Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Klassiska "pojk" bokhyllor med andra ord.
har du inte nån om modellbyggen också?
Du kan lugnt läsa Stenberg, snoppen kommer sitta kvar för det, och de är lika mycket "historia" som dina historieböcker. De avhandlar dock 50, 60 tal och från ett kvinnligt perspektiv.
Vilket faktiskt är exakt vad de flesta av snubbarna på detta forum borde läsa lite mer av.
Modellbyggen? Nej jag har aldrig hållit på med modeller, sorry om det krackelera din bild av vad "pojkar" måste gilla att göra.
Vad ska man säga, jag gillar att läsa historia, historiska biografier, sci-fi och även teknik, vapensmeder och smedstämplar och andra faktaböcker och inte alla dessa tunglästa småfyndiga politiska böcker (även om jag en gång fick chansen att läsa Mein Kampf på svenska, men jag tröttnade vid 6:e sidan) som "hippa" storstadsmänniskor med ikealägenheter gillar att ha i bokhyllan, om det gör mig yngre än min egentliga ålder så är det väl innerst inne bara bra i dagens ungdomshets
Och jag har ett antal kvinnliga författare (Karin Tegenborg, C.J. Cherryh, Mary Shelley, Lena Hulden, Anna Maria Roos tex) i högen som jag läst, och än så sitter Långe Orm kvar på tronen.