Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du verkar ha dåligt minne, du hade bara kunnat läsa ditt eget inlägg om DN-artikeln:
Du som moskvatrogen fortsätter låtsas vara "oberoende". Det gick inte så bra då och lär inte gå bättre nu när de flesta lärt sig om ryss-troll och deras metoder. Dessa pro-Moskva, putinister finns det gott om som baserar det mesta de säger på de publikationer med 100% lögner som Kreml skickar ut genom sina helägda medier. Inga medier i sydafrika, Afrika, Indien publicerar sådant skräp som du efterfrågade då du inte var nöjd med "västs" rapportering om vad som händer i Ukraina.
Nu var det inte DN artikeln jag refererade till. Du skrev att benämningen pro-Kiev var rysk, jag kontrade med länkar till västmedia som använde den terminologin, du har duckat det påståendet sedan dess. Skiftat fokus i frågan och bytt samtalsämne. Du vill helt enkelt inte stå för det du sagt.
Även svensk media har använt liknande terminologi, senast i den SVD artikel som jag länkade till igår. De använde Novorossiya. Vilket jag tyckte var konstigt, särskilt eftersom man delade upp konflikten i en Donbass del och en Novorossiya del. Är SVD också Moskvatrogna?
Medier som publicerar skräp? Jag har efterfrågat seriösa medier som inte är från väst eller öst som bevakar situationen.
Är du helt efterbliven eller låtsas du inte förstå? Jag har inte skrivit vad som ska stå i deras publikationer.
Jag är inte nöjd med hur konflikten i Ukraina bevakas av varken öst eller väst medier (jag vet att du kommer göra din egen sjuka tolkning av detta, och få det till att jag inte litar på västmedia, medan jag litar på öst, men så är det icke).