Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 12:28
  #3553
Medlem
Njä, tydligen inte såg jag när jag läste på. http://www.routesonline.com/news/29/...n-base-in-w15/
Citera
2015-06-21, 15:41
  #3554
Medlem
Varför har det försvunnit massa resemål från Ryan Air? Alltså typ så verkar dem inte flyga till Girona m.m längre? Har Jag missat något?
Citera
2015-06-21, 18:27
  #3555
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Varför har det försvunnit massa resemål från Ryan Air? Alltså typ så verkar dem inte flyga till Girona m.m längre? Har Jag missat något?
Visst flyger Ryanair till Girona, men det beror ju självklart på varifrån du ska flyga, från Sverige verkar de dock inte flyga dit. Förmodligen har underlaget inte varit tillräckligt stort, så de har lagt ner rutten och satsar resurserna på andra rutter istället.
Citera
2015-06-22, 19:04
  #3556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Varför har det försvunnit massa resemål från Ryan Air? Alltså typ så verkar dem inte flyga till Girona m.m längre? Har Jag missat något?

Officiellt behövs planen på andra rutter. De kanske kommer tillbaka med flera rutter när de fått leveranser av nya plan.

http://www.reseforum.se/threads/2401...iken-i-Sverige
Citera
2015-06-30, 17:11
  #3557
Moderator
Neksnors avatar
Från 1 september baserar Ryanair ett flygplan på Landvetter flygplats.
Antalet dagliga avgångar till London ökar från 2 till 3, totalt får Landvetter 9 flyg på vardagarna till olika Londonflygplatser.
http://www.swedavia.se/landvetter/om...pa-landvetter/
http://corporate.ryanair.com/news/ny...-74/?market=se
Citera
2015-08-07, 18:23
  #3558
Medlem
Bokat flyg med ryanair och dom kräver ju passnummer vid bokningen. Men nu har mitt pass försvunnit och ska iväg om 3 dagar. Det kommer jag lösa genom att fixa provisoriskt pass på flygplatsen.

Men, då kommer ju passsnumret vara annorlunda. Vet inte hur jag ska kunna ändra det på flygplatsen. Kommer det vara något problem tror ni. Är inom Schengen jag ska flyga så passet kommer ju funka.
Är bara orolig att ryanair ska strula, vad tror ni?
Citera
2015-08-10, 10:30
  #3559
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccccc
Bokat flyg med ryanair och dom kräver ju passnummer vid bokningen. Men nu har mitt pass försvunnit och ska iväg om 3 dagar. Det kommer jag lösa genom att fixa provisoriskt pass på flygplatsen.

Men, då kommer ju passsnumret vara annorlunda. Vet inte hur jag ska kunna ändra det på flygplatsen. Kommer det vara något problem tror ni. Är inom Schengen jag ska flyga så passet kommer ju funka.
Är bara orolig att ryanair ska strula, vad tror ni?

Räkna med trubbel.
Citera
2015-08-10, 19:13
  #3560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Räkna med trubbel.

Varför?

Jag hoppas att han kommer tillbaka hit och berättar hur det gick.
Frågan är väl om man skall kontakta Ryanair och be dem ändra passnumret eller om man bara skall gå dit och hoppas att det löser sig ändå.
Det verkar som de kollar extra noga på passet när man checkar in bagage. Om man går direkt till gaten kollar de väldigt snabbt på passet, men kanske lite extra noga på ett temporärt pass?
Citera
2015-08-29, 03:29
  #3561
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Räkna med trubbel.
Trams. Svenskar är av okänd anledning väldigt fientligt inställda till Ryanair. Man letar fel. Ofta helt i onödan. Jag har säkert flugit 25 gånger med Ryanair under de senaste åren och i stort sett alla fall har det gått smidigt, planet har landat när det skulle och utan större problem. Med ett undantag, nu, kommande resa.

Jag ska åka iväg till England om ett tag och bokade Ryanair långt i förväg. Flygen så långt i förväg är preliminära och därför inte satta i sten. Alltså, nu när resan närmar sig så fick jag ett mail om att jag är ombokad på ett tidigare flyg. Mitt 12.30-flyg blev helt plötsligt ett 06.30-flyg.

Det begriper ju vemsomhelst att det inte är roligt att checka in 04.30 på morgonen. Alltså tar jag kontakt med deras webbchatt, förklarar mitt problem och ber dem boka om mig på ett senare flyg. Inga problem, säger supporten. 12.30 blev sålunda 14.00 istället, helt utan extra kostnad och utan andra svårigheter än ett civiliserat samtal med en person i deras webbsupport.

Jag har hört, på Flashback och i svensk media, att Ryanair är totalt ogörliga att ha att göra med. Fem millimeter extra bredd på en väska kostar hundratals kronor i straffavgift, biljetter är inte ombokningsbara och yada yada. Det är inte min erfarenhet. Jag har alltid mötts med respekt, jag har alltid kommit igenom med handbagage ibland stora som flodhästar och jag har nästan alltid landat på ungefär det klockslag som varit utsatt.

Så, ärligt talat, sluta gnälla...
Citera
2015-08-30, 12:16
  #3562
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Trams. Svenskar är av okänd anledning väldigt fientligt inställda till Ryanair. Man letar fel. Ofta helt i onödan. Jag har säkert flugit 25 gånger med Ryanair under de senaste åren och i stort sett alla fall har det gått smidigt, planet har landat när det skulle och utan större problem. Med ett undantag, nu, kommande resa.

Jag ska åka iväg till England om ett tag och bokade Ryanair långt i förväg. Flygen så långt i förväg är preliminära och därför inte satta i sten. Alltså, nu när resan närmar sig så fick jag ett mail om att jag är ombokad på ett tidigare flyg. Mitt 12.30-flyg blev helt plötsligt ett 06.30-flyg.

Det begriper ju vemsomhelst att det inte är roligt att checka in 04.30 på morgonen. Alltså tar jag kontakt med deras webbchatt, förklarar mitt problem och ber dem boka om mig på ett senare flyg. Inga problem, säger supporten. 12.30 blev sålunda 14.00 istället, helt utan extra kostnad och utan andra svårigheter än ett civiliserat samtal med en person i deras webbsupport.

Jag har hört, på Flashback och i svensk media, att Ryanair är totalt ogörliga att ha att göra med. Fem millimeter extra bredd på en väska kostar hundratals kronor i straffavgift, biljetter är inte ombokningsbara och yada yada. Det är inte min erfarenhet. Jag har alltid mötts med respekt, jag har alltid kommit igenom med handbagage ibland stora som flodhästar och jag har nästan alltid landat på ungefär det klockslag som varit utsatt.

Så, ärligt talat, sluta gnälla...


Om du läser om vad saken handlade om så är det en resenär som skrivit fel passnamn utan att göra biljetten ombokningsbar.

Jag vet att RYR är framställda i dålig dager hos media osv men till viss del ibland som pilot (av historier jag hört av andra bekanta anställda på RYR) så stämmer mycket och annat är bara överdrivet.

Läs innan du postar dumheter du inte har en aning om.
Citera
2015-08-31, 20:26
  #3563
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Om du läser om vad saken handlade om så är det en resenär som skrivit fel passnamn utan att göra biljetten ombokningsbar.

Jag vet att RYR är framställda i dålig dager hos media osv men till viss del ibland som pilot (av historier jag hört av andra bekanta anställda på RYR) så stämmer mycket och annat är bara överdrivet.

Läs innan du postar dumheter du inte har en aning om.
Vad fan babblar du om? Tråden heter "Den stora tråden om Ryanair". Den är 3547 inlägg lång. Du har ingen aning om vilket inlägg jag svarar på. Vad jag ville göra med mitt inlägg är att infoga en bit verklighet i allt, ofta av massmedia, påeldat hat som helt enkelt inte stämmer. Jag har många gånger hört idioter säga att de aldrig någonsin skulle flyga Ryanair på grund av blablabla. Man har läst skräckhistorier i Aftonbladet och tror stenhårt att det är sant. Jag ville påvisa en solskenshistoria, att det inte är några konstigheter att få en biljett ombokad även om bolaget är Ryanair.

Som sagt, jag har flugit säkert 25 gånger de senaste åren (om inte mer, jag reser en del och flyger ofta billigt eftersom man kan lägga pengarna på roligare ställen än i SAS kassa) och jag har bara bemöts positivt och hjälpsamt.

Du verkar dock ha en jävla attityd så du kan helt sonika ta dig i röven.
__________________
Senast redigerad av Arkhamist 2015-08-31 kl. 20:43.
Citera
2015-08-31, 23:15
  #3564
Medlem
Kan i stort sätt hålla med sistgående skrivare...följer man reglerna, skriver rätt namn i bokningen, stavar rätt, läser vad man inte får ta med i handbagage etc. så ska det inte vara nga problem att flyga med Ryanair. Sedan personalens löner etc stämmer nog allt som stått i pressen, men det påverkar ju inte dej direkt.
__________________
Senast redigerad av Catttta 2015-08-31 kl. 23:17.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback