2015-04-20, 13:27
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Kommer ju 29e. Den är redan spikad. Det är nästkommande två som hitills är inställda

Är den cancellerad eller ackumuleras den?
Citera
2015-04-20, 13:38
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Är den cancellerad eller ackumuleras den?

Såvitt jag förstår så blir det 20% ränta på dom ifall de nu inte betalar ut.

Så det är väl bara o sitta och grina illa nu och se vad framtiden utvisar. Läser man PM igen så är det ju just nu som de inte riktigt kan ta beslut om oktober. Och april (2016) betalningen.

Vi får hålla tummarna och knapra magsårsmedicin sålänge.
Citera
2015-04-21, 00:19
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Såvitt jag förstår så blir det 20% ränta på dom ifall de nu inte betalar ut.

Så det är väl bara o sitta och grina illa nu och se vad framtiden utvisar. Läser man PM igen så är det ju just nu som de inte riktigt kan ta beslut om oktober. Och april (2016) betalningen.

Vi får hålla tummarna och knapra magsårsmedicin sålänge.

Tyckte det var guld när alla paniksålde vid raset. Det är ju lite trisslott över aktien i dagsläget iom det osäkra läget i ryssland men jag tror det ska till bra mycket innan det konkas. Tog tillfället i akt och köpte en ännu ett gäng.

Även fast det går knackigt i Ryssland så är det i mina ögon långt ifrån så riskat som t.ex. spekulerandet i Fingerprints eller Eniro för den delen, den sistnämnda har ju inte levererat något värt att nämna sedan gula sidorna avskaffades. FNMA är stora på en otroligt viktig marknad för Ryssland och säljer riktiga ordentliga produkter.

Men summan av kardemumman så handlar denna aktie om vinna eller försvinna inom 2 års tid tror jag. Skulle aldrig köpa för mer än vad man har råd att förlora.
Citera
2015-04-21, 11:08
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Tyckte det var guld när alla paniksålde vid raset. Det är ju lite trisslott över aktien i dagsläget iom det osäkra läget i ryssland men jag tror det ska till bra mycket innan det konkas. Tog tillfället i akt och köpte en ännu ett gäng.

Även fast det går knackigt i Ryssland så är det i mina ögon långt ifrån så riskat som t.ex. spekulerandet i Fingerprints eller Eniro för den delen, den sistnämnda har ju inte levererat något värt att nämna sedan gula sidorna avskaffades. FNMA är stora på en otroligt viktig marknad för Ryssland och säljer riktiga ordentliga produkter.

Men summan av kardemumman så handlar denna aktie om vinna eller försvinna inom 2 års tid tror jag. Skulle aldrig köpa för mer än vad man har råd att förlora.

Man kan nog se den som en nollkupongare och såsom sådan låta den ligga i byrålådan i några år.
Citera
2015-04-25, 11:40
Medlem
Ticklas avatar
Föll knappt något under den 23:e då den då handlades utan utdelning, mao lite upp iaf
Citera
2015-04-25, 11:57
Medlem
Rubrik01s avatar
.
Citera
2015-09-18, 00:30
Medlem
Tlagnojs avatar
Utdelning sker som vanligt i oktober. Extra bolagsstämma fram mot april ifall man ska dela ut då.

Vet inte vad jag tycker om det egentligen. Man vill väl försvara aktiekursen lite, men samtidigt tycker jag att man kanske borde spara till krigskassan. Kanske pekar på att ägarna är villiga att peta in kapital ifall det tryter i det likvida?
Citera
2015-09-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Utdelning sker som vanligt i oktober. Extra bolagsstämma fram mot april ifall man ska dela ut då.

Vet inte vad jag tycker om det egentligen. Man vill väl försvara aktiekursen lite, men samtidigt tycker jag att man kanske borde spara till krigskassan. Kanske pekar på att ägarna är villiga att peta in kapital ifall det tryter i det likvida?

Som påtalat tidigare i tråden. Ger de inte utdelningen nu måste de betala den senare men med +20% ränta. Kostar mycket pengar att ställa in den.
Ser inte varför de skulle vilja försvara kursen. Borde det inte bara vara bra att den sjunker. Då kan de köpa tillbaka prefarna över börsen och spara pengar istället för betala inlösen på 1200kr. Eller går det inte köpa tillbaka över börsen ?
Citera
2015-09-21, 20:52
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregggor
Som påtalat tidigare i tråden. Ger de inte utdelningen nu måste de betala den senare men med +20% ränta. Kostar mycket pengar att ställa in den.
Ser inte varför de skulle vilja försvara kursen. Borde det inte bara vara bra att den sjunker. Då kan de köpa tillbaka prefarna över börsen och spara pengar istället för betala inlösen på 1200kr. Eller går det inte köpa tillbaka över börsen ?

Såklart, jag som är slö. Tänkte att den enda möjliga orsaken till att man delade ut var att man av någon orsak ville försvara kursen, men ja räntan finns där.

Återköp kan ske över börsen.
Citera
2015-10-31, 17:17
Medlem
Tlagnojs avatar
Förutom ägarbytet som jag inte vet någonting om, hittar ingen information om Skandinavkonsult i Stockholm AB. Rysslands kristidsfond är på väg att ta slut med nuvarande oljepriser, däremot så finns det förutom den en infrastrukturfond med backuppengar för sämre tider, har försökt leta information om denna men inte hittat något matnyttigt.

Själv tänker jag nog avvakta nästa rapport för att se huruvida man kanske går ur eller ej. Jag tror ju på företaget i sig och ser det som väldigt hög risk, men ifall det visar sig att Ryssland i sig har helt tomt i ladan (ser också då en stor risk för militärkupp) så kan man lika gärna skörda vad man kan, tror inte gruvsidan är tillräckligt för att hålla företaget vid liv om hela infrastrukturens investeringar dör av helt.
Citera
2016-02-22, 10:34
Medlem
rolemodels avatar
Nå, detta var väl inte så illa?
Vågar man hoppas på utdelning denna gång med? Är rätt nöjd med 26,2% da på mitt gav. Givet den skyhöga risken

Nästa är på 50 kr och oktober blir väl 60 kr va? Om de nu blir av.
Citera
2017-02-23, 11:12
Medlem
rolemodels avatar
Trägen vinner!

Tänkte jag kollar in igen här efter ett år. Detta har ju visat sig kvala in på min top 3 bästa investeringar nånsin. Snart stämma ol att spika den förmodade utdelningen i april. Härligt att utdelningen börjar ticka uppåt med nu.

Som pref ägare är det ju oslagbart men måste ju vara sällsynt dyr finansiering för företaget. Långt kvar till inlösen nivån med.

Ni andra som skrivit tidigare, sitter ni kvar eller har ni avyttrat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in