Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-23, 11:31
  #1
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Hej Flashback.

Ville berätta om Bobbo Sundgrens ganska hårresande avslöjanden om D4:as gäng (Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson, Björn Söder och Richard Jomshof). Jag vill gärna att ni analyserar hans avslöjanden, som jag fann rätt så intressant.

Han ska nämligen börja toura hela Sverige och föreläsa om hur D4:as gäng tog över SD och i hemlighet valde att dölja sin extrema nationalistiska identitära ideologi, genom att kalla sig för "socialkonservativa".

2007 infiltrerade Bobbo Sundgren den nationella rörelsen. Och nu 2015, kan Sundgren avslöja D4:as starka kopplingar till den identitära rörelsen. Något som han menar bekräftas av att Karlsson intervjuades av Motpol och att han även gillat identitär konst.

I grund och botten tror SD:s partitopp INTE på assimilation. Utan, det är snarare en strategi för att kunna locka till sig väljare. När SD väl kommer till makten, kommer de att då kunna bortse från sin politik, för att istället förorda omedelbar tvångsrepatriering av alla icke-etniska svenskar.

Bobbo Sundgren avslöjar även att konflikten mellan SD och SDU är bara ett spel för gallerierna. För att SD-toppen ska kunna locka till sig fler väljare och kunna ge sken av att de gjort sig av med de identitära, när de själva sitter i partitoppen.

I en podd, nyligen insisterade även identitärerna att Mattias Karlsson innerst inuti är en etnopluralist som tror på ett etniskt rent, svenskt Sverige. Detta är något som även Bobbo Sundgren kan bekräfta, och att det dessutom gäller samtliga inom D4:as gäng.

Då så. Nu undrar jag vad ni flashbackare har att säga om dessa avslöjanden. Studera gärna noggrant Bobbo Sundgrens uppgifter innan ni svarar. Jag är uppriktigt nyfiken av att få höra vad ni har att säga. Så ta och läs igenom alla material innan ni ger ett svar.

Här kan ni läsa Bobbo Sundgrens alla inlägg i ämnet.

https://www.facebook.com/groups/poli...1621386038576/

http://www.tankarnastradgard.se/det-sminkade-monstret/

http://www.tankarnastradgard.se/wp-c...demonstret.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=9nJ8RsIphII
Citera
2015-04-23, 11:35
  #2
Medlem
IngmarBergmans avatar
Tja man kan väl alltid hoppas att det ligger till så.
Citera
2015-04-23, 11:44
  #3
Medlem
AfroCondomFactorys avatar


Trams. Enbart en höger- eller vänsterextremist kan fabulera ihop såna löjliga konspirationsteorier.
Citera
2015-04-23, 11:50
  #4
Medlem
Överliggarens avatar
Hoppas du har rätt!

Har själv inte vågat hoppas på att de kunnat vara så infernaliskt målmedvetna. Då kanske man till och med kan fundera på att lösa ett partimedlemskap somewhere down the line.
Citera
2015-04-23, 11:52
  #5
Medlem
Um... Vem är Bobbo och varför ska man bry sig? Utifrån vad jag sett av Mattias Karlsson så har han säkert många planer, ett rasrent Sverige är nog inte en av dem (tycker inte heller att Sverige måste vara helt rasrent).
Citera
2015-04-23, 11:54
  #6
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2015-04-23, 12:40
  #7
Medlem
Dags att ta av foliehattarna. Killen måste vara en regelbunden användare av metanamfetamin för att komma på en sådan konspiration.. sen letar han säkert efter billig exponering då media säkerligen är mer än villig att använda detta som något sorts politiskt slagträ.

Om folk bara kan släppa hela alieneringen av SD och istället titta på effekten av politiken och vad de faktiskt står för så är SD ett väldigt normalt parti internationellt.
Citera
2015-04-23, 13:28
  #8
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superAvlidenDragon
Um... Vem är Bobbo och varför ska man bry sig? Utifrån vad jag sett av Mattias Karlsson så har han säkert många planer, ett rasrent Sverige är nog inte en av dem (tycker inte heller att Sverige måste vara helt rasrent).

Bobbo är av allt att döma en ung idealist av judisk härkomst som inte anser att den självklara rätt till fortexistens och en egen stat som judarna åtnjuter ska få tillkomma det svenska folket.

Det är en mycket underhållande text.

Redan i inledningen har han dock fel. När de fyras gäng ägnade sig studentikost Karl XII-firande i Lund på 90-talet så är jag helt övertygad om att de inte "tog upp en nazistisk tradition". Denna rituella rätt att få fira gamla kungar uppfattades nämligen som generisk på 90-talet och tillkom i princip alla. Det var bara det att bröliga nazister hade tagit över firandet på senare år. Det kan alltså rentav förstås som en nationalistisk och konservativ markering mot nazismen.

Sådant kan dock vara svårt att begripa för människor som är för unga för att ha några minnen av Sverige som det var innan det förvandlades till en värdedemokratisk åsiktskorridor, där allt handlar om single bytes-positionsmarkeringar på Twitter. Antingen det eller att "Bobbo" var så djupt insöad i extremvänstern att det förvrider varje perspektiv.
Citera
2015-04-26, 13:53
  #9
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Är det någon som hunnit gå på någon av hans föreläsningar?

Enligt videon ska det vara han som startade den här bloggen.

http://tobiasstruck.blogspot.se/
Citera
2015-04-26, 14:20
  #10
Medlem
polsks avatar
Han tillför inte ett dugg, han har läst lite Expo bara.

Han är helt enkelt ännu en i raden som vill tjäna enkla pengar genom att hetsa mot SD.

Politiskt sett är detta helt ointressant och borde snarare ligga i forumet "konspirationsteorier".
Citera
2015-04-26, 14:23
  #11
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren

Redan i inledningen har han dock fel. När de fyras gäng ägnade sig studentikost Karl XII-firande i Lund på 90-talet så är jag helt övertygad om att de inte "tog upp en nazistisk tradition". Denna rituella rätt att få fira gamla kungar uppfattades nämligen som generisk på 90-talet och tillkom i princip alla. Det var bara det att bröliga nazister hade tagit över firandet på senare år. Det kan alltså rentav förstås som en nationalistisk och konservativ markering mot nazismen.

Där har du fel. D4:s studentförening hyllade Karl XII i flera år efter att SD slutat med detta i Stockholm.
Citera
2015-04-26, 14:27
  #12
Medlem
Det roliga är att det nästan inte spelar någon roll om SD kör assimilation nu eller repatriering.

Jag blir så full i skratt varje gång en Hyper-PK-Femen-idiot står där och hyperventilerar över sitt senaste avslöjande om hur hemska SD är för deras referensramar om vad som är bra och dåligt är så otroligt långt från vanligt folk, och de fattar inte att de är parodier på sig själva

Ärligt talat: Så vaddå om SD kom till makten och exempelvis sade att de som varit i Sverige 4+ år men vars hushåll inte haft en normal inkomst av arbete kommer skickas tillbaka? Jag tror inte att det skulle kännas speciellt chockerande för några större mängder människor som bor ett par kilometer, eller längre från Södermalm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback