30 405 besökare online
961 787 medlemmar • 50 201 824 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Samhälle Utbildning och studier
Svara på ämne
Ämnesverktyg
NPV
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stealthmodebomber 
"* Förledet "Ekonomie" används för:
[...]
http://www.su.se/utbildning/examen/2...examina-1.6352

Tack!

Du (eller någon annan) råkar inte veta om examen då blir en "MSc in Finance", "MSc in Business Administration" eller MSc in Business and Economics"?
Senast redigerad av NPV 2015-04-12 kl. 01:10.

NPV
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duty 
Uppsala eller Lund ekonomikandidat

Mot vilken bransch tror du att du vill gå mot efter kandidaten? Nu har inte jag varit och pluggat i Lund men har fått uppfattningen (av bl.a. professorer och andra föreläsare) att Lund är vassare om du vill gå mot finans/finansiering men att Uppsala är valet om du är intresserad av revision och redovisning.

Tror dock inte att det blir livsavgörande för dig vilket av kandidatprogrammen du hamnar på. När det gäller mastern så blir valet mycket viktigare.

StorKnullarn
Medlem
Räcker det med att ha koll på Matte 2 och 3 för att klara kurserna? Så här är det, det är 10 år sen ajg gjorde matematik a och därför kommer jag knappt ihåg hur man räknar med bråk, därför hade jag lite problem med basic matte när jag nu läste in matte 2 och 3 komvux medan de delar som är specifika för matte 2 och 3 gick lättare, tex derivata och integraler. Högskoleprovet däremot suger jag på för där behöver man goda kunskaper i matte a.

Så hur ligger det till?

trakc
Medlem
Jag har börjat kolla lite på master utbildningar då jag snart är klar. Någon som har erfarenhet av Uppsala universitets master program i Financial Management? Det finns ingen placement report för programmet. Alternativt hur bra anseende har en ekonomimaster från Uppsala universitet?

Svara på ämne
Svara Topp Dela