2015-04-26, 23:05
Avslutad
Ang. inkomplettheten så har jag bara släppt visa maträtter och vanor istället för att kompletteringshandla. Kompenserar med Lidl-specialiteter.

Handlar på Willys eller ICA kanske 1-2 ggr i månaden, för en del saker som man verkligen behöver finns ju inte på Lidl.

Netto är definitivt billigare än Lidl ibland, det har jag varit med om, men butikerna är ju så stökiga att man blir trött.
Citera
2015-04-26, 23:13
Medlem
Lidl har många billiga växter också den här årstiden. Bl a fruktträd, bärbuskar och tomatplantor. De har en tomatsläkting, Solanun muricatum, Pepino Gold, för 25:-.
Citera
2015-04-27, 01:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag grundhandlar aldrig på Lidl. Jag använder det mer som en sorts godisaffär för mat och godis där jag kan köpa roliga maträtter som jag inte hittar på andra butiker.

Köper det mesta basvaror på Lidl då det är märkbart billigare (tex över 1kr/l i skillnad på mjölken).

Enda jag köper på andra ställen är sån't dom inte har.
Citera
2015-04-27, 14:43
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
Finkbräu som annars säljer öl på lidl har nu en "panache" som säljs där. En blandning mellan öl och citrondryck. Faktiskt ganska god! 10 pack för 20kr. Skruv kork på de små glasflaskorna också
(2012-07-26)

Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Finkbräu Panache är tillbaka. Fransosernas tolkning av Shandy, öl och citronlemonad i den bästa läsk och ölbladningen. 10x0,25 cl i små glasflaskor för 20 kronor. Lär finnas kvar några veckor framöver i många butiker men låt inte det avskräcka.
(2013-06-05)

Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Nästa vecka måndag 28 juli är det portugisiskt och spanskt tema.
...
Panache citrondryck med öl
...
(2014-07-20)

Det verkar som om Finkbräu Panache kommer in en gång per år i juni eller juli. Jag, liksom många andra, tycker mycket om denna dryck som tyvärr annars är stört omöjlig att få tag på i Sverige. Om Lidl följer mönstret från tidigare år så kommer den in i början av juni i år. Håll tummarna!

Har ni sett någon annan svensk butik som har sålt panache eller radler? Ica har en Clausthaler Lemon, men det är inte samma sak. Clausthalers dryck smakar svinpiss och förtjänar inget annat än att hällas ut i vasken.
Citera
2015-04-28, 18:20
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kan då definitivt INTE rekommendera dom, smaklösa och flottiga på det där vidriga sättet som liksom limmar fast sig i munnen, knappt ätliga.

Ska du ha salami så köp deras Dulano Salami Pur Porc (den vita) istället, mycket godare.

+1. Salamifingrarna var väldigt dåligt smaksatta med hårda broskbitar i varje jävla finger, dessutom känns det som dem ljuger om köttinnehållet, var nästan bara fett i dem. Jag tänkte avnjuta en iskall öl med vad jag trodde skulle vara en underbar köttkorv men fick kväljningar av att äta den. Tapas de chorizo som säljs i runda förpackningar rekommenderar jag andra att köpa om man nu inte vill få kväljningar, Dulano Salami Pur Porc vet jag inget om

Jag provade dock deras Musslor i kryddad olja vilket var väldigt gott, sen undrar jag om någon provat deras "boquerones en aceite" eller på svenska, sardellfiléer? Boquerones är något av det bästa som finns men det ska ätas med en citronolja eftersom syrligheten passar så jävla bra in med dessa småfirrar. I övrigt undrar jag också hur Mahón osten och deras dadlar inlindade i bacon smakar, någon som har erfarenhet?
Citera
2015-04-28, 18:27
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker Netto är helt poänglöst. Det är typ en osorterad ica-affär. Vanligt tråkigt utbud men sämre.

Lidl har ju sin poäng i form av kul varor som inte finns i andra butiker. Härliga godbitar från den europeiska marknaden. Netto är bara en osorterad affär med lagerkänsla och kass utbud. Typ ÖoB-versionen av en ica-affär.

Vem går ens på Netto? Enda främsta anledningen till att jag varit på Netto är då jag ska/skulle köpa öl/sprit när jag är/var i Danmark, den andra anledningen som händer mer sällan än en gång per år är att dem ibland har fläsksvål i de svenska butikerna som säljs billigare än någon annanstans i Riket. Fläsksvål och iskall öl är och förblir den bästa kombinationen på denna runda jord. Netto butiken är för övrigt en stor röra, lite som Abdos i Malmö.
Citera
2015-04-28, 20:04
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
+1. Salamifingrarna var väldigt dåligt smaksatta med hårda broskbitar i varje jävla finger, dessutom känns det som dem ljuger om köttinnehållet, var nästan bara fett i dem. Jag tänkte avnjuta en iskall öl med vad jag trodde skulle vara en underbar köttkorv men fick kväljningar av att äta den. Tapas de chorizo som säljs i runda förpackningar rekommenderar jag andra att köpa om man nu inte vill få kväljningar, Dulano Salami Pur Porc vet jag inget om

Jag provade dock deras Musslor i kryddad olja vilket var väldigt gott, sen undrar jag om någon provat deras "boquerones en aceite" eller på svenska, sardellfiléer? Boquerones är något av det bästa som finns men det ska ätas med en citronolja eftersom syrligheten passar så jävla bra in med dessa småfirrar. I övrigt undrar jag också hur Mahón osten och deras dadlar inlindade i bacon smakar, någon som har erfarenhet?
Boquerones ska jag absolut testa, så jävla gott! Brukar göra egna med det här receptet http://www.ica.se/recept/svenska-boquerones-713911/
Men det är lite pill så jag provar gärna de från Lidl
Citera
2015-04-28, 20:10
Medlem
såg de hade jordgubbsplantor i veckan, nån som provat de?
snickrade ihop en stor avlång låda till kuvösen och tänkte nu efter jag bott här 6 år odla nått och varför inte jordgubbar eller tomater vill odla nått som man kan äta
vilken jord ska man ha om man ska odla jordgubbar på balkongen ? eller andra tips är välkomna
Citera
2015-04-28, 20:36
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Boquerones ska jag absolut testa, så jävla gott! Brukar göra egna med det här receptet http://www.ica.se/recept/svenska-boquerones-713911/

Det receptet är ungefär exakt så som jag ätit det och fått det beskrivet hur man gör dessa delikatesser i södra Spanien. Skillnaden är endast att detta receptet låter firrarna ligga i lag. Ser mycket gott ut, ska prövas när möjlighet finns. Återkom med smaktest på LIDLs varianter!
Citera
2015-04-29, 16:32
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Köpte en Alfredo masterpiece pepperoni och åt. Riktigt god pizza, i klass med en dyrare restaurangbakad.

Rekommenderas för den som gillar lite mer tjockbottnad och saftig pizza. Klart värd sina 25 :-.

Jag var noga med att följa instruktionerna. Ugnen på 250 grader, långpannan stod i under uppvärmningen, sedan smetade jag runt en liten dutt rapsolja i den heta pannan, in i ugnen på 13 minuter.

Måste säga att produktutvecklingen på fryspizzasidan varit imponerande de sista åren.

Köpte denna pizza idag o håller verkligen med, absolut bästa fryspizzan som finns, ni som inte provsmakat den gör DET.
Citera
2015-04-29, 18:08
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma

Har nu provat deras Boquerones och kan absolut rekommendera dem! De är syrliga, trots att det inte framkommer på innehållsförteckningen. Jag klämde för säkerhets skull en halv citron över en hel portion (105 g tror jag) och det var riktigt, riktigt gott! Rekommenderas.
Citera
2015-04-29, 18:17
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Köpte denna pizza idag o håller verkligen med, absolut bästa fryspizzan som finns, ni som inte provsmakat den gör DET.
Brukar dock pimpa mina på olika sätt!
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Har nu provat deras Boquerones och kan absolut rekommendera dem! De är syrliga, trots att det inte framkommer på innehållsförteckningen. Jag klämde för säkerhets skull en halv citron över en hel portion (105 g tror jag) och det var riktigt, riktigt gott! Rekommenderas.
"Hur" äter man dessa på bästa sätt enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in