2015-04-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
http://www.ecosanres.org/pdf_files/PM_Report/Chapter_10_The_usefulness_of_urine_a.pdf

för den som faktiskt är intresserad på riktigt.........

Urin har jag läst att det ska vara 1.urin/9-10.vatten. Inte som på pdf 1:5
http://www.odlacannabis.nu/Vecka-2
Citera
2015-04-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Yoka
Urin har jag läst att det ska vara 1.urin/9-10.vatten. Inte som på pdf 1:5
http://www.odlacannabis.nu/Vecka-2

jo lite olika info där.........tror man måste testa lite försiktigt och så ökar man om det verkar som att det behövs........antar att det är att "lära sig att läsa en växt" det går helt enkelt inte att säga "såhär exakt ska du göra"....det är helt enkelt olika beroende på, vatten, jord, omgivning, ludtfuktighet, hur varm är det osv osv osv................som ett ex. ju varmare desto mer kväve går det åt......osv osv..livet är hårt, man måste var "här och nu varenda jävla gång ocvh förstå vad som är just här ock nu och sen agera därefter
Citera
2015-04-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedyboy
Iraniska frön ! Ska du bomba någon me fröna?
Var igår vid vårt nya ställe och grävde jvälit stora nya fina gropar. Får våra frön idag också Blir bra dethär

lycka till mannen...........menar du att du har iranian seeds?
Citera
2015-04-22, 18:52
Medlem
Citat:
jo lite olika info där.........tror man måste testa lite försiktigt och så ökar man om det verkar som att det behövs........antar att det är att "lära sig att läsa en växt" det går helt enkelt inte att säga "såhär exakt ska du göra"....det är helt enkelt olika beroende på, vatten, jord, omgivning, ludtfuktighet, hur varm är det osv osv osv................som ett ex. ju varmare desto mer kväve går det åt......osv osv..livet är hårt, man måste var "här och nu varenda jävla gång ocvh förstå vad som är just här ock nu och sen agera därefter

Ja, helt klart ska man prova.
Gör man fel, gör man om.
Rolig pdf när dem förklarar hur man ska pissa i en potta
Citera
2015-04-22, 20:26
Medlem
10Ls avatar
Citat:
det här kanske är intressant för er, pratar med drgreenthumb via email och uttryckte att jag inte hade några problem med hans auto men att jag trodde att hans chemdawg och diesel (iranians) kanske båda borde ha varit nere i jorden nu...........här är hans svar (och detta är en kille som varit med på riktigt.........länge, ingen jävla bullshitter):

There is PLENTY of time. What people don't understand about Cannabis, is
the earlier you start them, the later they finish. I would however,
start them in a small pot(maybe a 4 inch) for a couple of weeks before
putting them in the ground so slugs don't mow them down

Det handlar om jordtemp. När nässlorna kör igång då är det dags. Tidigare utplantering leder precis som han säger till seg utveckling. Helst vill man pricka in stretchen när det är högsommar.
Varenda bonde vet att det är sämre att plantera i kall än i varm jord.
DrGT är hypad och säljer överprisade frön. Den bästa genetiken för uteodling hittar man på fröbytarvänliga cb sidor som UDG och seedshare.co
Vad jag vet är inte Iranian auto utan bara väldigt ljuskänslig så den går i blom vid 20/4 eller något ditåt.
Citera
2015-04-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Det handlar om jordtemp. När nässlorna kör igång då är det dags. Tidigare utplantering leder precis som han säger till seg utveckling. Helst vill man pricka in stretchen när det är högsommar.
Varenda bonde vet att det är sämre att plantera i kall än i varm jord.
DrGT är hypad och säljer överprisade frön. Den bästa genetiken för uteodling hittar man på fröbytarvänliga cb sidor som UDG och seedshare.co
Vad jag vet är inte Iranian auto utan bara väldigt ljuskänslig så den går i blom vid 20/4 eller något ditåt.

ja vad ska jag säga mer än att jag kommer att VETA väldigt mkt mer inom några månader

däremot så tror jag inte att doktorn är hypad.......han har både den ena o den andra emot sig som typ uttrycker "100usd a seed.his a fraud.bla bla bla".......det är 10seeds............jag menar så här 10L HAR DU TESTAT HANS GREJER?...om inte så vet du ju inte, eller hur........jag testar det, ngt som borde tilltala dig eftersom man kanske kan lära sig ngt om det
Citera
2015-04-22, 20:41
Medlem
och överprisade är dom ju OM dom levererar typ 35-50gr som du kör på.........inget som jag går för, glöm det
Citera
2015-04-22, 20:48
Medlem
10Ls avatar
Citat:
ja vad ska jag säga mer än att jag kommer att VETA väldigt mkt mer inom några månader

däremot så tror jag inte att doktorn är hypad.......han har både den ena o den andra emot sig som typ uttrycker "100usd a seed.his a fraud.bla bla bla".......det är 10seeds............jag menar så här 10L HAR DU TESTAT HANS GREJER?...om inte så vet du ju inte, eller hur........jag testar det, ngt som borde tilltala dig eftersom man kanske kan lära sig ngt om det

Med det priset han sätter på fröna så stämplar han idiot i sin egen och köparnas panna. Inga frön är värda så mycket.
Precis som folk böjde sig dubbla för Rezdogs hermi skit efter att Gypsie hajpat honom.

Här har du bra och solida jättar som är framtagna i och för Norden till ett bra pris.
http://hybridsfromhell.net/product/hfh-royal-dane

Jag har inget emot att lära mig något nytt. Hoppas du lyckas överraska mig.
Citera
2015-04-22, 21:33
Medlem
Edge59 - du tenderar att skapa inlägg efter inlägg efter inlägg...

Typ så här:

kl 20.53 Edge59 - inlägg
kl 20.55 Edge59 - inlägg
kl 20.56 Edge59 - inlägg

Det ironiska är att det är ingen emellan som har skapat något inlägg, bara du, följt av dig, och igen du..

Kan du tänka över dina svar lite mer från nu och framåt, är du snäll?

Om du kommer på något du vill tillägga i en post kan du klicka på "ändra" och skriva till det där.

Om du är rädd ingen ser ditt tillägg kan du först skriva "EDIT" eller "TILLÄGG" ..

Jag ber dig vänligt och med respekt, det skulle göra tråden trevligare och mer lättöversiktlig.

Lycka till med dina projekt
Citera
2015-04-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunlightsweden
Edge59 - du tenderar att skapa inlägg efter inlägg efter inlägg...

Typ så här:

kl 20.53 Edge59 - inlägg
kl 20.55 Edge59 - inlägg
kl 20.56 Edge59 - inlägg

Det ironiska är att det är ingen emellan som har skapat något inlägg, bara du, följt av dig, och igen du..

Kan du tänka över dina svar lite mer från nu och framåt, är du snäll?

Om du kommer på något du vill tillägga i en post kan du klicka på "ändra" och skriva till det där.

Om du är rädd ingen ser ditt tillägg kan du först skriva "EDIT" eller "TILLÄGG" ..

Jag ber dig vänligt och med respekt, det skulle göra tråden trevligare och mer lättöversiktlig.

Lycka till med dina projekt

ok
Citera
2015-04-22, 22:00
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Yo! Någon som vet hur seedheaven skickar sin post kommer de hem i lådan eller måste de lösas ut? Någon med personlig erfarenhet av att handla där frakt tider och skicka kontanter i brev?
Citera
2015-04-22, 22:11
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Yo! Någon som vet hur seedheaven skickar sin post kommer de hem i lådan eller måste de lösas ut? Någon med personlig erfarenhet av att handla där frakt tider och skicka kontanter i brev?

Från du lägger cash på lådan tills ditt bubbelplast kuvert kommer så tar det i runda slängar 8 arbetsdagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in