Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 18:20
  #8557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har varken sett animen eller filmtrilogin, men vet att han som spelade Nanahara i Battle Royale är huvudrollen i första (kanske de andra med?) filmen.

Ja han har huvudrollen i bägge filmerna

Vad tycker du om anime i övrigt? Vet ju att du som jag är ett stort fan av Asiatisk kultur!
__________________
Senast redigerad av GreenMath 2015-05-24 kl. 18:23.
Citera
2015-05-24, 19:54
  #8558
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Ja han har huvudrollen i bägge filmerna

Vad tycker du om anime i övrigt? Vet ju att du som jag är ett stort fan av Asiatisk kultur!

Jag gillar anime i den utsträckning att det sträcker sig till Ghibli och en del andra filmer som Vampire Hunter D och Blood the Last Vampire, men serier har jag väl inte direkt kollat så mycket på, tyvärr.
Citera
2015-05-24, 21:11
  #8559
Medlem
Sweetiepies avatar
Sex And Zen
Citera
2015-05-24, 21:15
  #8560
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag gillar anime i den utsträckning att det sträcker sig till Ghibli och en del andra filmer som Vampire Hunter D och Blood the Last Vampire, men serier har jag väl inte direkt kollat så mycket på, tyvärr.
Death Note är faktiskt värd att kolla in och det säger jag som inte heller något jättestort anime-fan.
Citera
2015-05-24, 21:49
  #8561
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Death Note är faktiskt värd att kolla in och det säger jag som inte heller något jättestort anime-fan.

Har faktiskt laddat hem hela serien tidigare under dagen efter att GreenMath skrev sitt inlägg, så visst, jag ska ge den en chans.
Citera
2015-05-25, 13:42
  #8562
Medlem
Rakiis avatar
Äntligen har det koreanska gaydramat Night Flight fått ordentliga subs som det ser ut som, så den ska jag se senare idag, verkar påminna mycket om mitt liv i ungdomen såväl.
Citera
2015-05-25, 14:06
  #8563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Death Note är faktiskt värd att kolla in och det säger jag som inte heller något jättestort anime-fan.

Är hittills den enda serien jag sett, förutom lite avsnitt av barnserier som Pokémon och liknande. Tror Death Note är en bra inkörsport!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har faktiskt laddat hem hela serien tidigare under dagen efter att GreenMath skrev sitt inlägg, så visst, jag ska ge den en chans.

En kul sak är att L i DN ser lite ut som Syd Barrett!
Citera
2015-05-25, 19:06
  #8564
Medlem
aomames avatar
Serien Death Note är riktigt bra. Filmerna, som jag såg efter att jag sett serien tyckte jag var skrattretande usla i jämförelse.
Citera
2015-05-29, 11:33
  #8565
Medlem
Rakiis avatar
Japans sämsta regissör jämte Sion Sono är tillbaka med en ny film; jag pratar om Hanadama av Hisayasu Sato som för en gångs skull ser ganska bra ut, kanske hans bästa tillsammans med Naked Blood?

Utöver det hittade jag 4:30 av Royston Tan på Youtube som jag ska se sen, gillade ju 15: The Movie utav honom som jag såg för en del år sedan då jag köpte den på import-DVD.
Citera
2015-05-29, 11:59
  #8566
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Japans sämsta regissör jämte Sion Sono är tillbaka med en ny film; jag pratar om Hanadama av Hisayasu Sato som för en gångs skull ser ganska bra ut, kanske hans bästa tillsammans med Naked Blood?

Utöver det hittade jag 4:30 av Royston Tan på Youtube som jag ska se sen, gillade ju 15: The Movie utav honom som jag såg för en del år sedan då jag köpte den på import-DVD.

Haha Naked Blood är ju asskön, inte sett den på några år men har den på dvd liggandes någonstans, köpte den på subdvd när jag var på besök i Stockholm för sisåsdär 7-8 år sedan.
Citera
2015-05-29, 14:56
  #8567
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Haha Naked Blood är ju asskön, inte sett den på några år men har den på dvd liggandes någonstans, köpte den på subdvd när jag var på besök i Stockholm för sisåsdär 7-8 år sedan.

Ja, jag tycker att det är Satos bästa film faktiskt och ligger på en stabil stark trea i betyg i min bok, bättre än föregångaren Lustmord som var filmen han gjorde innan som sedan ebbade ut i just Naked Blood.
Citera
2015-05-29, 16:13
  #8568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Japans sämsta regissör jämte Sion Sono är tillbaka med en ny film;

Gillar du inte Suicide Club och Cold Fish?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback