2015-06-02, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Blir bara hänvisad till min kommuns hemsida för anmälan, och där är nästa startdatum för studier 10:e augusti.

Extra fråga: Om jag har underkänt i en kurs, t.ex. matte 2, kan jag då påbörja matte 3 ändå eller måste jag få minst E i föregående kurs?
Ja man kan påbörja nästa kurs trots att man är underkänd i den tidigare.
Citera
2015-06-03, 03:22
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ja man kan påbörja nästa kurs trots att man är underkänd i den tidigare.
Vad säger högskolan om detta?
Har goda nog högskolepoäng att komma in på den civ. ing. utbildning jag vill men måste räkna fruktansvärt många poäng innan sommaren.

Det står ju att de endast har krav på matte 4, så betyget i matte 3 spelar då ingen roll?
Citera
2015-06-03, 19:44
Medlem
Jo det är klart.
Undrar dock om någon har erfarenhet av att ha gått fhsk/komvux och hur det blev efteråt
Citera
2015-06-03, 23:09
Medlem
Fixa falskt komvux betyg

Tja!
Nu är det så att jag har varit lat och därmed inte orkat läsa fysik 2 vilket jag måste för att bli antagen till hösten. Hur kan jag på bästa sätt fiffla skolsystemet och ta mig in? Finns komvux studenter med i en databas eller liknande?
Citera
2015-06-03, 23:13
Medlem
Trechzs avatar
Du kan inte fixa ett falskt betyg... Om du inte klarar av Fysik 2 kommer du heller inte klara av den utbildningen som kräver det.
Citera
2015-06-03, 23:17
Bannlyst
du är riktigt korkad alltså.....
du får läsa om som alla andra, varför ska du glida på en räkmacka? men även ok vi säger du fuskar dig in...sen då? du kommer faila eftersom de förutsätter du har kunskaperna ifrån gymnasiet när du börjar. fuskare tycker vi ej om
Citera
2015-06-03, 23:18
Medlem
Jo för man kan ju alltid edita ett komvux betyg på papper med hjälp av nåt program och sen skicka in det som bilaga till antagning.se

Allt går, men det gäller att veta hur man gör
Citera
2015-06-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope

För att jag vill lura skolsystemet? Jag vill fan heller inte äta bajs i framtiden
Citera
2015-06-03, 23:21
Medlem
quaresmas avatar
Klart går det fixa ett falskt dokument men lycka till få in detta dokumentet i antagning.se databas.
Citera
2015-06-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
du får läsa om som alla andra, varför ska du glida på en räkmacka? men även ok vi säger du fuskar dig in...sen då? du kommer faila eftersom de förutsätter du har kunskaperna ifrån gymnasiet när du börjar. fuskare tycker vi ej om
Nej. Har han kommit in på utbildningen och just fysik2 momentet kommer upp pluggar han då och kanske mer än de andra. Det enda han kanske inte har sen innan är små basic kunskaper vilket fysik2 innehåller
Citera
2015-06-03, 23:24
Medlem
CarlJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardii
Jo för man kan ju alltid edita ett komvux betyg på papper med hjälp av nåt program och sen skicka in det som bilaga till antagning.se

Allt går, men det gäller att veta hur man gör

Visst, fast är du redo att bryta mot lagen och bli permanent avstängd från en skola för att du inte orkade läsa en kurs?
Citera
2015-06-03, 23:26
Medlem
Jag ska ha fysik 2 men av någon konstig anledning vägrar de ändra fysik 1 till 2, och ja, jag har ringt och tjatat på att de ska ändra det men de säger bara att de inte kan eftersom fysiken ja läste inte motsvarar dagens fysik?

Jag kommer att kolla upp hur dagens komvux betyg ser ut och edita det, sedan så skickar ja in det och hoppas på det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in