2015-04-26, 16:37
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catastrov
Deras nya 1,5-liters mellanmjölk med skruvkork är ju klockren, föredrar också formen på den, inte hög och smal som de andra brukar vara. Andra vardagsvaror som jag tycker håller hög kvalité och smak i jämförelse till priset är Bellarom snabbkaffe, paprikasalami, nybakade bröden, toast-bröd, godis, choklad (chokladkakan med hela hasselnötter t.ex), rengöringsprodukter (4-pack wc-block för en tia), växter, listan kan göras lång... det är snarare så att man borde nämna de produkter man vill varna för, men kommer inte direkt på någon nu.

Köpte precis 1,5 liters mjölken i går. Smakar bra. Köpte också 3 st billig-choklad 5 kr st. 2 st mörk och 1 st nötter och russin.

Men Lidl är inte billigt. Det är nästan lika dyrt som på ICA. År 2005 var Lidl billigt man behövde inte titta på priset då. Men nu....tyvärr det har blivit samma skiten som på ICA och COOP. NETTO är det absolut bästa alternativet.

Skulle köpa jordnötter http://reklamblad.lidl.se/380a9832-2b0a-480e-b006-c8628e7a9bc0/#/8
Fanns inte i butiken.
Senast redigerad av Vetenspak 2015-04-26 kl. 16:45.
Citera
2015-04-26, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenspak

Men Lidl är inte billigt. Det är nästan lika dyrt som på ICA. År 2005 var Lidl billigt man behövde inte titta på priset då. Men nu....tyvärr det har blivit samma skiten som på ICA och COOP. NETTO är det absolut bästa alternativet.

Håller inte riktigt med, men det finns mycket gottigott som "känns" billigt som gör att man i slutändan kanske inte sparar så mycket pengar genom att handla där om man som mig har det lite sisådär med självdisciplinen.
Citera
2015-04-26, 16:59
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Håller inte riktigt med, men det finns mycket gottigott som "känns" billigt som gör att man i slutändan kanske inte sparar så mycket pengar genom att handla där om man som mig har det lite sisådär med självdisciplinen.

Jag går med inköpslista och har därför inte detta problemet. Efter att ha kollat vad finns till bra pris på netto.se reklamblad gör jag min inköpslista i lugn och ro.
Citera
2015-04-26, 17:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenspak
Köpte precis 1,5 liters mjölken i går. Smakar bra. Köpte också 3 st billig-choklad 5 kr st. 2 st mörk och 1 st nötter och russin.

Skulle köpa jordnötter http://reklamblad.lidl.se/380a9832-2b0a-480e-b006-c8628e7a9bc0/#/8
Fanns inte i butiken.
Lidl egna jalapeno kostar 12 kronor. Icas egna runt 25 spänn.... du får mycket mer för pengarna på Lidl.
Hur du ens kan föreslå netto är ett mysterium.
Efter att ha kollat på dina andra inlägg så är det rätt uppenbart att du jobbar på Samhall, förlåt, netto...
vik hädan slyngel!
Senast redigerad av Carl Serung 2015-04-26 kl. 17:07.
Citera
2015-04-26, 17:34
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker Netto är helt poänglöst. Det är typ en osorterad ica-affär. Vanligt tråkigt utbud men sämre.

Lidl har ju sin poäng i form av kul varor som inte finns i andra butiker. Härliga godbitar från den europeiska marknaden. Netto är bara en osorterad affär med lagerkänsla och kass utbud. Typ ÖoB-versionen av en ica-affär.
Citera
2015-04-26, 17:55
Medlem
AmazonenRosas avatar
Det allra bästa med Lidl är att dom nu har ekologiska grönsaker å frukt! Ni borde prova ekologiska tomater. Ett halvt kilo för bara 20 kronor. På ica å coop kostar dom nära det dubbla men Lidls är ännu godare för dom är mognare. Mums!
köp ALDRIG billiga vanligt odlade. Smaken går inte att jämföra.
Citera
2015-04-26, 18:13
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Problemet med både Netto och Lidl är att de ännu inte har ett full sortiment (även om Lidl blivit mycket bättre). Att orka kryssa mellan två affärer för att få allt man ska ha orkar inte jag, då väljer jag hellre ICA eller COOP alla dagar i veckan där man vet att även de mest obskyra matvaror finns.
Citera
2015-04-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Problemet med både Netto och Lidl är att de ännu inte har ett full sortiment (även om Lidl blivit mycket bättre). Att orka kryssa mellan två affärer för att få allt man ska ha orkar inte jag, då väljer jag hellre ICA eller COOP alla dagar i veckan där man vet att även de mest obskyra matvaror finns.

I vissa städer ligger butikerna bara nån minut ifrån varandra, jag har Lidl och Netto i samma område så jag tar det bästa från båda på en och samma gång har aldrig tyckt det varit krångligt.

Jag tycker det Lidl som är här har väldigt bra sortiment, köper inte så mycket konstiga saker heller så kanske är det.

Men för mig är Lidl aldrig ett ställe som man åker till för att köpa allt, jag åker dit för att köpa ett gäng produkter som jag fastnat för och som jag gillar; oavsett pris. Saker som man inte hittar på ICA, eller saker som är sämre än det som finns på ICA.
Senast redigerad av 8332 2015-04-26 kl. 18:50.
Citera
2015-04-26, 19:40
Medlem
swimp78s avatar
Jag grundhandlar aldrig på Lidl. Jag använder det mer som en sorts godisaffär för mat och godis där jag kan köpa roliga maträtter som jag inte hittar på andra butiker.
Citera
2015-04-26, 20:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
I vissa städer ligger butikerna bara nån minut ifrån varandra, jag har Lidl och Netto i samma område så jag tar det bästa från båda på en och samma gång har aldrig tyckt det varit krångligt.

Jag tycker det Lidl som är här har väldigt bra sortiment, köper inte så mycket konstiga saker heller så kanske är det.

Men för mig är Lidl aldrig ett ställe som man åker till för att köpa allt, jag åker dit för att köpa ett gäng produkter som jag fastnat för och som jag gillar; oavsett pris. Saker som man inte hittar på ICA, eller saker som är sämre än det som finns på ICA.
Jo men det spelar väl ingen roll att butikerna ligger nära varann när det ändå blir ett evigt köstående och kassläpande.
Citera
2015-04-26, 21:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Jag handlar aldrig allt på Lidl, jag går dit då och då och handlar det jag vet att de är bra på. Mer komplementhandling alltså, det är lite synd att det inte känns som att Lidl har tillräckligt komplett utbud för att funka varje dag, men å andra sidan är de bra på mycket och jag har många butiker nära där jag bor så det är inte som att Lidl är enda alternativet.

Jag tyckte att Netto var riktigt dåligt när de fanns i Stockholm, gick dit några gånger men såg ingen poäng. Sunkiga butiker och inget vidare utbud. Nu har de lagt ner här och finns inte längre, förmodligen inte saknade av någon.
Citera
2015-04-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag grundhandlar aldrig på Lidl. Jag använder det mer som en sorts godisaffär för mat och godis där jag kan köpa roliga maträtter som jag inte hittar på andra butiker.

Exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in