Citat:
Ursprungligen postat av
missmone
Du kan inte hört många makalösa historier om det var den värsta du hört? För dig är det alltså lika troligt att en grön marsian skulle stå i din toalett som att en 17-åring är deprimerad och tar livet av sig?
Återigen din läsförsåtelse. På vilket sätt menar du att jag baserade hela scenariot på att gästerna tyckte att LH betedde sig underligt? Jag skrev till användaren att det var en ny uppgift i tråden som faktiskt pekade på att LH kanske inte mådde så bra. Svårt?
Bröderna sitter häktade. Många har suttit oskyldigt häktade. Man är inte dömd när man är häktad. Det verkar du också ha svårt att förstå.
Sen som ett svar på ditt "det finns ingenting som tyder på ett självmord" det finns heller ignenting som du eller jag känner till som tyder på ett mord. Eller hur? Dom är inte dömda och polisen har , så vitt jag vet, inte gett ut några uppgifter om dödsorsak.
Ditt scenario: baltiska maffiosos har åkt i ett vrålåk förbi LH. Lockat henne in i bilen med en katt, våldtagit och slagit ihjäl henne sen styckat och slängt henne till grisarna för att därefter slänga ut hennes ring och mobil längs vägen i detta fordon som leder till deras hus.
Mitt scenario: LH var deppig för det hade tagit slut mellan henne och hennes ex. Hon lägger upp filmen 13 dagar innan hon ska ta livet av sig. När det gått 13 dagar så gör hon det hon tänkt. Tar livet av sig. Men innan så skickar hon sms till sin pappa. Kanske samtidigt som hon går längs med vägen. Hon kastar ringen som hon fått från sitt ex. Sen blir påkörd eller hoppar ut framför ett fordon som kommer ca 15 minuter efter att hon sagt hej då till sina kollgor. Så lång tid som det tar att gå från kafét till mobildelarna.
Den som är förare får panik och gömmer undan LH.
Filmen finns. Tiderna finns. Mobildelarna finns. Platserna är utmärkta på en karta.
Mer osäkra uppgifter är men som trots allt finns är att LH skulle försvunnit självmant. Deta skulle hennes vänner ha uttryckt någonstans. Hennes vänner är ovanligt tysta just nu. Det är trots allt ungdomar vi pratar om. Eventuella gäster som tycker att LH betett sig konstigt på söndagen.
Man är inte skyldig innan man är dömd men fallet utreds som mord vilket tyder på att polisen har stött på indicier som tyder på mord. Bröderna sitter häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.
Någon teori om baltiska maffiosos och kattungar har jag aldrig lagt fram. Mitt händelseförlopp är mycket enkelt. Flickan lockades över till ladan från moppen just när hon skulle köra. Eftersom nyckel satt kvar och hjälmen inte var där tyder på att det var bråttom. En sannolik anledning kan vara att hon besvarade ett rop på hjälp. Kolla mina tidigare inlägg för en mer utförlig version.
Alla avspärrningar förutom ladan är just nu nedtagna. Varför? Det tyder på att polisen anser att ladan är den troliga brottsplatsen. Avspärrningarna kring caféet togs ned redan på tisdagsmorgonen vilket tyder på att det inte har varit alltför intressant för utredningen. Och någon avspärrning på vägen där eventuell bilolycka skulle ha skett har inte ens varit aktuell överhuvudtaget. Vad säger detta dig?
Men när du antar att LH har varit deppig på grund av ex-pojkvännen, vad baserar du det på? Har du ens försökt att kolla upp hur hennes kompisar upplevde henne?
Citat:
En glädjespridare med ett ständigt leende på läpparna – så beskriver vännerna 17-åriga Lisa Holm som varit försvunnen sedan söndags kväll.
Citat:
– Lisa är väldigt snäll och vill alltid folks bästa. Jag har aldrig sett henne nedstämd. Hon är en jättebra tjej som är väldigt omtyckt, säger Cornelia Enegren, som har känt Lisa sedan mellanstadiet.
http://www.expressen.se/gt/forsvunna...lia-har-panik/
Men vi kan göra så här. Jag sitter och funderar på det som talar för din självmordsteori och försöker komma på så mycket som möjligt som stödjer den. Och så kan du i din tur fundera på allt som skulle kunna motsäga den. Var har du förresten fått informationen att hon var deppig över exet? Vet du ens när de gjorde slut och vem som gjorde slut?