Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-21, 14:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag hade nog missuppfattat det där. Såg på ett annat ställe i tråden att bröderna vägrat öppna en lada för polisen men att det troligtvis inte var platsen där hon hittades. Men jag hittar inget som bekräftar något av det.

Frågan är varför de över huvud taget ska öppna någon annans lada, särskilt om de inte jobbar på gården och kanske inte ens har nycklar.
2015-06-21, 14:33
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Så tror jag med.
GM bör dessutom ha kunskap om gästarbetarna för att kunna strössla bevisen fram till deras bostad. Alt. vill man sätta dit någon annan som bor i samma länga (det finns ju fler hushåll i det stenhuset).

Den andra hyresgästen var inte hemma den söndagen så det vore dumt att lägga spår i syfte att sätta dit denne.

Polisen har nog koll på hans alibi.
2015-06-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Det gör man definitivt! Satt 2 månader häktad för ngt som jag frikändes helt på då GM angav sig sj o tog sitt straff. Han fick 8 år.
Och fortf när bröderna häktades så FANNS D INGEN TEKNISK bevisning, DET kan du väl inte missat!?!?!?!
Kommer tyvärr inte tänka om, OM det inte framkommit nån teknisk bevisning!
Helt rätt, att bli häktad är inte detsamma som att bli dömd som en del här tycks tro. Först häktning, sen väcks ev. åtal, och till sist så blir det rättegång, och där kommer den friande eller fällande domen. Så går det till i en rättsstat.
2015-06-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Det gör man definitivt! Satt 2 månader häktad för ngt som jag frikändes helt på då GM angav sig sj o tog sitt straff. Han fick 8 år.
Och fortf när bröderna häktades så FANNS D INGEN TEKNISK bevisning, DET kan du väl inte missat!?!?!?!
Kommer tyvärr inte tänka om, OM det inte framkommit nån teknisk bevisning!

De får inte uttala sig om något, DET kan du väl inte ha missat?!
De kan absolut ha hur mycket teknisk bevisning som helst, men väljer att inte gå ut med den infon!
Som skrivits här innan.
De har med all säkerhet tekniskt materiel, men som väntar på att bli BEVIS!

offtopic: Ang. ditt fall, väldigt konstigt att de omhäktade dig varannan vecka i två månader om de inte hittade något nytt mot dig inför var ny häktningsförhandling, beklagligt om så är fallet!
2015-06-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Detta med det utslängda prylarna är ju för mig fortfarande en gåta.
Men om Lisas kropp fanns hela tiden bredvid ladan där grävningsjobbet pågick så kanske var det meningen att GM skulle se till att hon försvann däri någonstans. Att det sen blev lite rörigt med alla människor i omgivningen och att jobbet stoppades och Lisa kunde inte ens flyttas den lilla sträcka som behövdes för att göra sig av med kroppen.

Kanske spriddes sakerna åt motsatt håll för att rikta uppmärksamheten åt annat håll för att köpa tid till att göra sig av med kroppen?

Följaktligen är alla som höll på med jobbet i ladan intressanta och kanske alldeles speciellt de som var på plats på måndagen, angelägna att börja jobba. Och kanske även de tre som vägrar att komma tillbaka. Såvitt jag förstår höll litauerna på med takjobb och några andra höll på med grävningarna i ladan...

Rimligast tycker jag är att hon dog mellan MGM:s bostad och Martorp, som du själv säger är det fullt med folk vid cafet. Ev att man flyttade kroppen omedelbart.
2015-06-21, 14:35
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Du kan inte hört många makalösa historier om det var den värsta du hört? För dig är det alltså lika troligt att en grön marsian skulle stå i din toalett som att en 17-åring är deprimerad och tar livet av sig?

Återigen din läsförsåtelse. På vilket sätt menar du att jag baserade hela scenariot på att gästerna tyckte att LH betedde sig underligt? Jag skrev till användaren att det var en ny uppgift i tråden som faktiskt pekade på att LH kanske inte mådde så bra. Svårt?

Bröderna sitter häktade. Många har suttit oskyldigt häktade. Man är inte dömd när man är häktad. Det verkar du också ha svårt att förstå.

Sen som ett svar på ditt "det finns ingenting som tyder på ett självmord" det finns heller ignenting som du eller jag känner till som tyder på ett mord. Eller hur? Dom är inte dömda och polisen har , så vitt jag vet, inte gett ut några uppgifter om dödsorsak.

Ditt scenario: baltiska maffiosos har åkt i ett vrålåk förbi LH. Lockat henne in i bilen med en katt, våldtagit och slagit ihjäl henne sen styckat och slängt henne till grisarna för att därefter slänga ut hennes ring och mobil längs vägen i detta fordon som leder till deras hus.

Mitt scenario: LH var deppig för det hade tagit slut mellan henne och hennes ex. Hon lägger upp filmen 13 dagar innan hon ska ta livet av sig. När det gått 13 dagar så gör hon det hon tänkt. Tar livet av sig. Men innan så skickar hon sms till sin pappa. Kanske samtidigt som hon går längs med vägen. Hon kastar ringen som hon fått från sitt ex. Sen blir påkörd eller hoppar ut framför ett fordon som kommer ca 15 minuter efter att hon sagt hej då till sina kollgor. Så lång tid som det tar att gå från kafét till mobildelarna.

Den som är förare får panik och gömmer undan LH.

Filmen finns. Tiderna finns. Mobildelarna finns. Platserna är utmärkta på en karta.

Mer osäkra uppgifter är men som trots allt finns är att LH skulle försvunnit självmant. Deta skulle hennes vänner ha uttryckt någonstans. Hennes vänner är ovanligt tysta just nu. Det är trots allt ungdomar vi pratar om. Eventuella gäster som tycker att LH betett sig konstigt på söndagen.
Man är inte skyldig innan man är dömd men fallet utreds som mord vilket tyder på att polisen har stött på indicier som tyder på mord. Bröderna sitter häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.

Någon teori om baltiska maffiosos och kattungar har jag aldrig lagt fram. Mitt händelseförlopp är mycket enkelt. Flickan lockades över till ladan från moppen just när hon skulle köra. Eftersom nyckel satt kvar och hjälmen inte var där tyder på att det var bråttom. En sannolik anledning kan vara att hon besvarade ett rop på hjälp. Kolla mina tidigare inlägg för en mer utförlig version.

Alla avspärrningar förutom ladan är just nu nedtagna. Varför? Det tyder på att polisen anser att ladan är den troliga brottsplatsen. Avspärrningarna kring caféet togs ned redan på tisdagsmorgonen vilket tyder på att det inte har varit alltför intressant för utredningen. Och någon avspärrning på vägen där eventuell bilolycka skulle ha skett har inte ens varit aktuell överhuvudtaget. Vad säger detta dig?

Men när du antar att LH har varit deppig på grund av ex-pojkvännen, vad baserar du det på? Har du ens försökt att kolla upp hur hennes kompisar upplevde henne?

Citat:
En glädjespridare med ett ständigt leende på läpparna – så beskriver vännerna 17-åriga Lisa Holm som varit försvunnen sedan söndags kväll.
Citat:
– Lisa är väldigt snäll och vill alltid folks bästa. Jag har aldrig sett henne nedstämd. Hon är en jättebra tjej som är väldigt omtyckt, säger Cornelia Enegren, som har känt Lisa sedan mellanstadiet.

http://www.expressen.se/gt/forsvunna...lia-har-panik/

Men vi kan göra så här. Jag sitter och funderar på det som talar för din självmordsteori och försöker komma på så mycket som möjligt som stödjer den. Och så kan du i din tur fundera på allt som skulle kunna motsäga den. Var har du förresten fått informationen att hon var deppig över exet? Vet du ens när de gjorde slut och vem som gjorde slut?
Senast redigerad av David-Hume 2015-06-21 kl. 14:37.
2015-06-21, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
This!

Alldeles för många här som tycker att allt är klart för det sitter 3 perosner häktade. Var väl en gubbe som blev anklagad för att kört över sin fru med gräsklipparen men senare blev frikänd när det visade sig att en älg tagit livet av henne.

Ja d verkar inte bättre. Att man sitter häktad betyder inte ett skit i Sverige. Bara att vi har ett cp rättsystem. Ett rättsystem som kan anhålla, VEM SOM HELST, i 72 timmar o frihetsberöva en person på skäligen misstänkt, med restriktioner o utan att familjen vet vad som hänt. Man ska då i förhör bevisa sig sj oskyldig för o släppas, men man får inte ringa lr åka hem o hämta bevis, ne du ska övertala en åklagare om att du är oskyldig. Hur skulle det vara om rättsystemet skulle HA bevis på att jag är skyldig INNAN de anhåller mig, jävla fittor.

O sen satt Chrille P häktad i över ett år för mordet på Palme men frikändes helt, så fuck off att häkta har nån tyngd, ÄN MINDRE o bli häktad utan teknisk bevisning, LOL!
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Jag hade nog missuppfattat det där. Såg på ett annat ställe i tråden att bröderna vägrat öppna en lada för polisen men att det troligtvis inte var platsen där hon hittades. Men jag hittar inget som bekräftar något av det.
Att Lisa skulle hittats en låst lada kommer sig såvitt jag sett hittills av en bildtext till en tidningsartikel där det uttrycktes som att polisen brutit sig in i ladan på bilden.. Min bedömning är att det var redigeraren som tog något för givet i brist på information. Någon som sett pålitlig information på något annat ställe om att fyndplatsen var låst?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Man häktar inte någon på sannolika skäl om man inte har direkta bevis mot någon. Just sayin'.
Enligt vad som skrivs och antagligen vad polisen nämnt så fanns det bevis i direkt anslutning till kroppen som gjorde att man tog in dessa!
Och som skrivits 1000ggr tidigare i tråden: GW må vara expert, men han vet exakt lika mycket/lite som vi i fallet, han går som vanligt på hur de flesta mord ser ut; att det är en bekant i samma ålder som är BO.
Vi får helt enkelt se vem som har rätt sen.
Just nu kan vi inte döma/avskriva bröderna, men om de omhäktas på sannolika skäl, så tror jag du borde tänka om!

av de som suttit oskyldigt häktade och sedan fått ut ersättning var det 1600 personer 2013
på det tillkommer de som suttit oskyldigt häktade och inte fått ut någon ersättning
plus de som suttit oskyldigt häktade och aldrig ansökt om ersättning
2015-06-21, 14:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
De kan absolut ha hur mycket teknisk bevisning som helst, men väljer att inte gå ut med den infon!
Som skrivits här innan.

offtopic: Ang. ditt fall, väldigt konstigt att de omhäktade dig varannan vecka i två månader om de inte hittade något nytt mot dig inför var ny häktningsförhandling, beklagligt om så är fallet!

men åklagare får INTE LJUGA och han har ett stort antal gånger uppgett att det saknas teknisk bevisning
2015-06-21, 14:38
Medlem
Citat:

Det jag läst/hört va att dom vägrat öppna för MP och att det va så det började.
Jag kan inte hitta det och har ingen aning om sanningshalten i det.
Det här va samma kväll hon hittades.
2015-06-21, 14:39
Bannlyst
Citat:
Som skrivits här innan.

Men nu sa de ju specifikt att de inte hade någon, so whats your point? Att de har massor med teknisk bevisning betvivlar jag inget, grejer är att de inte har ngt mot bröderna!

De behöver inte hitta ngt nytt kära du, räcker med att de byter varannan vecka till "återfallande i brott" lr "undanröja bevis" "fly landet" med mera..
Och d hade tillräckligt för o hålla mig, för jag var där på plats, bara inte jag som sköt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in