2015-04-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Jag tror att Rotschilds är triljonärer.

Om putin känner för det så är han ensam triljonär. Han gör precis som han känner för. Liksom hur kunde han helt plötsligt ha 70 miljarder ?
Citera
2015-04-14, 14:57
Medlem
420Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
6600 acres är 1/6 av jordens landyta? Mja...

Felskrivet av mig. Det skall vara 6,6 miljarder acres. Bla äger hon Kanada och Australien. Stora tomter. Krävs bra batteri i robotgräsklipparen
Citera
2015-04-14, 15:14
Medlem
NiccoJs avatar
Sedan Putin tillträdde som president 2000 har alla nyrika ryssar tillhört hans crew på något sätt så han kan nog räknas som en av de absolut rikaste i världen. Om han däremot inte sitter kvar på posten så lär han och de runt honom få sina tillgångar indragna och få skaka galler resten av sin tid i jordelivet.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420Man
Felskrivet av mig. Det skall vara 6,6 miljarder acres. Bla äger hon Kanada och Australien. Stora tomter. Krävs bra batteri i robotgräsklipparen

Fast hon äger inte marken....har du huvudtaget gått ur grundskolan?
Citera
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
De där siffrorna är justerade för inflation, men i vilket land är 400 miljarder dollar mindre än 79 miljarder dollar?

OnT; Forbes lista och Bill Gates i all ära, men jag tycker det är betydligt mycket mer intressant att kolla på familjer än enstaka individer. Det räcker med att scrolla ner en liten bit för att upptäcka en hel hög med Waltons som nu tillsammans har betydligt mycket mer än Bill Gates. Varför tillsammans, jo för att det var deras fader som startade företaget som gjorde dem rika. För mig är det oväsentligt att se hur mycket var och en av dem har ärvt. Det väsentliga är familjeförmögenheten.

Precis som familjen Walton som sägs vara den rikaste familjen i världen så finns det flera liknande familjer där pengarna är ännu mer utspridda. Därför är det absolut inte konstigt med alla posts om familjen Rothschild som varit en av, antagligen den, rikaste familjen under en väldigt lång tid. Att ingen från familjen ens finns med på listan tyder ENLIGT MIG enbart på vilken makt de egentligen har. Tror ni på allvar att de har gått och förlorat hela förmögenheten? Nej, pengarna finns kvar och ökar troligtvis hela tiden, men förmögenheten är kraftigt utspridd bland många olika personer och stiftelser, i form av slott, företag, lån och andra dolda tillgångar. Källhänvisning, ja lycka till med det
Haha oj, får skylla på att jag var trött när jag läste det. . Men det är ju just den utspridningen som gör att man ändå får ställa sig frågande till hur mycket enskild makt personer i släkten har då man inte behöver agera på ett kongruent sätt, och inte agerar i sina egna intressen. Jag tror det blir missvisande om man ser en släkt som en organism, även om det givetvis är intressant vilken den rikaste släkten är.
Citera
2015-04-14, 16:01
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Jag tror att Rotschilds är triljonärer.
Det kan du tro, men det stämmer inte.

Tänk på att man i Sverige använder långa skalan dvs. en triljon är 1000000000000000000.
Trillion på engelska är 1000000000000, vilket vi kallar biljon i Sverige.
Billion på engelska är 1000000000, vilket vi svenskar kallar miljard. Bill Gates har nästan 100 sådana. Han skulle behöva ha en miljard miljarder för att vara triljonär.
USA:s statsbudget, världens största, ligger på ungefär 3 biljoner dollar. Dvs. 0.0003% av en triljon.
GWP (bruttovärldsprodukten, dvs. värdet av alla varor och tjänster som tillverkats respektive utförts under ett år) 2013 låg på c:a 75 biljoner. 0.0075% av en triljon.

Man måste tjäna alla pengar i hela världen under 13000 år för att bli triljonär.
Citera
2015-04-14, 16:19
Medlem
Argus-eyeds avatar
.
Citera
2015-04-14, 16:19
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
:O Bill gates är rikast i världen

Hahahahahahahahahaahahahahahaha

OnT: Rotschild og Warburg slægten.
Citera
2015-04-14, 16:23
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Tippar på att Putin är världens rikaste. Om inte putin är det så är de väl någon Cartel ledare.

Putin er den fattigste af alle rigmænd. I vestens medier er Putin blevet en triljarder men det er han absolut ikke. Der findes mindst 100 russere som har flere penge end Putin.
Citera
2015-04-14, 17:02
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Du förstår väl att ju rikare man är, desto svårare är det att gömma sig, vilket leder till att omgivningen vet mer detaljerat vad man tjänar? Sedan, varför skulle någon vilja sitta på flera hundratals miljarder? Vem skulle tycka det vara värt att fortsätta i drogmaffia-industrin och ta en massor av farliga risker när man redan är i den summan? Det skulle ju vara omöjligt att förvalta alla pengar ändå. Att det cirkulerar knark i den summan är också helt orimligt.
Det finns en maffiafamilj i Italien (Ndrangheta) som drar in 500 miljarder om året, 300 miljarder bara på droger. Varje år drar mexikanska karteller in 550 miljarder från sin försäljning från USA, men de har även börjat förse Europa, Australien och Asien med droger, inkomsterna därifrån vet jag inte vad de ligger på. Pablo Escobar hade en förmögenhet på över 250 miljarder, vissa tycker att siffra är låg eftersom han erbjöd sig att betala Colombias statsskuld som låg på 85 miljarder kr. Så inte är det omöjligt.
Citera
2015-04-14, 17:04
Medlem
pedrinos avatar
Rotschilds är inte så rika längre. Dessutom har deras förmögenhet delats upp på hundratals personer. Tillsammans är de kanske rikast, men nu frågade vi vem som var den rikaste personen i världen.

Det är ingen som vet dock. Möjligtvis Putin eller någon oljeshejk. Kanske även Bill Gates. Eller någon rysk oligarkh.

P.S. Ingen riktigt rik människa vet hur mycket pengar de har. Ifall de inte ens vet själva, hur tror ni Forbes då kan veta? Allt är bara spekulationer.

P.P.S. Ni som säger att Rotschilds har 500 triljoner dollar är lite fel ute. Så mycket pengar finns det inte ens i hela världen. USA's statsskuld till Federal Reserve ligger på ca 2 triljoner dollar.
Senast redigerad av pedrino 2015-04-14 kl. 17:11.
Citera
2015-04-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristPer
Forbes har en lista. Bara och använda sig utav den mycket underskattade men eminentena sökmotorn "google.se"!
Forbes listar inte dom allra rikaste som inte vill ha sina tillgångar för allmän granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in