44 376 besökare online
960 165 medlemmar • 50 111 914 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Droger Centralstimulantia
Svara på ämne
Ämnesverktyg
rajrajmf
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf 
Hej, jag skulle verkligen uppskatta ett svar nu om det jag har att fråga. Det är så att jag får en väldans ångest efter när jag har tagit vilken typ som helst av ett cs preparat.

Det är även under rusets gång jag känner såhär. Den här ångesten beror på att jag alltid tänker på det jag skriver när jag är påtänd, att allt det jag skriver är falska känslor eftersom cs preparaten får mig att vara lite extra taggad.
Det jag undrar är om detta faktiskt är riktiga känslor(motivationskänslor dvs taggad) eller om det är falska känslor som kommer när man är påtänd?

Ett exempel är ju att ibland när man skriver med en kompis så får man en väldans ångest dagen efter eftersom man tänker på att "det där kanske inte jag skulle skrivet". Kan det vara så istället att igår så vågade jag uttrycka mig hur jag kände, bara att jag inte visste att jag kände/brydde mig såhär mycket om kompisen innan jag var påverkad.

Detta kanske är lite filosofiskt eftersom min fråga i stort sätt handlar om att det är riktiga eller falska känslor som sker då man är påverkad, (majoriteten av känslor alltså).

Hoppas att ni orkade läsa allt och hängde med i det jag skrev. Förstår om ni inte skulle göra det eftersom det här var ett rätt tjackigt inlägg av mig eftersom ja.. jag är påverkad.

Har du sagt saker som du inte ens funderat över när du har varit nykter?
Droger hjälper ju till att släppa på spärrarna man har som nykter.

polsek
Medlem
polseks avatar
Citat:
Detta kanske är lite filosofiskt eftersom min fråga i stort sätt handlar om att det är riktiga eller falska känslor som sker då man är påverkad, (majoriteten av känslor alltså).

Hoppas att ni orkade läsa allt och hängde med i det jag skrev. Förstår om ni inte skulle göra det eftersom det här var ett rätt tjackigt inlägg av mig eftersom ja.. jag är påverkad.

Det är ju inte psykadelika du stoppar i dig, det är klart att känslorna är verkliga. Man blir betydligt mer intensiv, ja. Sen får man lära sig den hårda vägen att lägga band på sig antar jag.

esant
Medlem
esants avatar
Citat:
Hej, jag skulle verkligen uppskatta ett svar nu om det jag har att fråga. Det är så att jag får en väldans ångest efter när jag har tagit vilken typ som helst av ett cs preparat.

Det är även under rusets gång jag känner såhär. Den här ångesten beror på att jag alltid tänker på det jag skriver när jag är påtänd, att allt det jag skriver är falska känslor eftersom cs preparaten får mig att vara lite extra taggad.
Det jag undrar är om detta faktiskt är riktiga känslor(motivationskänslor dvs taggad) eller om det är falska känslor som kommer när man är påtänd?

Ett exempel är ju att ibland när man skriver med en kompis så får man en väldans ångest dagen efter eftersom man tänker på att "det där kanske inte jag skulle skrivet". Kan det vara så istället att igår så vågade jag uttrycka mig hur jag kände, bara att jag inte visste att jag kände/brydde mig såhär mycket om kompisen innan jag var påverkad.

Jag har nog aldrig känt falska känslor alls på dopaminerga cs i alla fall, är osäker på hur det blir med empatogenerna (MDMA mfl).

Alkohol däremot känns som det framkallar en del falskhet i känslocentra.

pill.patrol
Medlem
pill.patrols avatar
Citat:

Min tanke är att inga känslor är falska. Du känner dem ju, och det är ju själva definitionen av en känsla - att den känns. Gemensamt för alla känslor är också att de alla bara är signalsubstanser som påverkar hjärnan på olika sätt, vilket också förklarar varför de blir mer intensiva och påtagliga när man använder preparat som påverkar dessa signalsubstanser. Det du känner på tjack är inte på låtsas, det är bara förstärkt.

Svara på ämne
Svara Topp Dela