Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 00:17
  #35917
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jag är med lite på lyset Jag sågMad Max: Fury Road (2015) senast och det var bra. Jävla rolig aktion! 3/5

Tredje akten var klart bäst även om andra också var riktigt bra, gav den en fyra av fem i betyg men The Road Warrior är fan bättre ändå!
Citera
2015-05-30, 00:20
  #35918
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tredje akten var klart bäst även om andra också var riktigt bra, gav den en fyra av fem i betyg men The Road Warrior är fan bättre ändå!

Jag har inte sett den sen jag var liten. Tänkte se den nu och se vilken som är bäst!
Citera
2015-05-30, 01:56
  #35919
Medlem
Mordum87s avatar
Men helvete vad Mad Max var överskattad då.
Vafan är det med människor idag? Visst den var häftig och allt det där.. men var den lika häftig och konsekvent påtaglig som Terminator 2 t.ex? Verkligen inte. Denna film kommer hamna snabbt som ögat på ICA-hyllan.. sanna mina ord. Skärp förfan till er nu.
Hardy är en fröjd för ögonen som alltid men jag tror nog Theron tar priset den här gången! Kvinnan verkar besitta de flesta skådis-register, vilket är beundransvärt.

Stark 2 av 5. (Eller halvstabil 3a, välj själv)
Citera
2015-05-30, 10:54
  #35920
Medlem
tjenare.knugens avatar
Léon, The Professional http://www.imdb.com/title/tt0110413/

Såg om denna för andra gången, och fyfan vad bra den är! Skulle ta alldeles för lång tid att rada upp allt positivt, det är ett mästerverk helt enkelt.

5/5!
Citera
2015-05-30, 11:12
  #35921
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Kung Fury (2015)

Oväntat bra pastisch på 80-talet, kung fu och lökig action. Undrar om det är en revival på g, Far Cry 3: Blood Dragon är ju omöjligt att inte tänka på. Köttig action som nästan sätter Mad Max: Fury Road på pottan. Roliga skämt, referens-marathon och tidstypiska repliker och effekter. Förvånansvärt bra faktiskt. Vill ha mer men en långfilm hade kanske blivit för mycket. Tack Kickstarter för att ni låter Sverige göra åtminstone en bra kortfilm.

4/5
Citera
2015-05-30, 11:23
  #35922
Medlem
Merwinnas avatar
"The Mystery of Natlie Wood". Inte mycket tid ägnas åt "mysteriet" (som förmodligen inte var något mysterium, utan hennes död var nog just så patetisk som de visar den i filmen), utan det är en lång, omfattande och ganska tråkig biografi om skådespelerskan och kretsen runt henne. Förmodligen mer intressant om man är intresserad av henne/dom innan, men inte tillräckligt bra för att man ska BLI intresserad.

Ger den 3/10.
Citera
2015-05-30, 11:59
  #35923
Medlem
Bittersteels avatar
The Killer Elite (1975)
Well, Jag visste att för eller senare skulle jag se en dålig film av Sam Peckinpah, men jag visste inte att den skulle vara så här dålig! Den första problemet är att filmen rör sig med en snigels hastighet genom hela filmen. Det tar en timme innan man ser en riktigt fight och då är man så uttråkat. Nära 20 minuter får man följa James Caan när han repar sig från att bli skjuten av elaka Robert Duvall, och till filmen fördel, är Caans karaktärer fortfarande inte helt återställt under resten av filmen. I de sista 20 minuterna tar filmen fart och blir mycket bättre. Vi har ninjor som hoppar runt och hugger med svärd. Vi har slowmo och blod överallt. Det höjer filmen ett snappt, men jag kan inte rekommendera den här.

4/10
Citera
2015-05-30, 15:30
  #35924
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
The Killer Elite (1975)

4/10

Jag gav den 9/10. Tyckte mycket om den som actionfilm. Gillade det tidvis saktfärdiga tempot. Peckinpahs sämsta enligt mig är The Ballad of Cable Hogue. Har fortfarande The Osterman Weekend kvar att se dock.
Citera
2015-05-30, 15:43
  #35925
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Kung Fury (2015)

Oväntat bra pastisch på 80-talet, kung fu och lökig action. Undrar om det är en revival på g, Far Cry 3: Blood Dragon är ju omöjligt att inte tänka på. Köttig action som nästan sätter Mad Max: Fury Road på pottan. Roliga skämt, referens-marathon och tidstypiska repliker och effekter. Förvånansvärt bra faktiskt. Vill ha mer men en långfilm hade kanske blivit för mycket. Tack Kickstarter för att ni låter Sverige göra åtminstone en bra kortfilm.

4/5
Jag hade också Blood Dragon i tankarna! Kung Fury var en skrattfest utan dess like. Det blir roligt att se ifall det kommer något mer i den här stilen
Citera
2015-05-30, 16:52
  #35926
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Léon, The Professional http://www.imdb.com/title/tt0110413/

Såg om denna för andra gången, och fyfan vad bra den är! Skulle ta alldeles för lång tid att rada upp allt positivt, det är ett mästerverk helt enkelt.

5/5!
Den är jävligt tung! Lysande action och skådespeleri!
Citera
2015-05-30, 18:24
  #35927
Medlem
A Clockwork Orange

7/10

Med tanke på resurserna och möjligheterna så kan jag inte låta bli att tycka att den är lite övervärderad. Filmen innehåller för många idéer så en del saker sinsemellan går inte ihop till en enhetlig värld inne i världen.
Citera
2015-05-30, 19:37
  #35928
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Jag gav den 9/10. Tyckte mycket om den som actionfilm. Gillade det tidvis saktfärdiga tempot. Peckinpahs sämsta enligt mig är The Ballad of Cable Hogue. Har fortfarande The Osterman Weekend kvar att se dock.
När det var action i filmen, då var den hyfstat, men det var för lite action och för mycket långsam tempo. Ska försöka se Straw Dog nästa gång, om filen vill komma över till mitt USB minne, men annars blir det en Walter Hill film ikväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback