2015-06-29, 00:25
Medlem
Punklivs avatar
Såg A Deadly Adoption på TV och kan inte annat än skratta åt den... manuset är så fullt av luckor att man undrar om det inte är första versionen och att de inte läst igenom det. Det är så många hål i den här storyn att man blir provocerad.

Skådespelet då... det finns bara ett ord: nej! Så här får det inte vara. Jessica Lowndes vill man bara slå. Det är uppenbart att hon fick rollen enbart på grund av hennes fagra yttre. Will Ferrell gillar jag faktiskt vanligtvis även om han självklart inte är någon fantastisk skådespelare, men här känns han bara malplacerad. Han ska hålla sig till komedi.

När det kommer till trovärdigheten kan jag sitta och gnälla i timmar, men jag skonar er ifrån det. Jag vill inte spoila någonting, men om ni ser den kommer ni märka vad jag menar. När saker ska meddelas till polisen håller de tyst och när någon blir skjuten i axeln och bröstet kan den enkelt bära en människa. Jo, tjena.

Nä, överdramatisk och orealistisk smörja som behandlar sin publik som ointelligenta, naiva människor. Betyget är det inga tveksamheter om, ettan är så självklar som en etta kan bli.

1/5
Senast redigerad av Punkliv 2015-06-29 kl. 00:35.
Citera
2015-06-29, 00:37
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Såg A Deadly Adoption på TV och kan inte annat än skratta åt den... manuset är så fullt av luckor att man undrar om det inte är första versionen och att de inte läst igenom det. Det är så många hål i den här storyn att man blir provocerad.

Skådespelet då... det finns bara ett ord: nej! Så här får det inte vara. Jessica Lowndes vill man bara slå. Det är uppenbart att hon fick rollen enbart på grund av hennes fagra yttre. Will Ferrell gillar jag faktiskt vanligtvis även om han självklart inte är någon fantastisk skådespelare, men här känns han bara malplacerad. Han ska hålla sig till komedi.

När det kommer till trovärdigheten kan jag sitta och gnälla i timmar, men jag skonar er ifrån det. Jag vill inte spoila någonting, men om ni ser den kommer ni märka vad jag menar. När saker ska meddelas till polisen håller de tyst och när någon blir skjuten i axeln och bröstet kan den enkelt bära en människa. Jo, tjena.

Nä, överdramatisk och orealistisk smörja som behandlar sin publik som ointelligenta, naiva människor. Betyget är det inga tveksamheter om, ettan är så självklar som en etta kan bli.

1/5

Lol, jag såg trailern när jag slökollade Ullared och undrade vem i helvete som tyckte det var en bra ide att casta Will Ferrell i den där typen av film
Citera
2015-06-29, 00:38
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:

1/5
Är ju en slags homage/hyllning till liknade tv-filmer och en del i Lifetime's 25 års jubileum. Så dom är högst medvetna om bristerna i filmen. Gillade den inte heller , men mest för att jag fann den rätt så tråkig. Men småskrattade ändå emellanåt hur överseriös den är utförd. Dansen i slutet är priceless haha.
Citera
2015-06-29, 00:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Såg A Deadly Adoption på TV och kan inte annat än skratta åt den...

Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Lol, jag såg trailern när jag slökollade Ullared och undrade vem i helvete som tyckte det var en bra ide att casta Will Ferrell i den där typen av film

Mjoo, man tog ju för givet att det skulle handla om en parodi på billiga dramarullar á la Lifetime kanalen, inte konstigt när man castat Ferrell och Kristen Wiig, men man menade uppenbarligen allvar och så blev det pannkaka av alltihop.
Citera
2015-06-29, 00:41
Medlem
Brandaos avatar
Såg the wedding ringer. Relativt rolig då och då speciellt han svarte skådespelaren. 2 av 5. Se inte den.
Citera
2015-06-29, 00:43
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, man tog ju för givet att det skulle handla om en parodi på billiga dramarullar á la Lifetime kanalen, inte konstigt när man castat Ferrell och Kristen Wiig, men man menade uppenbarligen allvar och så blev det pannkaka av alltihop.
Tror nog du underskattar Ferrell och Wiig
Citera
2015-06-29, 09:27
Medlem
BlackMetals avatar
Johnny Guitar (1954)

Nicholas Ray väljer i det här westerndramat att bryta mot konventionerna och låta två kvinnofigurer vara i rivalitet och besitta de starkaste rollerna. Det är det som gör den intressant och som får den att sticka ut från andra westernfilmer men i övrigt tycker jag den är väldigt typisk för genren rent strukturmässigt och tematiskt. Skådespelarinsatserna kan också ifrågasättas på vissa håll, dock inte Crawford som gör filmens insats, men fotot är förutom konventionsbrytandet det som också hjälper till att lyfta filmen. Färgfotot är fint med ett par riktigt snygga scener. Det är inte en film jag kommer återbesöka men fans av genren uppskattar troligtvis den här mycket mer.

2.5/5
Senast redigerad av BlackMetal 2015-06-29 kl. 09:52.
Citera
2015-06-29, 09:50
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla

Hade varit kul om han visade sig vara en högklassig skådespelare, men det är han ju inte så... nä, dumma komedier ska han hålla sig till. Där är han bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Är ju en slags homage/hyllning till liknade tv-filmer och en del i Lifetime's 25 års jubileum. Så dom är högst medvetna om bristerna i filmen. Gillade den inte heller , men mest för att jag fann den rätt så tråkig. Men småskrattade ändå emellanåt hur överseriös den är utförd. Dansen i slutet är priceless haha.

Åh fan. Nästan ännu värre då, eftersom grundidén inte är så tokig och hade med en skicklig regissör kunnat bli en rätt obehaglig historia. Blir provocerad när de medvetet slarvar bort något som kan bli bra.

Skrattade som fan när Will Ferrell kom åkandes i båten mot bron. Sjukt rolig "dramatisk" scen.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Trodde att det skulle vara en seriös film, hade föredragit en parodi nu i efterhand... det här var ofattbart dåligt. Blir faktiskt arg på skiten.
Citera
2015-06-29, 10:24
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Stängde av So I Married an Axe Murderer med Mike Myers efter tjugo skittråkiga minuter och såg Dazed and Confused (1993) istället. Det var första gången jag såg denna klassiker och det var en finfin upplevelse, mycket skoltidsnostalgi och härlig musik. Kul att se alla kända nutidsskådisar som unga i denna film också.

8/10
"Dazed" är fantastisk, måste ha sett den över 20 gånger. Måste erkänna att jag inte kände igen Ben Affleck och Rene Zellweger dom första gångerna...
Citera
2015-06-29, 12:20
Medlem
Carnage.s avatar
Batman: Mask of The Phantasm. Tveklöst den bästa Batman-filmen, så galet bra.
Citera
2015-06-29, 12:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Batman: Mask of The Phantasm. Tveklöst den bästa Batman-filmen, så galet bra.

Den är skitabra, hyrde den på video som barn och diggade den skarpt då, måste nog nästan ta och se om den igen, då de nya Läderlappen-filmerna inte alls har samma känsla och "charm". Det vill säga klåparen Nolan och de nya animerade filmerna.
Citera
2015-06-29, 14:04
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den är skitabra, hyrde den på video som barn och diggade den skarpt då, måste nog nästan ta och se om den igen, då de nya Läderlappen-filmerna inte alls har samma känsla och "charm". Det vill säga klåparen Nolan och de nya animerade filmerna.
Mask of Phantasm är en riktig pärla! De filmer som släppts på senare år är inte så dåliga heller
The dark knight returns part 1 & 2, under the red hood, son of batman,year one är bra grejer!
Assault on Arkham var lite annorlunda men ändå grym! Synd att Suicide Squad filmen ser ut att suga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in