Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-05, 22:50
  #109
Medlem
FrankBooths avatar
Med så många "stoners" det finns på flashback och tydligen så måste detta avhandlas på 9 sidor....
Citera
2012-11-26, 13:00
  #110
Medlem
Hejsan grabbar!
På sistone så har jag hör några grabbar i plugget snacka om postkranar. Nu är det så att min förra kran åkte fast och jag har stort intresse för att skaffa en sådan postkran. Har ni något tips för hur man kommer i kontakt med en sådan?

Puss puss xoxo
Citera
2015-04-02, 15:02
  #111
Medlem
fredus avatar
Lånar den här tråden lite.
Vilket är det enklaste sättet att, anonymt, betala åt en postkran? Skicka pengarna i ett brev känns lite riskabelt, man vill ju inte att de försvinner i posten.
Bitcoins är inte ett alternativ, personen i fråga har inte tillräckliga tekniska kunskaper för sådant.
Citera
2015-04-05, 20:24
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Lånar den här tråden lite.
Vilket är det enklaste sättet att, anonymt, betala åt en postkran? Skicka pengarna i ett brev känns lite riskabelt, man vill ju inte att de försvinner i posten.
Bitcoins är inte ett alternativ, personen i fråga har inte tillräckliga tekniska kunskaper för sådant.

Om du ändå känner personen i fråga bör det väl vara ganska enkelt att skicka pengar/ge pengar hur som. Swisha?
Sen tror jag inte att pengarna kommer försvinna med posten... Om de gör det 1/50 gånger, räkna med det bara. Ett tips är väl att tejpa pengarna på ett papper så det ser ut som ett brev så man inte bara kan hålla upp brevet mot en lampa och se sedlar

Annars är det nog BTC/LTC eller liknande som gäller.
Citera
2015-04-05, 21:12
  #113
Medlem
HoAmAjs avatar
Finns nästan lika många upplägg som postkranar.

Post åt båda hållen är bra om man har förtroende för varandra.

Jag är fruktansvärt noga med ålder tex så för mig måste det till ett möte första gången pga det samt så man känner att man funkar hyfsat med varandra (förtroende), sen börjar jag med att pengarna skickas, när jag får dem skickar jag.
När en tid gått och allt funkar bra osv så skickar vi samtidigt åt båda hållen. Går snabbare.

Men sen ska sägas att de flesta inte gör så då ingen relation alls finns men jag letar efter folk i normala liv med ett intresse för CB genom existerande relationer eller när man råkar snubbla över nån som verkar lämplig och kan grönas. Intresserade av olika balanser, strains osv då jag alltid håller många sorter att välja mellan pga att jag själv är intresserad.
I det segmentet är det mycket smidigt och inga strul dessutom.

De flesta skiter i sånt dock men då måste säljaren hålla sig anonym för köparna och kan inte använda kontanter i brev i regel.
__________________
Senast redigerad av HoAmAj 2015-04-05 kl. 21:22.
Citera
2015-04-23, 02:01
  #114
Medlem
Postkran utan bitcoins? Varför kör alla på bitcoins? skulle vilja se en seriös inrikes shop med bank överföring eller något annat kanske PayPal är alla så nojiga idag?
Citera
2015-04-23, 03:10
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Postkran utan bitcoins? Varför kör alla på bitcoins? skulle vilja se en seriös inrikes shop med bank överföring eller något annat kanske PayPal är alla så nojiga idag?

Om har två alternativ:

1.
Få 600kr till ditt bankkonto direkt ifrån kunden. Helt öppet, ingen anonymitet

2.
Få 600kr till din bitcoin wallet, som du sedan säljer anonymt emot kontanter/swish/bank överförning.


Vilket skulle du välja?
Citera
2015-04-23, 10:41
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Postkran utan bitcoins? Varför kör alla på bitcoins? skulle vilja se en seriös inrikes shop med bank överföring eller något annat kanske PayPal är alla så nojiga idag?


Hur svårt kan det vara?

Skaffa dig swish och sedan köp på localbitcoins eller på safello mfl som stödjer swish överföring.
Citera
2015-04-23, 12:40
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Hur svårt kan det vara?

Skaffa dig swish och sedan köp på localbitcoins eller på safello mfl som stödjer swish överföring.

Kan inte skaffa mig swish på grund av olika anledningar. Kan inte använda java för countermail så alla shoppar med banköverföring fast med kontakt via countermail är kört.
Citera
2015-04-23, 12:55
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Kan inte skaffa mig swish på grund av olika anledningar. Kan inte använda java för countermail så alla shoppar med banköverföring fast med kontakt via countermail är kört.

Swish underlättar, men behövs inte.


Har du banköverförning så kan du köpa btc för det också, tar bara lite längre tid.


Kan inte använda java? Skapa en VM maskin och fixa java där. Simpelt
Citera
2015-04-23, 12:59
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexgalningen
Swish underlättar, men behövs inte.


Har du banköverförning så kan du köpa btc för det också, tar bara lite längre tid.


Kan inte använda java? Skapa en VM maskin och fixa java där. Simpelt

Inte så simpelt när man sitter på publik dator utan admin lösen
Citera
2015-04-23, 13:13
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Inte så simpelt när man sitter på publik dator utan admin lösen
Beroende på hur allt ser ut så kan du rätt lätt lösa det.

Live CD/USB med linux.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback