2015-03-10, 17:45
Medlem
CheddarOsts avatar
Vet inte om detta är rätt tråd, men testar ändå. Jag undrar om någon här vet hur området Möllevången är? Finns det matbutiker och gym i närheten? Stämmer det att man har nedförsbacke till Ekonomicentrum?
Citera
2015-03-11, 16:19
Medlem
hur är tjejerna på helsingkrona?
Citera
2015-03-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheddarOst
Vet inte om detta är rätt tråd, men testar ändå. Jag undrar om någon här vet hur området Möllevången är? Finns det matbutiker och gym i närheten? Stämmer det att man har nedförsbacke till Ekonomicentrum?

Där har jag bott i några år.

Det är ett trevligt område som ligger högt uppe på en backe, så man har nerförsbacke mot stan och uppförsbacke hem. Mot Ekonomicentrum har man nog både nerförs- och uppförsbacke på båda hållen skulle jag tro.

Jag gissar på att du tittat på ettorna på Möllevångsvägen? Det är gamla sjuksköterskebostäder som nyligen renoverats, så de är nog i rätt så bra skick nu. Tråkiga korridorer mellan lägenhet och trapphus dock.

Det finns en liten närbutik som har tillräckligt utbud för nödfall och vanliga närbutikspriser som förstås är helt för höga för att handla annat än tillfälliga nödvändigheter i. Gym finns där såvitt jag vet inte. Eftersom jag inte tränar vet jag inte riktigt var det närmaste är, men det finns lite här och var i stan.
Citera
2015-03-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheddarOst

Det är ett rätt trevligt område. Victoriastadion ligger där, och de har ett gym, även om det inte är Lunds alla modernaste (Billigt är det, däremot). Det finns mig veterligen inga mataffärer på själva Möllevången, men det finns flera på Norra Fäladen, som ligger ganska nära.

Jag skulle tro att det ligger på ungefär samma höjd som EC. Som påpekats ovan är det både uppför och nedför på vägen.
Citera
2015-03-29, 00:10
Medlem
Är det någon som studerat till civilingenjör i teknisk matematik i Lund och har lust att berätta lite? Hur är kursarna? Tyckte ni om programmet?

Även folk som pluggat F kan få berätta om era erfarenheter
Citera
2015-03-29, 09:12
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloque
hur är tjejerna på helsingkrona?
Rätt alldagliga, jag föredrar göteborgs.
Citera
2015-03-30, 11:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Smålands nation in i Studentlund - vad tror ni?

http://lundagard.se/2015/03/25/smalands-nation-narmar-sig-studentlund/
Citera
2015-03-30, 16:53
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Smålands nation in i Studentlund - vad tror ni?

http://lundagard.se/2015/03/25/smalands-nation-narmar-sig-studentlund/
Tror inte att det kommer gå. Det finns för mycket idealister på Smålands som inte kan tänka sig att kompromissa. Med det i beaktande så kommer SL inte orka med Smålands och allt kommer falla.
Citera
2015-04-16, 11:02
Medlem
Då blir det att börja plugga Geologi till hösten vid Lund! Hur ser det ut med hierarkin, är det ofta att ekonomer, jurister, civilingenjörer och dylikt ser sig bättre än personer som studerar annat?
Citera
2015-04-16, 11:54
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvpojken
Då blir det att börja plugga Geologi till hösten vid Lund! Hur ser det ut med hierarkin, är det ofta att ekonomer, jurister, civilingenjörer och dylikt ser sig bättre än personer som studerar annat?

Ekonomer ser sig alltid lite bättre än alla andra. Till viss del även en del jurister men civilingenjörer, läkare och annat löst studentfolk tycker jag inte är spec intresserade av någon "hierarki".
Citera
2015-04-17, 14:34
Medlem
.Sensejs avatar
Kan man skriva in sig på nation nu? Eller går det bara i början av terminen?
Citera
2015-04-18, 00:45
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Kan man skriva in sig på nation nu? Eller går det bara i början av terminen?
Det går alldeles utmärkt, även om nationerna inte har lika mycket exp-tid såhär års.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in