Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-30, 16:14
  #1
Medlem
herrgurkas avatar
Raveklubben Docklands kommer att startas upp på nytt bara ett stenkast från den ursprungliga lokalen. Börjar med att crowdfunda för att bygga största Pride-ekipaget någonsin!

En otroligt spännande nyhet! Kommer det bli succé?

Docklands Reborn @ Stockholm Pride
https://www.fundedbyme.com/en/campai...uage=secondary

Raveklubben Docklands återuppstår, crowdfundar för att bygga största Pride-ekipaget
https://soundcloud.com/nyhetsbubbla/...dio-bubbla-305
Citera
2015-05-30, 16:42
  #2
Medlem
Jävlar va kul!
Citera
2015-05-30, 17:37
  #3
Medlem
Kommer bli jävligt fett.
Citera
2015-06-03, 22:27
  #4
Medlem
Vad händer?
Mandarin?
Badboll?


alla ni andra. . . . .
Citera
2015-06-13, 03:32
  #5
Medlem
FrankieStubbss avatar
Jävlar i helvete vad kul...

Jag kommer dock troligtvis att kollapsa i något hörn och tvingas åka ambulans om vanorna från fornstora dagar upprepas, man är fan inte tonåring längre med allt vad det innebar.

Hoppas många från det gamla gardet dyker upp och inte en massa kids med snebena.

Det blev väl skit mot slutet enligt mig och jag frekventerade inte sagda etablissemang alls efter ett par år men ingenting slår ju besvikelsen när medelålders män och kvinnor försöker återskapa det som en gång var med orimliga förväntningar på fröjd och munterhet.

En sorts medelålders språkresa till Guernsey med flaxande hängtuttar och jäsande ölmagar i den obefintliga solen uppblandat med Hot Shots och taffliga konversationer med mål att få av varandras byxor.

Kommer bli greeeaatt som den där cornflakes-tigern brukade säga.
Citera
2015-06-16, 22:41
  #6
Medlem
herrgurkas avatar
Ravestället Docklands återuppstår
http://www.dn.se/kultur-noje/ravesta...s-ateruppstar/

Intervju med Anders Varveus om Docklands historia och återuppståndelsen
https://soundcloud.com/radiobubbla/t...anders-varveus
__________________
Senast redigerad av herrgurka 2015-06-16 kl. 22:56.
Citera
2015-06-25, 18:49
  #7
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Nu var ju jag själv aldrig på Docklands av olika skäl, men mina kusiner var mycket på detta ställe. Och enligt dom skulle det nog varit bättre om Docklands inte alls återuppstår. Inte för dom tyckte det var tråkigt där, utan för att Docklands ska bevaras ifred och vara ett minne istället för en comebackscen. Hur ställer ni er till deras påstående, ni som ser framemot detta?
Citera
2015-06-29, 13:54
  #8
Medlem
Det kommer bli en mainstream variant, det Docklands som en gång fanns byggde på att folk oftast var tvungna att ta droger för att kunna dansa i närmare 20 timmar.
Docklands var dessutom ett ställe utanför det etablerade samhället och helt olagligt.
Så 90-talets Docklands kommer inte återuppstå
Citera
2015-08-03, 17:13
  #9
Medlem
linnros24s avatar
Jag ska dit. Diplo kommer ju! Kommer bli fett
Citera
2015-08-10, 21:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Nu var ju jag själv aldrig på Docklands av olika skäl, men mina kusiner var mycket på detta ställe. Och enligt dom skulle det nog varit bättre om Docklands inte alls återuppstår. Inte för dom tyckte det var tråkigt där, utan för att Docklands ska bevaras ifred och vara ett minne istället för en comebackscen. Hur ställer ni er till deras påstående, ni som ser framemot detta?
Tror det kommer bli kanon men det blir ju givetvis inte exakt som förr kan mycket väl bli ännu bättre och galnare.
Citera
2015-08-17, 20:21
  #11
Medlem
Panzerschlaffses avatar
And.... It's gone
Citera
2015-08-17, 22:22
  #12
Medlem
agentmulders avatar
Tycker de kan i alla fall förklara varför det bra ide att lägga ned ett evenemang som docklands. I princip resten av Europa är sådana här klubbar lagliga. Stockholm är typ den enda platsen där man fortfarande håller på att tjafsa om sådant här. Vi är det enda (och töntigaste) staden i Europa som har en jäkla ravekommision.

Vad har de emot att låta folk dansa? Droger förekommer på alla typer av klubbar, skillnaden mellan den här typen av klubbar och andra är att folk är genuint ute efter att ha kul och dansa på docklands och att stämmningen inte är så hetsk och påtvingad som på vilken annan krog som helst i Stockholm. Och stämningen är betydligt mer hetsk i Stockholm än någon annanstans i Europa. Samband möjligen??

Hatar de genuint skönt folk i nacka? Tror många kommer tveka till att flytta dit efter det här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback