35 174 besökare online
966 341 medlemmar • 50 462 296 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Sport & träning Hockey
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Flashbackperson
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan 
Ja, där har du ytterligare en sport (på isen dessutom) som är oerhört mycket populärare än ishockey i Nederländerna (Holland i svenskt vardagligt tal).

Jag menar att både Nederländerna och Norge borde kunna utnyttja detta till egen fördel för sin ishockey (och även bandy). Skridskokulturen finns ju redan där, försök bygga vidare på det med klubba och ishockeypuck (eller bandyboll).

HerrGickhan
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson 
Jag menar att både Nederländerna och Norge borde kunna utnyttja detta till egen fördel för sin ishockey (och även bandy). Skridskokulturen finns ju redan där, försök bygga vidare på det med klubba och ishockeypuck (eller bandyboll).

Tror jag inte ett ögonblick på. För det första är det oerhört svårt att till någon omfattande satsning på miniatyrsporter. För det andra är det stor skillnad mellan att kunna åka skridskor snabbt och att ha teknik med klubban. För det tredje är ju skridsko en individuell sport.

Enda gången man ska vara helt ärlig är när man ljuger.

Vart du än går, när det än sker och vem du än möter, ring BO!. Han svarar inte.

Medve
Medlem
Medves avatar
Kazakstan och ungern spelar A VM näsra år.

Ria ria hungaria

SD 2018

leading
Medlem
Ungern känns som ett sådant lag som länge har försökt få igång sin verksamhet satsat och producerat någon talang, men inte kommit någonstans. Bara stått och stampat.

Ungefär som i fotboll.

Får de bara något prospect till NHL som sedan kan ge lite inflytande till sitt landslag, så borde ju snöbollen vara i rullning. Problemet är väl kanske att ungrarna är för talanglösa.

Svara på ämne
Svara Topp Dela