2015-05-18, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo det har vi.

Vad i den består av däremot är oklart, men att den finns är tvärsäkert.
Hoppas att du inte jobbar med undervisning.
Citera
2015-05-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angrylarry
I så fall är du rätt usel på engelska.

Jag läste hela artikeln, om jag missade något fundamentalt i den får du gärna kopiera och klistra in det här.
Citera
2015-05-18, 18:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hoppas att du inte jobbar med undervisning.
Bara för att du lider av Dunning Kruger behöver du inte känna dig tvingad att upplysa oss andra om det...
Citera
2015-05-18, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag läste hela artikeln, om jag missade något fundamentalt i den får du gärna kopiera och klistra in det här.
"The team believes that the interactions between dark and ordinary matter could be more important and more complex than previously thought, and even speculate that dark matter might not exist and that the anomalous motions of stars in galaxies are due to a modification of gravity on extragalactic scales."
Citera
2015-05-18, 18:05
Medlem
Citat:
"The team believes that the interactions between dark and ordinary matter could be more important and more complex than previously thought, and even speculate that dark matter might not exist and that the anomalous motions of stars in galaxies are due to a modification of gravity on extragalactic scales."

Precis vad jag och MeanME skrev. Märkligt.
Citera
2015-05-18, 18:13
Bannlyst
Citat:
Precis vad jag och MeanME skrev. Märkligt.
Jag ville bara upplysa om att mörk materia kanske inte existerar över huvud taget.
Citera
2015-05-18, 18:15
Medlem
Citat:
Jag ville bara upplysa om att mörk materia kanske inte existerar över huvud taget.

Vilket är fel i bemärkelsen du menar.

För andra är mörk materia ett okänt fenomen med kända effekter, effekterna förklaras med det okända fenomenet trots att vi inte vet exakt vad det är.
Om det är variationer i gravitation som vi nu förstår den eller materia vi ännu inte kan detektera är oviktigt.
Senast redigerad av lorddesh 2015-05-18 kl. 18:17.
Citera
2015-05-18, 18:16
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det gör den.
Men du är så jävla korkad att du inte fattar ens vanlig enkel svenska som skrivs till dig.
Citera
2015-05-18, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det gör den.
Men du är så jävla korkad att du inte fattar ens vanlig enkel svenska som skrivs till dig.
Nej.
Citera
2015-05-18, 18:38
Bannlyst
Citat:
Vilket är fel i bemärkelsen du menar.

För andra är mörk materia ett okänt fenomen med kända effekter, effekterna förklaras med det okända fenomenet trots att vi inte vet exakt vad det är.
Om det är variationer i gravitation som vi nu förstår den eller materia vi ännu inte kan detektera är oviktigt.
Mörk materia kanske inte existerar över huvud taget.
Det är så man översätter "dark matter might not even exist".
Citera
2015-05-18, 18:49
Medlem
Citat:
Mörk materia kanske inte existerar över huvud taget.
Det är så man översätter "dark matter might not even exist".

Jag vet inte hur man kan beskriva detta ännu enklare. Ett försök till kanske.

Något händer!
Vi ser att något händer!
Vi vet inte varför något händer!
Vi kallar orsaken till att något händer "Mörk Materia"!
Vi vet att "mörk materia" måste existera eftersom något händer!
Tills vi vet varför något händer, kallar vi orsaken "mörk materia"!
När vi tar reda på vad "mörk materia" är, börjar vi kalla det för vad det är, som "ny gravitation"!

Detta är precis vad länken du delgav beskriver. Mörk materia måste inte vara fysisk materia, det är ett begrepp för att förklara variationer vi, under modellen av nuvarande fysik inte förstår orsaken till men enkelt observerar effekten av.

Förstår du fortfarande inte ber jag om ursäkt för mitt misslyckande.
Citera
2015-05-18, 18:57
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte hur man kan beskriva detta ännu enklare. Ett försök till kanske.

Något händer!
Vi ser att något händer!l
Vi vet inte varför något händer!
Vi kallar orsaken till att något händer "Mörk Materia"!
Vi vet att "mörk materia" måste existera eftersom något händer!
Tills vi vet varför något händer, kallar vi orsaken "mörk materia"!
När vi tar reda på vad "mörk materia" är, börjar vi kalla det för vad det är, som "ny gravitation"!

Detta är precis vad länken du delgav beskriver. Mörk materia måste inte vara fysisk materia, det är ett begrepp för att förklara variationer vi, under modellen av nuvarande fysik inte förstår orsaken till men enkelt observerar effekten av.

Förstår du fortfarande inte ber jag om ursäkt för mitt misslyckande.
Modified Newtonian dynamics har inte mycket att göra med mörk materia, det tror jag alla är överens om.
Mörk materia kallas så för att man tror att den består av något. Om Modified Newtonian dynamics får stort genomslag så kommer du aldrig höra någon prata om mörk materia igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in