Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-21, 10:48
  #7345
Medlem
Grattis Spidergirl! Otroligt starkt gjort! Ska försöka följa i dina fotspår. Jag har med min mått mätt klarat otroliga 3 månader och börjar så smått tro på detta. Hoppas också nå minst ett år.. helst hela livet!

Köp en flaska Champagne och fira idag, det är du värd!

/Mic
Citera
2015-05-21, 11:17
  #7346
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mic99
Grattis Spidergirl! Otroligt starkt gjort! Ska försöka följa i dina fotspår. Jag har med min mått mätt klarat otroliga 3 månader och börjar så smått tro på detta. Hoppas också nå minst ett år.. helst hela livet!

Köp en flaska Champagne och fira idag, det är du värd!

/Mic
Tack! Och din resa har varit ännu svårare än min, så enormt Grattis <3
Citera
2015-05-25, 09:28
  #7347
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Idag är det exakt ett år sen jag skrev det här inlägget. Boken jag syftade på var Allen Carrs, som egentligen var för rökare. Den var inte den mirakel-metod som utlovades, men hjälpte mig med tänket. Det är en jävla resa jag gjort, och jag har inte haft ett enda återfall sen jag gick Cold Turkey den kvällen. Så idag säger Spider-Girl "Grattis Spider-Girl" Och lycka till alla andra!
STORT GRATTIS!
Citera
2015-05-25, 18:36
  #7348
Medlem
Nu är det andra dagen fri från snus och måste säga att jag mår bättre utan än med snus.
Självklart har man sug men det underlättar med onico! Men jag tror jag mår bättre eftersom jag har stressat en del på sistone vilket gör att snuset bara sliter på en mer än vanligt (det gör det oavsett) men ändå. Fick typ ångest av snuset. Kan säga att jag har slutat till och från under åren jag har snusat men nu ska jag inte röra snus något mer! ^

Snus är bara schysst till en början sen går det snabbt så blir man bara beroende av det och man mår bara sämre än innan (min erfarenhet)

Någon som vet hur lång tid det tar innan blodcirkulationen återhämtar sig? Läste att det kan ta upp mot 1 år att bli helt återhämtat!
Någon?
__________________
Senast redigerad av laughing 2015-05-25 kl. 18:52.
Citera
2015-05-26, 00:23
  #7349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughing

....

Någon som vet hur lång tid det tar innan blodcirkulationen återhämtar sig? Läste att det kan ta upp mot 1 år att bli helt återhämtat
Någon?

Du kan förbätra blodcirkulationen avsevärt genom att röra på dig mera, typ jogga, simma, långa promenader osv. Du ska inte sitta och vänta på att det blir bättre bara av att inte snusa,... eller det är precis vad du inte ska göra - sitta.
Citera
2015-05-26, 11:31
  #7350
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Snart klarat en vecka med Kickup som substitut, har gått rätt bra dock så märker jag att jag konstant är sugen på godis samt att jag har oerhört lätt att bli irriterad på småsaker.

När går skiten över? Trodde att allt skulle vara över efter 72h.
Citera
2015-05-26, 17:16
  #7351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Någon som vet hur lång tid det tar innan blodcirkulationen återhämtar sig? Läste att det kan ta upp mot 1 år att bli helt återhämtat!
Någon?
Verkar länge, förbättring märker du säkert snart. Jag kan tänka mig att bastu med koppningsmassage, gjord med sillikonkoppar med insmord rygg skulle vara något. Inte vanlig koppning, det ger mest blåmärken. Ta lägre dos Treo (med acetylsalicylsyra och koffein).
Citera
2015-05-26, 17:29
  #7352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Snart klarat en vecka med Kickup som substitut, har gått rätt bra dock så märker jag att jag konstant är sugen på godis samt att jag har oerhört lätt att bli irriterad på småsaker.

När går skiten över? Trodde att allt skulle vara över efter 72h.
Kolla in följande tråd: (FB) Blir hjärnan nånsin återställd efter drogmissbruk?

Du slipper lida av nikotinstressen när det är över. Klarar du det här kan du vara stolt över att inte vara nikotinberoende.
Citera
2015-05-27, 10:18
  #7353
Medlem
NecroBytes avatar
Dag 1 som snusfri! Igår tog jag heller inte en snus på länge och somnade utan problem senare på kvällen, när kommer det jävligaste? Hur kommer jag må?

Vill som helst bara ta ett uppehåll på snuset, gillar ju det lite faktiskt :/
Citera
2015-05-27, 10:20
  #7354
Medlem
NecroBytes avatar
Dricker lite kaffe nu, åh herregud va skönt o ba stoppa upp en LD portion i käften, men det låter jag bli!!!
Citera
2015-05-27, 15:41
  #7355
Medlem
Det är enkelt att sluta med snus. Att säga att det är hur jobbigt som helst är en illusion! Nu är det dag 3 utan snus, självklart har man sug men svårt är det inte. Man måste ändra på sina tankar!
Citera
2015-05-27, 21:21
  #7356
Medlem
NecroBytes avatar
Jag förlorade efter bara en dag hade en dosa liggandes och tog reflexmässigt upp den och tänkte, varför ska man lida i onödan och tryckte in en prilla kan jag fortsätta att försöka sluta eller är det tillbaka på ruta ett nu?
__________________
Senast redigerad av NecroByte 2015-05-27 kl. 22:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback