad du menar. Låt säga att de skulle posta en bild på Jimmie Åkesson med ett citat där han motsätter sig en tredje pappamånad. Är han uthängd då? Man kan få intrycket att du menar att om man inte är tillräckligt militant feminist så hör det ihop med att hängas ut. Som om det vore dåligt.

Är det ironiskt att inte vara feminist? Vad är det för sammanhang du pratar om? Det lutar som sagt åt att du borde hängas ut.
Citera
2015-07-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nåt jag tycker är lite skillnad dock är som sagt att hänga människor man tycker ser konstiga, man kanske tycker någon man på någon dating-sida tror att den är något lr liknande. Fy fan vad drygt att som man se sin datingprofil-hånas i sånna grupper bara pga av något som att den ville ha en attraktiv kvinna eller liknande.

Det är lite skillnad att posta redan offentliga-statements av människor som drivs av av extremistiskt hat

Det är en viss skillnad, ja. Men det här ska hängas ut. Att vilja ha en attraktiv kvinna är ingen ursäkt för vad som står att finna där.
Citera
2015-07-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag är osäker på vad du menar. Låt säga att de skulle posta en bild på Jimmie Åkesson med ett citat där han motsätter sig en tredje pappamånad. Är han uthängd då? Man kan få intrycket att du menar att om man inte är tillräckligt militant feminist så hör det ihop med att hängas ut. Som om det vore dåligt.

Är det ironiskt att inte vara feminist? Vad är det för sammanhang du pratar om? Det lutar som sagt åt att du borde hängas ut.

https://www.facebook.com/snubbarsaeger/photos/a.417799621738239.1073741828.417798191738382/417949595056575/?type=1&theater

Detta refererade jag till. Förtjänar han att publiceras/hängas ut på Facebook-sidan Snubbarna?

Ganska enkel fråga egentligen, som du fortfarande inte svarat på. Är inlägget kontroversiellt? Är han ironisk? Är han seriös? Det är taget ur sitt sammanhang, som du kan se.

Och varför skulle jag hängas ut? För att jag ifrågasätter varför andra hängs ut?
Citera
2015-07-03, 18:08
Medlem
Citat:
https://www.facebook.com/snubbarsaeger/photos/a.417799621738239.1073741828.417798191738382/417949595056575/?type=1&theater

Detta refererade jag till. Förtjänar han att publiceras/hängas ut på Facebook-sidan Snubbarna?

Ganska enkel fråga egentligen, som du fortfarande inte svarat på. Är inlägget kontroversiellt? Är han ironisk? Är han seriös? Det är taget ur sitt sammanhang, som du kan se.

Och varför skulle jag hängas ut? För att jag ifrågasätter varför andra hängs ut?

Ur ett jämställt perspektiv så är det han säger hemskt. Än värre... han är vit gubbe.

Jag fattar inte vad du menar med sammanhang. Försöker du insinuera att det han sa är oacceptabelt? Att det är ekvivalent med dödshot att inte vara militant feminist?

Det låter så. Är det så är du en som borde hängas ut.

Förklara det här med sammanhang för oss.
Citera
2015-07-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ur ett jämställt perspektiv så är det han säger hemskt. Än värre... han är vit gubbe.

Jag fattar inte vad du menar med sammanhang. Försöker du insinuera att det han sa är oacceptabelt? Att det är ekvivalent med dödshot att inte vara militant feminist?

Nej det försöker jag inte insinuera. Jag tycker personligen att han inte borde publicerats/hängt ut i Facebook-gruppen. Som sagt så tycker jag inte att just hans inlägg är kontroversiellt. Det låter som att han var ironisk också, men vad vet jag.

Vad har dödshot med detta att göra? Det är skillnad på inlägg och inlägg, vissa uthängda personer i gruppen har verkligen gått över gränsen, med vad dem skriver, men just

tycker jag inte förtjänar att hängas ut.
Citera
2015-07-03, 18:18
Medlem
Ptolemaioss avatar
Tycker majoriteten av inläggen förtjänar att hängas ut där, vilket mogen människa skriver t.ex att tjejen i fråga borde våldtas för att hon inte är intresserad? Stor humor =)
Citera
2015-07-03, 18:19
Medlem
envokes avatar
Citat:

Det är ju precis det som DOM gjort. En feministisk grupp på Facebook som går ut på att "hänga ut" icke offentliga personer som inte har lika feministiska åsikter som dom själva. De hängs ut för allmän beskådan för att håna och skratta åt. En sådan liten sak som hans kommentar är ett exempel, en ganska harmlös kommentar men som uppmärksammas lite väl mycket.
Citera
2015-07-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Det är ju precis det som DOM gjort. En feministisk grupp på Facebook som går ut på att "hänga ut" icke offentliga personer som inte har lika feministiska åsikter som dom själva. De hängs ut för allmän beskådan för att håna och skratta åt. En sådan liten sak som hans kommentar är ett exempel, en ganska harmlös kommentar men som uppmärksammas lite väl mycket.

Jag förstår inte. Allmän beskådan? Du menar att man blir skrattad åt om man inte är feminist?

Av dig kanske. Här har vi nog en till som skan hängas ut.
Citera
2015-07-03, 18:25
Medlem
Citat:
Jag förstår inte. Allmän beskådan? Du menar att man blir skrattad åt om man inte är feminist?

Av dig kanske. Här har vi nog en till som skan hängas ut.

Låtsas du att du inte förstår? Eller är det helt enkelt som så att du misstolkar precis allt?
Citera
2015-07-03, 18:42
Medlem
Citat:
Låtsas du att du inte förstår? Eller är det helt enkelt som så att du misstolkar precis allt?

Han insinuerar att det är något att "uppmärksamma" att inte vara militant feminist.

Eller?
Citera
2015-07-03, 21:36
Medlem
Citat:
Det låter som att du skriver en del tveksamma & kontroversiella meddelanden till kvinnor?

gör det? varför låter det som det. jag gillar inte tanken på o bli offentligt förlöjligad helt enkelt. så oavsett om jag är tveksam eller inte så skippar jag badoo framöver. sen är det lite hyperbol inblandat där på den där hemsidan. snack om våldtäktskultur osv. bådar ju inte direkt gott! snuten blir ju inte glad när man ropar varg iallafall.

Citat:
För oss som däremot kan föra normala konversationer & inte pratar en massa knull hit och dit, så är däremot denna Facebook-gruppen positiv. Att män utan etik och moral avregistrerar sig är positivt. Konkurrensen minskar

okej lycka till!
Senast redigerad av avishaman 2015-07-03 kl. 22:24.
Citera
2015-07-03, 22:02
Medlem
Slints avatar
90-talist och 00-talist snubbar... vilka jävla losers. Blivit så påverkade av "blattekultur". Rätt humoristiskt att tjejerna inte gillar det fast dom försvarar invandring. Var är landet på väg? De förtjänar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in