Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-19, 17:05
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
Någon mer här från Ängelholm eller har testat deras utbud av pizza? Jag bor nära Pizza King, o de har ju numera blivit totalt värdelösa! Seg oxfilé o allmänt sunkig. En polare påstod t.o.m. att han hittat små kryp i maten...

När Sascha o Nuna hade det var det toppenkvalité, de hade ju vunnit flera priser som Sveriges bästa pizzeria. Visst, en oxfilé-pizza kostade då 95 kr, mot 75 kr som det kostar nu.

Kirris ligger också nära, o de är hyfsade, tidigare köpte jag pizza på den pizzerian som ligger uppe vid norra sjukhuset. Men de var längesen, när jag hade bil. Tänkte prova den som ligger vid Nya Torg (Natalie?), nästa gång.
Citera
2015-06-19, 17:29
  #2
Medlem
AdminHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Någon mer här från Ängelholm eller har testat deras utbud av pizza? Jag bor nära Pizza King, o de har ju numera blivit totalt värdelösa! Seg oxfilé o allmänt sunkig. En polare påstod t.o.m. att han hittat små kryp i maten...

När Sascha o Nuna hade det var det toppenkvalité, de hade ju vunnit flera priser som Sveriges bästa pizzeria. Visst, en oxfilé-pizza kostade då 95 kr, mot 75 kr som det kostar nu.

Kirris ligger också nära, o de är hyfsade, tidigare köpte jag pizza på den pizzerian som ligger uppe vid norra sjukhuset. Men de var längesen, när jag hade bil. Tänkte prova den som ligger vid Nya Torg (Natalie?), nästa gång.
Det kanske inte finns så mycket folk på Flashback från Ängelholm.
Citera
2015-06-19, 17:32
  #3
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdminHunter
Det kanske inte finns så mycket folk på Flashback från Ängelholm.
Nä, men nån mer måste väl finnas? Men folk kanske inte vill outa sig, då det är en liten stad.
Citera
2015-06-20, 01:30
  #4
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Någon mer här från Ängelholm eller har testat deras utbud av pizza? Jag bor nära Pizza King, o de har ju numera blivit totalt värdelösa! Seg oxfilé o allmänt sunkig. En polare påstod t.o.m. att han hittat små kryp i maten...

När Sascha o Nuna hade det var det toppenkvalité, de hade ju vunnit flera priser som Sveriges bästa pizzeria. Visst, en oxfilé-pizza kostade då 95 kr, mot 75 kr som det kostar nu.

Kirris ligger också nära, o de är hyfsade, tidigare köpte jag pizza på den pizzerian som ligger uppe vid norra sjukhuset. Men de var längesen, när jag hade bil. Tänkte prova den som ligger vid Nya Torg (Natalie?), nästa gång.



Renatos pizzeria tycker jag bäst om! Den vid villan i Ängelholm
__________________
Senast redigerad av megasinned1 2015-06-20 kl. 01:32. Anledning: Ta borg en sak
Citera
2015-06-20, 13:27
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Renatos pizzeria tycker jag bäst om! Den vid villan i Ängelholm
Den har jag inte provat, men jag vet vilken du menar. Ligger lite långt från där jag bor o jag har ingen bil längre. Men man kanske kan äta där?
Citera
2015-06-21, 00:38
  #6
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Den har jag inte provat, men jag vet vilken du menar. Ligger lite långt från där jag bor o jag har ingen bil längre. Men man kanske kan äta där?

Med cykel ordnar allt sig " Men man kanske kan äta där?" Jadå perfekt
Citera
2015-06-23, 17:10
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Med cykel ordnar allt sig " Men man kanske kan äta där?" Jadå perfekt
Jo, jag tänkte hela tiden på att beställa o ta hem pizzan. Den kanske hinner bli kall under cykelturen.

F.ö. så åt jag på Kirris i lördags, deras pizza var helt ok.
Citera
2015-06-23, 19:04
  #8
Medlem
Mulla Krekars avatar
Hur är det med asiat-restauranger? Vilken tycker ni är bäst?
Citera
2015-06-27, 22:28
  #9
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Hur är det med asiat-restauranger? Vilken tycker ni är bäst?


Den vid passagen själva tunneln i centrala centrum i Ängelholm. Om du vet vad jag menar
__________________
Senast redigerad av megasinned1 2015-06-27 kl. 22:29. Anledning: Ta borg en sak
Citera
2015-06-30, 16:37
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Den vid passagen själva tunneln i centrala centrum i Ängelholm. Om du vet vad jag menar
Jo, jag gillar den.

Men min pappas fru o flera av mina kompisar blev magsjuka efter att ha ätit där. En kompis fick ambulans... Går hellre på den på Nybrogatan eller den vid bion. Kanske finns fler...
Citera
2015-07-12, 16:05
  #11
Medlem
Gold Dragon på Nybrogatan är att föredra alla dagar i veckan. Åt på den i passagén förr, tills jag märkte hur segt fläskköttet, som att äta gummi.

Pizzerior är svårare, Acapulco & Pizza King höll helt klart högre klass än alla andra förut, nuförtiden är båda dessa värdelösa. SM Pizza på Järnvägsgatan är bra, pizzabagarna där startade Acapulco engång i tiden och har exakt samma meny som tidigare.

Jag kan rekommendera att kolla in Wärdshuset i Hembygdsparken, från ingenvart har dom kommit och tagit pizzan till nästa steg. Relativt enkel och liten meny, men det är prima kvalitet och dessutom kostar alla pizzor 59kr vid avhämtning.
http://hembygdsparkenswardshus.se/pizza/
Citera
2015-07-13, 20:02
  #12
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Gold Dragon på Nybrogatan är att föredra alla dagar i veckan. Åt på den i passagén förr, tills jag märkte hur segt fläskköttet, som att äta gummi.

Pizzerior är svårare, Acapulco & Pizza King höll helt klart högre klass än alla andra förut, nuförtiden är båda dessa värdelösa. SM Pizza på Järnvägsgatan är bra, pizzabagarna där startade Acapulco engång i tiden och har exakt samma meny som tidigare.

Jag kan rekommendera att kolla in Wärdshuset i Hembygdsparken, från ingenvart har dom kommit och tagit pizzan till nästa steg. Relativt enkel och liten meny, men det är prima kvalitet och dessutom kostar alla pizzor 59kr vid avhämtning.
http://hembygdsparkenswardshus.se/pizza/
Fint!

Jag bor nära hembygdsparken, så det ska självklart testas! Nån som vet hur pizzerian på Nybrogatan, den som ligger i ett typ industriområde? Mitt emot odlingslådorna, har tänkt på att den ligger lite avsides, o kanske inte har många kunder, förutom när Bahnhof stänger, o folk vill ha lite fyllekäk...

Jag går ju på Nybrohuset (daglig verksamhet), som ligger vid den pizzerian, men har ändå aldrig käkat där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback