Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 23:22
  #3661
Medlem
lillroccos avatar
Tro fan att nag hörde nåt igen Är jag hemsökt eller vad Äre frågan om? nu jävlar
Citera
2015-05-08, 19:09
  #3662
Medlem
Har känt t.ex cykler och dimensioner när jag öppnat hjärtchakrat lite. Fuskar med hjälp av Marijuana.
Kände av kundalini eller vad man vill kalla det vilket var fantastiskt.
Tror jag sett glimtar av "matrix". Kändes ungefär som att man kan mer eller mindre välja vad som skall ske.
Citera
2015-05-09, 08:29
  #3663
Medlem
http://www.shiftfrequency.com/bill-b...on-jan-6-2012/
Citera
2015-05-09, 09:08
  #3664
Medlem
Intressant att kuben förekommer inom Islam (Kaaba) och Kabbalah. Kristendomens kors en symbol för kuben?

Sägs vara vår "matrix".
http://www.psyche.com/psyche/cube/cube.html
Citera
2015-05-16, 19:33
  #3665
Medlem
När jag var liten så kommer jag ihåg att när jag skulle sova över hos min farmor så fanns det en tavla bredvid hennes säng som hon målat själv. Tavlan föreställer en blomma av något slag i gräset. Jag minns att jag låg och kollade på tavlan och att jag kunde se personer som gick fram i tavlan , personer som jag trodde var jägare. Alltså att de gick emot mig eller smög fram emot mig i gräset i bilden. (Det finns inga människor eller liknande på bilden annars) Det skrämde mig inte, antagligen för att jag var ganska liten när jag såg det. Men det är något som har fastnat på minnet och som jag kommer ihåg tydligt än idag men som jag antog var livlig fantasi med tanke på att jag var liten. Nu kommer vi till det obehagliga. Jag och min familj satt och pratade om övernaturliga fenomen för någon månad sedan så jag bestämde mig för att berätta om tavlan för dem. Pappa blev lite nyfiken och bestämde sig för att prata med farmor om det (utan att avslöja vilken tavla det handlade om). Då berättade farmor att även hon sett folk i en tavla. Pappa frågar då vilken i tavla och mycket riktigt var det samma tavla som jag såg människor i.
Det händer mycket saker i mitt farmors hus annars och jag har alltid varit rädd för att vara på hennes övervåning själv även idag.

När jag var liten kunde jag även höra röster på kvällen inuti mitt huvud som pratade högre och högre som jag uppfattade som mycket obehagligt. Idag kan jag känna av energier i hus och oftast kommer det fram senare att det händer "övernaturliga" saker i dessa husen. Men jag tror att man är mer öppen när man är mindre och att man då upplever mer saker.
__________________
Senast redigerad av Hannap98 2015-05-16 kl. 19:39.
Citera
2015-05-17, 04:16
  #3666
Medlem
Träffade Gud också. Vi träffades i december 2012. Gud skickade sms från en högre dimension. Åttonde dimensionen, tror jag. Gud sa att det är bra karma att säga till andra att vara i hjärtat. Att utgå från hjärtat i allt man gör. T.ex sa Gud att jag borde sluta äta kött. Vänligt och snällt.
Citera
2015-05-17, 05:39
  #3667
Medlem
När jag var 12-13 år dog vår katt, den brukade alltid komma och sova i min säng efter att jag lagt mig. Den hoppade upp i fotändan och gick så att säga alltid ett varv runt mig i sängen innan den och lade sig bredvid mina fötter.

Några dagar efter att den dött hade jag just lagt mig och släckt lyset, det var höst så det var kolsvart inne. Hade legat i sängen ett par minuter och kände mig klarvaken då jag kände en liten duns i fotändan av sängen, sedan kände jag madrassen tyngas ned lite lätt intill min kropp på vänster sida där jag låg på rygg, precis som brukade ske när katten gick runt mig. Tyngden flyttade sig framåt upp längs madrassen mot mitt huvud och passerade bakom huvudet uppe på kudden för att sedan fortsätta ned mot fotändan igen på min högra sida, exakt såsom katten hade brukat göra innan den lade sig.

Jag låg blickstilla i sängen och vågade knappt andas i säkert 10-15 minuter innan jag tände lyset och tittade försiktigt ned mot fotändan där det naturligtvis inte fanns något konstigt.
Citera
2015-05-17, 15:35
  #3668
Medlem
När jag var 13-15 år nånting, bodde min pappa i en lägenhet som vi alla tyckte var kuslig. Direkt till höger från hallen, fanns en lång korridor med två rum på vardera sidan och längst in hade vi vår gemensamma dator. En natt när jag försökte sova, med dörren på glänt som jag brukade ha som barn, störde jag mig på att någon av mina tre syskon var uppe och knappade på datorn. Till slut fick jag nog, och bestämde mig för att be syskonet att gå och lägga sig. Men så klart var det ingen som satt där.

En annan natt vaknade jag av att jag hörde glas krossas i köket, så jag gick dit för att kolla vad som hände. Köksluckorna stod öppna och krossat glas låg på golvet, men alla sov.

En annan skum grej som hände i den lägenheten. Det var mitt på ljusa dagen, och jag och mina syskon hade en stor godispåse mitt på köksbordet. Plötsligt var det som att någon knuffade ner den på golvet. Alla fönster var stängda, och påsen var ändå för tung för att kunna påverkas av korsdrag...

Min pappas fru har berättat att hon, innan hon blev kristen, kunde se små "husspöken" gå omkring i lägenheten. De var dock inga onda varelser.

En gång, under tiden jag och mina syskon inkl styvsyster hade kollat på Jag vet var du gjorde förra sommaren, hade någon bytt ut låset på min styvsysters dagbok, till ett gammalt, rostigt lås som inte liknade något hänglås jag sett tidigare. Ingen i familjen vet vart det kom ifrån eller varför. (Visst, man kunde säkert knipsa av det med nån tång, men så långt gick vi aldrig.)

Min farfar höll tidigare i livet på med spådom och naturreligion. Min farmor har berättat att hon en gång skar sig rejält i armen, varpå farfar rabblade en ramsa över den och fick såret att tvärt sluta blöda.

Kanske ligger i mina gener att uppleva övernaturlighet? I'm cursed.
Citera
2015-05-27, 11:07
  #3669
Medlem
Skurtizs avatar
Måste säga att jag är väldigt skeptisk till mycket av det som skrivs här. Skulle säga att jag blir "skrämd" av kanske 5-10% som skrivs här ca, resten är jag övertygad om att det finns en logisk förklaring till. Framförallt vad gäller när folk har "sett saker". Jag är dock inte 100% tvivlande men till 90-95%. Dock fick jag mig en liten tankeställare och är väl egentligen det enda jag varit med om som jag blivit lite förvånad över.

Jag övernattade tillsammans med kanske 12-16 andra i spökhuset "Borgvattnets" prästgård för några år sedan när en anhörig fyllde jämnt. Först och främst upplevde jag en konstig känsla av att vara där, kände mig ovälkommen, som att jag var något slags hot/inkräktare eller nåt och jag hade spänningar i huvudet hela tiden där. Detta trodde jag berodde på dålig luft/ventilation/inbillning där eller liknande så jag brydde mig inte.

Det som var anmärkningsvärt var dock när vi skulle sova.. samtliga i sällskapet hade krökat till (eftersom de var så fega ) och somnade innan mig. Jag sov på övervåningen i vardagsrummet på golvet nära trappen som ligger alldeles intill ytterdörren. Låg klarvaken och kunde inte sova, då hörde jag hur någon öppnade innerdörren, tog på sig skor i farstun och gick ut genom ytterdörren och slog igen dörren. Måste vara "Christer" tänkte jag, eftersom han brukar vara uppe på morgonen, klockan var dock runt 03-04 så det var lite väl tidigt även för honom. Sen så hörde jag hur ytterdörren öppnades igen, efter kanske 15 min. Skorna togs av, innedörren stängdes och den här "personen" började gå uppför trappen. Tydliga fotsteg (blundade då), när han sannolikt borde vara uppe i trappen så jag öppnar ögonen, men då slutar trappstegen tvärt... helt omöjligt att jag inte skulle ha sett om någon jävlades eller liknande då jag hade full syn över trappen dock fortfarande tveksam till detta, kanske var ägarna eller nåt som spökar för att skrämma folk.

När jag var ännu yngre hyrde vi också en gigantisk Skånegård som vi bodde i i två veckor på sommaren. Där bodde vi två familjer och denna gången var det min mamma som upplevde något. Det sades att det spökades vilt i den där gården också. Det var något som krafsade henne i håret och viskade i hennes öra när hon skulle sova, men när hon öppnade ögonen låg min pappa med händerna under täcket sovandes, på andra sidan. Hon blev skiträdd vände sig om och ingen var där. Hon försökte sedan väcka min pappa, men då började ett starkt ljud tjuta i hennes öron med väldigt hög ton så högt att hon försökte hålla sig för öronen och skrek vilket till slut väckte honom.

Har också märkt att jag kan känna doften av min döda mormor ibland. Ganska speciell doft, en särskild parfym blandad med tobaksrök och hennes hemdoft. Har känt den då&då framförallt hemma hos mina föräldrar. Min mamma blev väldigt ledsen när hon dog så det kanske är därför.. men även när jag varit själv på andra ställen har jag känt av denna ibland. Nu var det dock längesedan och det kanske är en tillfällighet vad vet jag. Jag är dock rätt skeptisk så det är inte heller någon slags önsketänk, bara något jag reflekterat över.
Citera
2015-05-28, 15:41
  #3670
Medlem
DarkuLinkus avatar
När jag var liten hade mina morföräldrar ett hus på Öland, som det hade bott en gubbe i innan som hette Hjalmar. På nätterna kunde man höra trappan knaka, som att någon gick i den.
Om vi barn hade ätit godis sa alltid mormor "Låt inte pappret ligga kvar sen, för då blir Hjalmar arg." någonting sånt.
En kväll hade min syster och vår kusin ätit godis på övervåningen, gått och lagt sig senare på kvällen utan att ha tagit bort godispappret. Min syster vaknade av fotsteg i trappan, så hon väckte vår kusin och de hörde godispappret rassla utanför sovrumsdörren. Hon berättade att dom låg rädda länge och lyssnade. Mina morföräldrar låg och sov, det vet jag för de snarkar så det hörs i hela huset båda två. Det är iallafall vad hon och min kusin sagt!

Jag har själv varit med om lite underliga saker, kanske mer synvilla och hallucinationer men ändå.
Mormor hade en hund när jag var liten, min bästa vän, sedan dog han. Från och med att han dog brukade jag alltid skymta hans beigea tussiga kropp springa runt hörn och väggar. Jag gör inte det längre dock.
Min mormor har alltid varit "synsk" eller vad man ska säga, hon har alltid vetat i förväg om någon ska komma och hälsa på. Hon står och gör sig respektabel och så plingar det på dörren och där står någon hon väntat sig, utan förvarning alltså.

En annan grej som jag tyckte var konstig var när vi flyttat till ett nytt hus, nybyggt.
Jag var ensam hemma på övervåningen i mitt rum när jag hörde min mors man och min lillebror komma hem, hörde deras röster på nedervåningen klart och tydligt. Jag gick ner för att hälsa men det var ingen där. Gick till köket för att kolla ut på parkeringen men såg inte hans bil. Då hörde jag en stol som flyttade sig bakom mig, eller en pall var det, det lät väldigt högt som det brukar göra när stolsbenen rör sig mot golvet när man ställer sig upp.
På vår bakgård i samma hus så låg det en död fågel på min lillebrors skateboard en morgon, säkert ett sammanträffande men ändå.

Annars har det mest varit småsaker, som att tangenterna på datorn låter på natten och någon som klickar på datamusen.
Citera
2015-06-08, 17:33
  #3671
Medlem
När jag bodde i mitt förra hus, (en villa byggd 1990) så var jag ensam hemma en natt då mina föräldrar skulle hämta en bil dem skulle köpa i en annan stad, min syrra var bortrest.
Klockan närmade sig 3 eller 4 om jag kom ihåg rätt, jag stängde av datorn och gick och la mig.
Jag vaknar senare på dagen och ser att min datorstol hade roterat 180 grader. Alltså mot min säng. Alltid när jag stänger av datorn så drar ja in stolen under bordet. Det kunde inte varit någon vind eller liknande då mitt fönster och min dörr var stängd, dessutom så var stolen helt ny, en Dxracer datorstol.

En annan sjuk grej som hände i det huset var när våra grannar skulle bila till italien, (vi bodde i ett sammankopplat hus). Dem sa åt oss dagen innan att vattna blommorna då och då, det var lixom en grej vi gjorde för varandra. En natt då dem var bortresta satt jag och min familj och kolla på tv, plötsligt hör vi hur någon går med tunga steg i deras trappa och kanske 5 sekunder efter så spolas deras toa på övervåningen, detta är omöjligt då deras trappa var långt ifrån toan på övervåningen.
Vi ringde polisen fort som fan och vi omringade båda husets utgångar men när polisen kom och kolla läget var ingen i huset.
Husets dörrar var låsta och inget fönster var öppet.
__________________
Senast redigerad av pazooken 2015-06-08 kl. 17:39.
Citera
2015-06-09, 09:00
  #3672
Medlem
Egentligen kanske jag är i fel forum eftersom jag har, eller snarare haft, rätt svårt att tro på det övernaturliga. Jag har dock upplevt ett antal oförklarliga händelser.

1. Jag följde för många år sedan med min fru till en klassåterträff med hennes gamla klass. Till saken hör att festen hölls i en fin prästgård. Inget konstigt så långt. Ska tilläggas att jag var nykter då jag skulle köra oss hem senare.

Under kvällen så blev jag brutalt pissnöding och frågade efter toaletten. Jag frågade var toaletten fanns och blev hänvisad till övervåningen. Jag traskade upp för trappan, en vanlig sådan knarrande trappa. Fortfarande inget konstigt. När jag väl kom upp så började deras jäkla hund morra som fasen varvid jag som hatar hundar snabbt rusade ner. När jag kom ner frågade jag prästsonen (en av frugans klasskompisar) om hunden var instängd eller om den var farlig. Hans svar var då - "Vi har inga djur här hemma". Arghh...Ingen annan hörde dock något när de gick upp under kvällen, medan jag är 100% säker på att jag hörde ett morrande från en hund modell större

2 Äldsta grabben var förkyld och sov i sitt eget rum. Han var ca 6 år vid händelsen. Jag har ingen aning om varför, det har varken hänt tidigare eller senare, men jag talade om för min fru att jag sover i grabbens rum den natten eftersom han kommer få falsk krupp och inte kommer kunna ropa.

Vad händer då under natten, jo grabben börjar dunka i sängen eftersom han inte kan ropa. Ringer 1177, åker in till akuten och tro på fan att han hade åkt på falsk krupp.

3 Jag och frugan (hon kör) är ute och åker en långsträcka med bilen. Helt plötsligt fick jag en underlig känsla och säger åt henne att kolla på sidan av vägen efter rådjuret som kommer hoppa ut. Tar inte mer än tre minuter så hoppar ett rådjur fram och mer eller mindre snuddar bilen. Det var första gången vi någonsin varit nära på att smälla med ett större djur.

Om ovanstående är någon form av övernaturligt eller bara en konstig slump har jag ingen aning om. Det har dock hänt och jag kommer aldrig få en förklaring till vad som hände.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback