2015-05-08, 20:35
Medlem
CommonKnowledges avatar
Därför att dom förmodligen inte vill förknippas med något som anses vara skadligt och även om dom inte brydde sig om det så hade det inte varit många marknader dom hade kunnat sälja i.
Citera
2015-05-08, 20:42
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
All tillverkning i Sverige är strängt förbjudet då det är dyrt och gynnar Sverige , och då snus tillverkning är extremt olagligt nästan överallt så blir det svårt för stiftelsen att tjäna stora summor på produktion och skatteplanering genom tobaksförsäljning.

Antagligen värre kontroller så deras barnarbetare och inhyrda gerillastyrkor som används i deras massavrättningar skulle få svårare att agera i skymundan..
Citera
2015-05-08, 20:58
Medlem
Påtal om IKEA;
https://www.youtube.com/watch?v=hyElDH2MX7k

Får ni inte den låten på hjärnan, ring mig.

Jag tänker; Spärra in någon i en cell, loopa den i 48h, man kommer ju vara helt färdig när man kommer ut.
Senast redigerad av kastenhof 2015-05-08 kl. 21:06.
Citera
2015-05-08, 21:00
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Tänk er folk, Sverige blå o gult, snus, köttbullar o potatis, snåla smålänningar. Vad har all dessa vackra företeelser gemensamt?

Jo IKEA!!
Finns det någon person vi i sverige har att tacka mer än Ingvar Kamprad! Hur många jobb har han inte gett åt sverige, Åt världen? Hur många billiga möbler... (och korvar såklart) har han inte gett åt sverige.
Ingvar kamprad en känd snusare som inte gillar när regeringen höjer tobaksskatten är en Rik man av folket. Ni måste ha sett denna videon https://www.youtube.com/watch?v=WHiK8TrwZ2Q

Men en multi miljardär som Kamprad och samtidigt en hängiven Snusälskare som han är, varför gör han inte ett eget snus?
Tänk er att ta vägen förbi ikea för att köpa 2-3st 5kr korvar och samtidigt köpa en IKEA snus för kanske 15 spänn. Vad tycker ni köra fb snusare? Varför har inte detta hänt?

Jag snusar redan IKEA snus. Jag köper en burk portionspåsar sen tillsäter jag essens och lite vatten och efter 2-3 dagar så har jag en riktigt god portionssnus. Kostar runt 10 kr dosan.
Citera
2015-05-08, 22:32
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Jag snusar redan IKEA snus. Jag köper en burk portionspåsar sen tillsäter jag essens och lite vatten och efter 2-3 dagar så har jag en riktigt god portionssnus. Kostar runt 10 kr dosan.
Känns som det är mycket jobb med det. Är det inte lättare att köpa en stock Kaliber för 169kr på Willys?
Citera
2015-05-09, 19:40
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Därför att dom förmodligen inte vill förknippas med något som anses vara skadligt och även om dom inte brydde sig om det så hade det inte varit många marknader dom hade kunnat sälja i.

Desto mer skadligt att sälja helvetesmöbler som tar timmar att få ihop på grund av dåliga gängor och skruvar som fattas.
Citera
2015-05-09, 23:39
Medlem
FLAgbgs avatar
Ingen dum idé. Skulle ju göra så att allt fler, t.ex., amerikanare började snusa, vilket betyder mer pengar åt IKEA. Inte en omöjlighet skulle jag vilja säga.
Citera
2015-05-10, 09:50
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Det är nästan vi skulle skriva ihop en namnlista och skicka till Ingvar
Citera
2015-05-10, 10:44
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLAgbg
Ingen dum idé. Skulle ju göra så att allt fler, t.ex., amerikanare började snusa, vilket betyder mer pengar åt IKEA. Inte en omöjlighet skulle jag vilja säga.
Swedish match har full verksamhet i Usa.
Citera
2015-05-10, 13:48
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Swedish match har full verksamhet i Usa.
Men det hade ju vart bra om ett stort etablerat företag hade sålt det där dom får.
På så sätt kan man få folk i världen att få folk att sluta röka.
Citera
2015-05-11, 21:54
Medlem
FLAgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Men det hade ju vart bra om ett stort etablerat företag hade sålt det där dom får.
På så sätt kan man få folk i världen att få folk att sluta röka.

Lite det jag menar.
Citera
2015-05-13, 19:22
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Känns som det är mycket jobb med det. Är det inte lättare att köpa en stock Kaliber för 169kr på Willys?

Mycket jobb? du tar en kopp med 1,5-2dl vatten sen tömmer du en flaska essense i det, rör om och sen häller du det i påsen med snus. lägg påsen i kylskåpet och vänd på den ett par gånger per dag, efter 2 dagar så är det klart.

Kostnaden är ca 10kr per dosa men jag gör det inte för att det är billigt, det blir skitbra snus helt enkelt, det smakar som man vill att det ska smaka. hade det kostat 20kr per dosa så hade jag forfarande gjort det själv.

För ett par dagar sen så ville en A-lagare på byn byta snus mot öl, jag köpte två öl till han och jag fick 2st dosor finsnus, dom kostar 43kr st på netto men shit vilken besvikelse tunna som fan och dåligt med nikotin och sen tråkig smak på dom.

Testa att göra eget snus, det kanske inte blir perfekt första gången men när du väl har lärt dig hur man gör så blir det mycket bättre än nått man kan köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in