Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
För det första säljer jag inga aktier, för det andra så investerar jag i mer än i börsen, för det tredje så är jag inte miljonär eller jo om jag säljer allt jag äger och har och flyttar in in hyreslägenhet så hade jag fått ihop några miljoner.
Vänligt av dig. Då din kunskap vida överstiger marknadens vore det orättvist att du bara ska håva in liksom. Tack för din solidaritet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Glömde fråga, hur mycket har du själv tjänat på aktier?
Hur mycket jag tjänat är irrelevant då jag inte påstår att jag vet vad aktier egentligen är värda. Min första investering i HM skedde i början på 2000-talet. Sedan dess har jag successivt ökat mitt innehav. Exakt hur många aktier jag äger är min ensak och varierar men har inte understigit 1000 de senaste 5 åren. Min senaste post köptes runt 335 kr. Då jag inte har för avsikt att avyttra mitt innehav de närmaste 30 åren återstår att se hur mycket jag kommer att tjäna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Extreme75
Vad tror ni på Indienfonder. Förra året låg dom på rekordnivåer. De sista tre månaderna har dom åkt upp och ner, vad innebär det för fortsättningen på 2015.
Med tanke på utvecklingen i BRIC hade jag avstått. Å andra sidan får snälla pojkar heller inte kyssa vackra flickor. Enbart du kan fatta dina investeringsbeslut. Hur Indien kommer att utvecklas de kommande 3 åren är en helt annan fråga än hur Indien kommer att utvecklas de kommande 30 åren.
P.S. Uppriktigt hade jag i dagsläget känt mig tryggare med en investering i Japan än Indien trots senaste årens dramatiska uppgång till 15-års högsta. Indien har enorma strukturella problem medan Japan tack vare fortsatta investeringar i ny teknik nu äntligen ser ut att ha en faktisk lösning på sina demografiska problem. Välmående länder tenderar att ha en välmående börs.