Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-20, 13:52
  #1945
Medlem
tmaras avatar
Färja Helsingfors

Hej är det någon som har koll på hur det är med passkontroller osv vid en kryssning till helsingfors, om man går av båten och ska borda den igen.
Kanske en liten udda fråga
Citera
2015-05-20, 14:11
  #1946
Medlem
porlasses avatar
Brukar inte vara någon passkontroll.

Man drar igenom sitt hyttkort i en spärr innan man kliver på båten.
Citera
2015-05-27, 10:28
  #1947
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Är det någon som vet hur mycket ljud det kommer på nätterna till E-hytterna på Silja Galaxy? Ska åka på natten mellan en fredag-lördag...

Jag ska inte kryssa utan åka över till Åbo för shopping och vill vara pigg på lördag. Är det möjligt eller är det värt att betala mer för en B-hytt?
Citera
2015-05-27, 13:53
  #1948
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmara
Hej är det någon som har koll på hur det är med passkontroller osv vid en kryssning till helsingfors, om man går av båten och ska borda den igen.
Kanske en liten udda fråga
Jag har aldrig upplevt att dom kollar pass på sådana båtar när man reser inom norden. Det som kan kollas är legitimation, speciellt om det råder tveksamheter om resenären har åldern inne för att åka och jag tror att man är skyldig att ha legitimatiom med sig för att kunna uppvisa på anmodan men där räcker ett vanlig svenskt ID- eller körkort. Behöver inte vara pass.
Citera
2015-05-29, 03:14
  #1949
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Är det någon som vet hur mycket ljud det kommer på nätterna till E-hytterna på Silja Galaxy? Ska åka på natten mellan en fredag-lördag...

Jag ska inte kryssa utan åka över till Åbo för shopping och vill vara pigg på lördag. Är det möjligt eller är det värt att betala mer för en B-hytt?

Betydligt mer värt att välja en B-hytt. Priserna brukar inte skilja så jättemycket såvida du inte har använt/fått ett erbjudande/specialpris såsom Early Booking, Car Package etc i samband med bokningen.
Citera
2015-05-29, 19:36
  #1950
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Betydligt mer värt att välja en B-hytt. Priserna brukar inte skilja så jättemycket såvida du inte har använt/fått ett erbjudande/specialpris såsom Early Booking, Car Package etc i samband med bokningen.

Tack för svaret (även om jag hade hoppats på ett annat svar )!

Det skiljer 110 kr, snål som jag är så hade jag velat ta E-hytten men är det inte värt det så är det inte, värre än så är det ju inte. Sova måste man ju om man ska orka shoppa hela dagen!
Citera
2015-06-25, 23:11
  #1951
Medlem
Tjenare har en liten Fråga Jag och 7 andra bokade en 24 timmar kryssning med cinderella utan läsa att det var 21 årsgräns varav dock 2 i vårat sällskap e över 20 då men finns det undantag att vi får åka med för alla i vårat umgänge som ska åka e 20 då frånutom 2 eller e de ingen ide ens försöka och han som ja bokade med vi tog inte avbokningskydd så menas de att vi går miste om våra pengar och resan då?
Citera
2015-06-30, 22:27
  #1952
Medlem
Kryssning med åldersgräns 20 år gäller det...

även för barn i målsmans sällskap? Barnet är tio år.

Såg inte åldergränsen när jag bokade och det var mycket länge sedan jag kryssade.
Citera
2015-06-30, 23:49
  #1953
Medlem
Jobbade på ett rederi förra året och då var det ok om målsman var över en viss ålder hade jag för mig. Men enklast är nog bara att chatta med kundcenter. De svarar snabbt på dessa frågor.
Citera
2015-07-01, 20:43
  #1954
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.svensson
även för barn i målsmans sällskap? Barnet är tio år.

Såg inte åldergränsen när jag bokade och det var mycket länge sedan jag kryssade.

Citat:
Ursprungligen postat av wingsup
Jobbade på ett rederi förra året och då var det ok om målsman var över en viss ålder hade jag för mig. Men enklast är nog bara att chatta med kundcenter. De svarar snabbt på dessa frågor.

Jobbade på ett av bolagen och såvida det inte är speciell kryssning (typ Bandit Rock, Monday Bar etc) så är det lugnt såvida barnets närstående släktningar (föräldrar, eller mor-, farföräldrar) är med i samma bokning.
Citera
2015-07-02, 04:19
  #1955
Medlem
40h kryssning till Tallinn, pris?

Hejsan! Säger förlåt till mods redan nu om detta ämne är felplacerat.

Jag undrar vad en 40h resa till Tallinn (TallinkSilja m/s victoria) kan kosta totalt?
Deras hemsida är väldigt krånglig och går inte riktigt att få fram priser på middagar, priser i barer osv.

700kr på hytt, 1 flak Lapin Kulta & 1 liter Absolut vodka, är det jag redan lagt undan.

*Pris på mat, 1 middag och 1 frukost.
*Bar priser, billig öl eller shottar.

Har cirka 1000kr tillgodo, tror ni det räcker, och vad tror ni det kan kosta totalt med resan? Uppskattar alla svar, men är uppskattat om någon åkt den nyligen då priserna ändrats över åren. :^)
Citera
2015-07-02, 06:17
  #1956
Medlem
395kr för middag och frukost ombord, dock har jag ingen aning om priser på alkohol då jag inte dricker. Ska du inte gå iland och handla?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1951393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback