28 810 besökare online
960 009 medlemmar • 50 097 905 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Tv-serier och tv-program
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Steff83
Medlem
Steff83s avatar
Var väl ändå rättvist? Sandra har varit bäst genomgående..då det känns som om hon varit jämnast utan några större svagheter...Ludvig var en värdig tvåa med..Kanske den med högsta högstanivå? Sandra vinner på att hon inte har sådana djupa dalar. Ludvigs experimenterande passar kanske bättre och är charmigt hemma..inte ute på restaurang?

Filip tex..var ju såklart duktig på en hög nivå överlag..men då programmet trotsallt spänner över det mesta nångång i serien så synades han med smakerna..precis en annan duktig..Frida..gällande efterätter.

tempeZZt
Medlem
tempeZZts avatar
Tycker inte att unga killar som Filip och Ludvig (eller tjejer, såklart) ska vinna en sådan här tävling. De kan bli styrda i en riktning eller låsta i ett fack som påverkar deras framtida karriär på ett negativt sätt. Nu har de i alla fall fått visa upp sig och har alla möjligheter att utvecklas åt vilket håll som helst.

Jämför med Idol där det oftast går bättre för tvåan. Vinnaren blir Idol-"Majbjörn" för tid och evighet.

Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda.

jongari
Medlem
Citat:
Kunde fallit på musselmiss
Kvällens final blev mycket jämn. Sanda Mastio och Ludvig Brydolf fick i uppdrag att laga tre varmrätter. Till slut var det Sandras känsla för smaker och de avancerade uppläggningarna som fällde avgörandet.
– Du går härifrån som en mästarinna i smaker. Men du har samtidigt kvar din busighet när du lagar mat, sa jurymedlemmen Mischa Billing i programmet.
Men det var nära att den sista rätten havererade totalt för Sandra. Hon lagade en torskrygg. När hon skulle lägga upp musslor på tallriken låste det sig totalt.
– Jag blev helt plötsligt osäker på om jag skulle ha med dem. Jag började darra som ett asplöv och det var som två röster i huvudet. En sa: ”Lägg upp dem!” En annan sa att jag skulle skippa dem.
– Men till slut bestämde jag mig för att servera dem, och det var tur. Det lyfte min rätt.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20555288.ab

senapslamm
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt 
Tycker inte att unga killar som Filip och Ludvig (eller tjejer, såklart) ska vinna en sådan här tävling. De kan bli styrda i en riktning eller låsta i ett fack som påverkar deras framtida karriär på ett negativt sätt. Nu har de i alla fall fått visa upp sig och har alla möjligheter att utvecklas åt vilket håll som helst.

Jämför med Idol där det oftast går bättre för tvåan. Vinnaren blir Idol-"Majbjörn" för tid och evighet.

Du ska inte vara avundsjuk för att ungdomarna har talang. Nuförtiden är konkurrensen stenhård i alla branscher, vill man bli bäst måste man börja tidigt. Filip var ju för övrigt outstanding, men det vet ju alla redan.

Strossel
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt 

Nja gör väl inget om de vinner en tävling, problemet blir ju om de får jobb och kom ut i köket och tror de är bäst på jobbet men de lär bli nedtagna rätt snart. kock jobb är en jävla massa slit tidiga morgnar och sena kvällar, inte för att jag förringar deras insats men det de sysslar med i tv är fan inte verkligheten.

tempeZZt
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm 
Du ska inte vara avundsjuk för att ungdomarna har talang. Nuförtiden är konkurrensen stenhård i alla branscher, vill man bli bäst måste man börja tidigt. Filip var ju för övrigt outstanding, men det vet ju alla redan.
Avundsjuk? Hur fick du in det i det där?

Jag vill bara deras eget bästa. Det är rätt mycket tvärtemot avundsjuka det.

Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda.

jongari
Medlem
Citat:
Hemligheterna som TV4 döljer.
Berättar om ’fusket’ du inte fick se i Mästerkocken: Hjälpen
Uppgörelserna Vattensprayen Omstridda kvinnan.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje...rticle72550.ab

mindthegap
Medlem
mindthegaps avatar
Klart man hoppades på att få se Fredrik i rutan även i fortsättningen, men jag vet inte riktigt om baren är rätt väg att gå.

Vad tycker ni?
https://instagram.com/p/09XFFXuMLW/?...by=baren_popup

Oddball
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindthegap 
Klart man hoppades på att få se Fredrik i rutan även i fortsättningen, men jag vet inte riktigt om baren är rätt väg att gå.

Vad tycker ni?
https://instagram.com/p/09XFFXuMLW/?...by=baren_popup

Baren känns ju mer gjort av och för samma klientel som gillar Paradise Hotel, Big Brother och annan sån lågpannad smörja. Fredrik passar inte alls in där.

----

Moderator @ Vapen & militär | Båtar & sjöliv | Bilar | Övriga fordon | Trafik och körkortsfrågor | Mondo, gore och bizarre | Konservatism | Historia | Bostad, hem och trädgård

jongari
Medlem
Citat:
Sandra Mastio blev årets Mästerkock i TV4. Men vad vet du om henne? Här får du veta 11 saker om Sandra som du förmodligen inte hade en aning om.

http://mittkok.expressen.se/lista/sa...sste-om-henne/

jongari
Medlem
Citat:
Hemligheten bakom mästerkocksvinsten

http://www.expressen.se/kvallsposten...rkocksvinsten/

dr.Albanen
Medlem
dr.Albanens avatar
Ingen Spinnrocka eller Piggvarg iår haha

Svara på ämne
Svara Topp Dela