2015-07-02, 14:07
Medlem
alienfins avatar
Blev inga ostron idag heller ser jag utan diskpass.. Själv gottar jag mig i Braincool o Anoto
fast det blir ingen fest än. Tror stora framgångar är på väg i snar framtid och lång tid framöver..
Citera
2015-07-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Hur många inlägg ska man, enligt dig, ha gjort innan man slutar vara ett "trollkonto"? Nu har jag gjort 16, räcker det? Förövrigt känns det lite absurdt att bli anklagad för att vara ett troll av någon som kallar sig för BajsBoo, känns som ett typiskt trollnamn!

Sen tycker jag att det är sexistiskt av dig att ta för givet att jag är en han bara för jag sitter i styrelser och är ett finansieltproffs. Nu är jag en man, men det finns många kompetenta kvinnor i våra styrelser också (även om där borde vara fler)!

Men nu är det inte mig vi ska prata om i denna tråden utan börsens rörelser, så jag tycker vi fortsätter med det!

Proceed...

Ödmjuka hälsningar,
S.P.
Hejsan StyrelseProffset,

Vad tror dom om det grekiska valet på söndag (om det blir av)? Hur reagerar börsen på ett ja, respektive nej?
Citera
2015-07-02, 19:29
Medlem
Om "Ja" vinner så kommer börsen rusa, om "nej" vinner kommer börsen krascha.. Förhoppningsvis avgår alla i Alexis Tsipras regering om det blir "ja". Än så länge har bara finansministern sagt att han kommer avgå om "ja" vinner.. Skulle bli mycket trevligt om "ja" vinner samt några vettiga personer kommer in i regeringen..

Dock skulle jag slå ett slag för Europa statistiken senaste tiden, det har varit mycket bra statistik som har kommit i skymma undan pga Grekland.. Värt att tänka på, är att även riksbanken sänkte räntan idag.. När väl Greklandsproblemet är borta kan detta visa sig vara ett bra köptillfälle..

Det som lever får se
Citera
2015-07-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craapy
Hejsan StyrelseProffset,

Vad tror dom om det grekiska valet på söndag (om det blir av)? Hur reagerar börsen på ett ja, respektive nej?

Hej Craapy,

Kul att du värderar min åsikt, önskar att fler skulle göra det!

På sikt ska vi upp, i det korta perspektivet så tycker jag att föregående talare summerade det hela rätt bra!

Jag har genom noggranna analyser räknat ut hur utfallet kommer att bli (97% sannolikhet) och har så klart positionerat mig därefter, ser fram mot ett skönt klirr i kassan på måndag!

Hoppas att mitt svar var tillfredställande!

Med lyckönskningar,
S.P.
Citera
2015-07-02, 20:18
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Hej Craapy,

Kul att du värderar min åsikt, önskar att fler skulle göra det!

På sikt ska vi upp, i det korta perspektivet så tycker jag att föregående talare summerade det hela rätt bra!

Jag har genom noggranna analyser räknat ut hur utfallet kommer att bli (97% sannolikhet) och har så klart positionerat mig därefter, ser fram mot ett skönt klirr i kassan på måndag!

Hoppas att mitt svar var tillfredställande!

Med lyckönskningar,
S.P.
Skulle vara rätt kul om du (och andra som gör liknande analyser också för den delen) skulle kunna visa hur ni jobbar någon gång.

troll...
Citera
2015-07-02, 21:59
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Icke tror du att det är ekvationer som går att redovisa lätt här genom att jag postar en bild på ett tårtdiagram? Vad är det som får dig att kalla mig ett troll? Det skulle du gärna få visa för mig! Att komma med anklagelser utan att ens förklara vad som får dig att dra dessa befängda slutsatser gör mig ärligt talat ledsen!
Någon form av förklaring utöver det vanliga "fundamentan säger att vi ska upp" eller "tåget klart för avgång" som brukar komma från er troll skulle ju sitta fint. För att visa att det finns någon tanke bakom det ni skriver.

Behöver ju inte vara speciellt utförligt men någon form av motivering till varför vi inte kommer kunna köpa billigt speciellt länge till skulle uppskattas.

Kan du leverera en vettig motivering till varför det är fyndläge på börsen så kommer jag be om ursäkt.
Citera
2015-07-02, 23:07
Medlem
Citat:
Icke tror du att det är ekvationer som går att redovisa lätt här genom att jag postar en bild på ett tårtdiagram? Vad är det som får dig att kalla mig ett troll?

Du skriver varenda inlägg som om du sitter på våning 98 i en skyskrapa med kostym på dig, när du i själva verket sitter nere i en källare i endast kalsonger.

Vill se en riktig analys på varför du tror att den går upp. "Enligt mina beräkningar går den upp" är tyvärr inget som någon eller något bör tro på. Kan ett tårtdiagram bevisa din slutsats så fungerar även det.
Senast redigerad av GBGglenn 2015-07-02 kl. 23:19.
Citera
2015-07-02, 23:56
Medlem
När OMX tagit sig ur den här kilen kan det visa sig lite tydligare åt vilket håll det bär.
http://i.imgur.com/51sSMEI.png
(bryter upp ur den nedåtgående trendlinjen=Bull, Bryter ner under den stigande trenden sen 2009=Bear)
Ligger likvid till dess.
Citera
2015-07-03, 00:11
Medlem
Bunnys avatar
Citat:

Du har inte besvarat mitt föregående inlägg, de frågor jag ställde. Någon speciell orsak till det?
Citera
2015-07-03, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Du skriver varenda inlägg som om du sitter på våning 98 i en skyskrapa med kostym på dig, när du i själva verket sitter nere i en källare i endast kalsonger.

Vill se en riktig analys på varför du tror att den går upp. "Enligt mina beräkningar går den upp" är tyvärr inget som någon eller något bör tro på. Kan ett tårtdiagram bevisa din slutsats så fungerar även det.

Har aldrig påstått att jag sitter i en skyskrapa! Dessutom, hur många skyskrapor med 98+ våningar finns det i Sverige?

Om du är på en fin restaurang, måste du då springa ut i köket och konfrontera kocken vart alla råvaror kommer ifrån och exakt hur många minuter som rådjurssadeln har stått inne i ugnen innan du kan avgöra om det är gott eller inte, även fast du känner smaken i munnen?

Förstår inte alls varför jag måste redovisa mitt underlag för min positiva framtidssyn i detalj? Om ni ser negativt på framtiden så ber inte jag om full insyn i era beräkningar och tillgång till era dagböcker för att få reda på hur ni tänker! Och om mina analyser är så dåliga, hur kommer det sig då att t.ex. Louie tycker att de är näst bäst här? Jag vill minnas att ordet som användes för att beskriva dem var "klockrena"!

Jag besvarade f.ö. Bunnys frågor med att det inte var relativt för tråden och det håller jag fast vid!

Vänliga, men lite besvikna hälsningar,
S.P.
Citera
2015-07-03, 09:50
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Har aldrig påstått att jag sitter i en skyskrapa! Dessutom, hur många skyskrapor med 98+ våningar finns det i Sverige?

Om du är på en fin restaurang, måste du då springa ut i köket och konfrontera kocken vart alla råvaror kommer ifrån och exakt hur många minuter som rådjurssadeln har stått inne i ugnen innan du kan avgöra om det är gott eller inte, även fast du känner smaken i munnen?
Sämsta och mest oklara liknelsen i år.
Citat:
Förstår inte alls varför jag måste redovisa mitt underlag för min positiva framtidssyn i detalj? Om ni ser negativt på framtiden så ber inte jag om full insyn i era beräkningar och tillgång till era dagböcker för att få reda på hur ni tänker! Och om mina analyser är så dåliga, hur kommer det sig då att t.ex. Louie tycker att de är näst bäst här? Jag vill minnas att ordet som användes för att beskriva dem var "klockrena"!

Jag besvarade f.ö. Bunnys frågor med att det inte var relativt för tråden och det håller jag fast vid!

Vänliga, men lite besvikna hälsningar,
S.P.
Hade du slutat tjata om dina jävla ostron (när det dessutom inte är säsong, men jag hänger inte på Stureplan så jag har ingen jävla aning om de kör ostron där året om) så hade nog fler tagit dig på allvar. Framförallt hade nog inte lika många tyckt att du var ett troll.

Vill du nu inte visa att någon form av analys ligger bakom dina befängda påståenden om evig uppgång så får du tåla att folk reagerar, och inte sitta där med din fjantiga lilla besvikna "signatur"
Citera
2015-07-03, 15:32
Medlem
http://www.di.se/artiklar/2015/7/3/bubblan-sprack--krasch-i-shanghai/

Men kan ju aldrig hända här i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in