Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 18:23
  #21445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ok, men finns det några bevis för att gänget på och runt omkring Eugeniavägen 25 (V***f mfl) var inblandade i offrets död och styckning ?

Vi kan också nämna polacken SG när vi ändå är inne på "misstänkta gärningsmän", finns det några bevis för att en slaktare var inblandad i styckningen av offret ?

Du bör ta till dig de utlåtanden som finns, bland annat ett om vilken typ av verktyg som kan ha använts:

"de sammanlagda iakttagelserna snarare talar för att ett dubbelslipat verktyg använts, tex en bredbladig huggkniv/köttyxa"

http://s1033.photobucket.com/user/da...e9fc0.jpg.html
__________________
Senast redigerad av echoesofglory 2015-05-05 kl. 18:58.
Citera
2015-05-06, 00:07
  #21446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Svårt att se hur personer som tycker annorlunda håller varandra om ryggen.



Jag förstår tyvärr inte din fråga - är för dum. Att rättsväsendet frivilligt rättar till eventuellt begångna fel?
Jag menar helt enkelt att om man menar att detta är en rättsskandal så kan inte HD tas som några sanningsvittnen. I en idealiserad värld så är de ju det. Men i en sådan existerar inte heller några rättskandaler. Och det vet vi ju att det gör. Makt behöver alltid granskas. I synnerhet när de har så pass direkt makt över människor och en så pass överdriven självbild som våra domare. Du vet antagligen om att de själva anser att de internationellt och historiskt håller absolut toppklass.
Citera
2015-05-06, 12:26
  #21447
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Har noga läst igenom domen från TR -88 och speciellt delen där utlåtandet från SKL om vilka verktyg som eventuellt kan ha använts vid styckningen tas upp.

Det intressanta är att chefen för polisen tekniska rotel tycks vara av åsikten att det som står i SKL-utlåtandet verkar inte hålla normal "SKL-standard", det kan enligt honom bero på att en rättsmedicinare författat texten i utlåtandet och inte en tekniker, chefen för roteln verkar dessutom stå fast vid sin tidigare åsikt om att det troligtvis har använts eggvassa vapen typ kniv eller huggmejsel vid styckningen och med kniv avsåg han då också preparatkniv eller skalpell.

http://s1033.photobucket.com/user/da...812da.jpg.html
Citera
2015-05-06, 12:37
  #21448
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Jag menar helt enkelt att om man menar att detta är en rättsskandal så kan inte HD tas som några sanningsvittnen.

Varför inte?

Citat:
Ursprungligen postat av severus
I en idealiserad värld så är de ju det.

Har någon sagt det?

Citat:
Ursprungligen postat av severus
Du vet antagligen om att de själva anser att de internationellt och historiskt håller absolut toppklass.

Vem talar du om? Många frågor men jag vill gärna se åt vilket håll du vill dra iväg diskussionen.
Citera
2015-05-06, 13:00
  #21449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har noga läst igenom domen från TR -88 och speciellt delen där utlåtandet från SKL om vilka verktyg som eventuellt kan ha använts vid styckningen tas upp.

Det intressanta är att chefen för polisen tekniska rotel tycks vara av åsikten att det som står i SKL-utlåtandet verkar inte hålla normal "SKL-standard", det kan enligt honom bero på att en rättsmedicinare författat texten i utlåtandet och inte en tekniker, chefen för roteln verkar dessutom stå fast vid sin tidigare åsikt om att det troligtvis har använts eggvassa vapen typ kniv eller huggmejsel vid styckningen och med kniv avsåg han då också preparatkniv eller skalpell.

http://s1033.photobucket.com/user/da...812da.jpg.html

Du hänvisar ofta till Leif GW Persson. Hur ser du på hans uppfattning om skuldfrågan? Han tror att det är en torsk som Catrine bodde hos som är skyldig. Det verkar inte vara så många som tror på GW och hans syn på vem som är skyldig. Tycker du att de som gör det är extra kloka?
Citera
2015-05-06, 13:33
  #21450
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
En av läkarnas advokat kallade arkitekten att vittna. Det framkom då bland annat att CdC hade kontakt med flera läkare.

Se där, arkitekten hade alltså verkligt intressant information att dela med sig av och det borde ha utretts betydligt mer noga vilka personer CdC hade kontakt med oavsett deras yrkestillhörighet.
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-05-06 kl. 13:52.
Citera
2015-05-06, 13:48
  #21451
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Jag såg i mitt husorgan Skånskan att polisen ska testa en tidigare dömd styckmördare. Tydligen var en dömd för en massa brott tidigare.

Spekulationer om en tidigare dömd sedan lång tid tillbaka avliden polack som inte ens var dömd för något styckmord (grov misshandel och vållande till annans död var väl den rätta brottsrubriceringen?) är inte speciellt relevant i anslutning till fallet CdC, enligt GW så verkar det vara ganska vanligt att folk som tar livet av prostituerade (genom strypning) är människor som är ostraffade sen tidigare, mannen du tänker på faller inte direkt in i denna kategori, han hade väl inte heller tillgång till någon bil sommaren 1984 som han kunde plocka upp tjejer på gatan i och en besvärande omständighet torde också vara att ingen har sett honom i sällskap med offret.
Citera
2015-05-06, 14:17
  #21452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Spekulationer om en tidigare dömd sedan lång tid tillbaka avliden polack som inte ens var dömd för något styckmord (grov misshandel och vållande till annans död var väl den rätta brottsrubriceringen?) är inte speciellt relevant i anslutning till fallet CdC, enligt GW så verkar det vara ganska vanligt att folk som tar livet av prostituerade (genom strypning) är människor som är ostraffade sen tidigare, mannen du tänker på faller inte direkt in i denna kategori, han hade väl inte heller tillgång till någon bil sommaren 1984 som han kunde plocka upp tjejer på gatan i och en besvärande omständighet torde också vara att ingen har sett honom i sällskap med offret.
Han som du och GW tror är skyldig är ostraffad och hade väl bil. Men jag vet inte om jag tror ni har rätt.
Citera
2015-05-06, 19:42
  #21453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Varför inte.
Det ligger ju i sakens natur. En rättskandal är ju definitions mässigt en skandal inom rättsväsendet. Då behövs det ju en granskning och kritik utifrån eller hur.
__________________
Senast redigerad av severus 2015-05-06 kl. 19:50.
Citera
2015-05-06, 19:49
  #21454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vem talar du om? Många frågor men jag vill gärna se åt vilket håll du vill dra iväg diskussionen.
Jag vill egentligen inte dra den åt något håll. Bara påpeka att jag inte har något som helst förtroende för domstolarna i detta och liknande fall. En enkel analogi.Det hävdas att i USA riskerar dödstraffet att drabba oskyldiga och att risken är större om man är svart. Sant eller inte. Det kanske går att diskutera. Men jag skulle inte ta ett utslag från Supreme Court of Alabama som den slutliga sanningen.
Citera
2015-05-06, 19:50
  #21455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Det ligger ju i sakens natur. En rättskandal är ju definitions mässigt en skandal inom rättsväsendet. Då behöves det ju en granskning och kritik utifrån eller hur.
Precis. Förutom JK-rapporten 2006 så har rättsväsendet sällan gått till botten med misstag och rättsskandaler. I da Costafallt finns det fullt med blådårar som vill försvara makten istället för läkarna.
Citera
2015-05-08, 21:08
  #21456
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
[...] finns det några bevis för att gänget på och runt omkring Eugeniavägen 25 (V***f mfl) var inblandade i offrets död och styckning?

Efter 31 år finns det såklart inga bevis för någonting, men det är ju helt uppenbart att V*** O*** (som var psykiskt störd på något sätt, torsk, vän med Catrine, kriminell, missbrukare) och hans polare på Eugeniavägen (grava alkoholister, missbrukare, kriminella) borde ha förhörts direkt efter da Costas död. Och en av VO:s anställda (Robert) kände dessutom B*** F***, en mycket farlig, psykvårdad person som bodde ca 1 km från Eugeniavägen.

Det finns ett myller av intressanta omständigheter kring Vincent, Robert, MF och busarna på Eugeniavägen 25. Och att det fanns personer som kunde stycka djur på Eugeniavägen 25 behöver vi inte tvivla på. VO var inbiten djurmänniska med norrländska rötter, och Martin (en annan alkis) kom från Gällivare och pendlade mellan Gällivare och Stockholm på 80-talet.

VO hade dessutom genomgått en "mångårig restaurangutbildning" (enligt polisdokument från 1968), och att VO kunde stycka fågel, gris och vilt är högst troligt VO hade ett mycket fint jobb på krogen Cecil på Östermalm på 60-talet. Han var inget blåbär i köket. Han var också van vid hästar, och eftersom han var långvarigt kriminell så hade han antagligen erfarenhet av svartslakt - det är säkert billigare att svartslakta hästar än att slakta lagligt. Rätta mig om jag har fel.

Fint att du frågar, och det är ju många andra som är intresserade av VO-spåret. Skicka mig ett PM så kan vi diskutera vidare. Jag hjälper dig gärna tillrätta i informationsdjungeln. Och jag vet sedan förut att du behöver akut hjälp med relevanta faktabitar - jag hjälper dig gärna om du vill se ljuset ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback