2015-05-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
jag tycker att vi ska diskutera feministisk politik och jämställdhet eftersom det är forumets ämne. Du bör alltså diskutera ur ett samhällsperspektiv och inte enbart navelskåda dig själv.
Fast nu var det Kent-Inger som frågade men du kanske tyckte att jag borde ha anmält hans inlägg som off topic?

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Tråkiga ja kanske. Men viktiga arbeten!

Utan dessa gossar hade du inte haft tak över huvudet, ingen säng att sova i, ingen el till sänglampan, ingen toalett till morgonkisset, ingen rening innan morgonkisset når havet, fulla soptunnor, inget varmt eller kallt vatten i duschen, ingen trottoar att trippa fram på, inga butiker att shoppa i, ingen el eller vatten till latten, inget kött till hamburgaren, inget nät till mobilen, inget försvar om stygga ryssen kommer, ingen som släcker om hårfönen sätter eld på nymålade lägenheten, och ingen som skyddar dig från våldtäckten inga flygplatser som tar dig till länder där deras gubbslem byggt upp motsvarande.

Så även om svenska äckligt vita gubbslem nästan bara står och hänger på spaden byggs faktiskt hela samhällsstrukturer upp av dem som tex alla byggnader i Sverige eller hela väg-och järnvägnätet i Sverige, alla hamnar och båtar och alla flygplatser och flygplan.

Men undersköterskor det är väldigt få av dem som slavar som. Men det ska vi ändra på nu!

Feminister ta för er! Låt inte gubbslemmen smita undan undersköterskans helvete.

TOTAL JÄMLIKHET!
Vad har du emot att män föredrar att hänga vid spadar framför att arbeta på vårdavdelningar egentligen?
Citera
2015-05-04, 20:45
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Fast när kvinnor kvoteras in i yrken som brandsoldat så duger ju inte det heller.
Så vad tycker du?

Ska kvinnor kvoteras in i mansdominerade yrken, eller ska de inte göra det?
Citera
2015-05-04, 20:57
Bannlyst
Citat:
Fast när kvinnor kvoteras in i yrken som brandsoldat så duger ju inte det heller.
Bra argument! (jag är inte ironisk). Många män använder samma typ av dubbelmoral i sin argumentering som kvinnorna gör ...
Citera
2015-05-04, 21:02
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Många män använder samma typ av dubbelmoral i sin argumentering som kvinnorna gör ...
Jag antar (hoppas) att det är för att lyfta dubbelmoralen som argumenten används, inte att man faktiskt anser att man vill kvotera in folk.
Citera
2015-05-04, 21:07
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
och märkligt nog är de uppräknade valen otroligt mycket bättre betalt än bajstorkning och liknande är. vet vad jag väljer ! whoohoo till ett välfyllt lönekuvert, och softa i soffan hela em/kvällen medan jag blir uppassad och sedan tillfredsställd innan jag somnar sött på kudden!

Det är just därför feminstkvinnorna ska ta hälften av de välbetalda jobben.

Go Girlzz, for... TOTAL JÄMLIKHET
Citera
2015-05-04, 21:11
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Det är just därför feminstkvinnorna ska ta hälften av de välbetalda jobben.

Go Girlzz, for... TOTAL JÄMLIKHET

Fast ja börjar så smått ana att ni inte vill ha jobben. Jag trodde hela feministkåren skulle stå bakom mig och heja på, men det är tyst som graven.

Vill ni ha de mansdominerade jobben eller ej!?
Citera
2015-05-04, 21:18
Medlem
Citat:
Fast ja börjar så smått ana att ni inte vill ha jobben. Jag trodde hela feministkåren skulle stå bakom mig och heja på, men det är tyst som graven.

Vill ni ha de mansdominerade jobben eller ej!?
Aha, du har alltså totalt missat att kvinnor väljer kvinnodominerade yrken och män väljer mansdominerade?
Citera
2015-05-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så vad tycker du?

Ska kvinnor kvoteras in i mansdominerade yrken, eller ska de inte göra det?

Tycker inte man skall kvotera utan gå på kompetens.
Citera
2015-05-04, 21:25
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Aha, du har alltså totalt missat att kvinnor väljer kvinnodominerade yrken och män väljer mansdominerade?
Jag vet inte om han har missat det. Det är det nog ingen som har missat.

Feministerna gör ju allt för att ändra på det, även om det inte går så bra: http://www.dn.se/nyheter/sverige/miljonsatsning-pa-jamstalld-hogskola-misslyckandes/
Citera
2015-05-04, 21:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Tycker inte man skall kvotera utan gå på kompetens.
Bra, då har du något gemensamt med oss antifeminister.
Citera
2015-05-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag vet inte om han har missat det. Det är det nog ingen som har missat.

Feministerna gör ju allt för att ändra på det, även om det inte går så bra: http://www.dn.se/nyheter/sverige/miljonsatsning-pa-jamstalld-hogskola-misslyckandes/
Jo det måste han ju verkligen ha missat eftersom han tror att kvinnor vill ha de jobb som de inte väljer och därför ska applådera hans förslag om att tvinga bort männen från de jobben och istället tvinga in dem i de jobb som männen inte väljer.
Citera
2015-05-04, 21:33
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning

Nä, absolut inte missat.

Du menar att feminister inte vill ha mansdominerade yrken?

Som polis, brandman, chefsposter, styrelserum, politiska uppdrag, piloter, officere, ordförande, företagsledare, regissörer och ledare av olika slag.

Fan vad jag missuppfattat...

Men varför vill då feminister kvotera in i styrelserum, chefsposter, brandman, officeren, mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in