Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-17, 16:10
  #1921
Medlem
ursprungligens avatar
Tänk att det finns en egen hemsida för Lyoness-drabbade i Österrike.

http://www.lyoness-geschaedigte-plattform.at/portal.php

Ska man tro på info på sidan så har domstol i Österrike spärrat ett konto för herr Hubert Fridl så att det ska kunna finnas lite pengar kvar när dom faller. Mastercard förnekar också att Lyoness har eller kommer att få rättigheter att ge ut kort genom någon form av samarbete med dem. Det går tydligen att växla sina insatta pengar till några kuponger och 50€ kontant, förutsatt att man satsat 2000€. Då måste man också ge upp alla fordringar på Lyoness. Tydligen gillar inte alla detta minst sagt skrattretande erbjudande.

Man undrar lite vad det är för stolpskott som tycker detta totalt otransparenta företag är något att investera i?

Jag vill också varna för siten, då den verkar vara Hubert Fridl:s eget påhitt för att mjölka ut lite mer pengar ur de som redan blivit blåsta. Det kostar säkert några hundra Euro till om företrädaren för sidan ska driva ditt fall vidare. Det brukar tyvärr funka så i pyramidsvängen. Har man hittat en sucker, gäller det att mjölka av hen så mycket det går.

Eller är det här också bara gnäll från lata pyramidkonspiratörer, som inte har fattat att en pyramidscam faktiskt inte är en pyramidscam?
Citera
2015-02-22, 17:41
  #1922
Medlem
kanelipullas avatar
Tänkte precis ställa frågan "vad är Lyconet?" egentligen. Såg att en utav mina vänner är inblandad i den och hen är en stor skojare sen tidigare. Så vart enormt fundersam där. Vad är Lyconet egentligen? Dom blåser folk eller hur? Hela saken är scam? Någon som har haft med att göra me Lyconet?
Citera
2015-02-23, 09:42
  #1923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Tänkte precis ställa frågan "vad är Lyconet?" egentligen. Såg att en utav mina vänner är inblandad i den och hen är en stor skojare sen tidigare. Så vart enormt fundersam där. Vad är Lyconet egentligen? Dom blåser folk eller hur? Hela saken är scam? Någon som har haft med att göra me Lyconet?

Register for Lyconet with Lyoness user data >

Lyconet Scam <-> Lyoness Scam

http://www.lyconet.com/

Detta har varit på gång sedan Q1 2014 men inte kommit någonstans...

Och för att citera "Cashbacksnubben" som florerade i tråden ett tag och berömde Lyoness/Lyconet
"Hen" gjorde inlägget 2014-05-15, 22:36

(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben
Lyconet kommer 1 Juli och vad exakt det är kan jag svara på då.

Rabatterna som företagen betalar varierar från bransch till bransch.

Jaha - och vad är Lyconet? Vart tog det vägen?

97.33% of distributors GROSS an average of $24.78 a year. (Siffror baserade på 2013)

http://www.realscam.com/f48/lyoness-2855/
Citera
2015-04-14, 11:47
  #1924
Medlem
Hur har det gått för våra Lyoness-vänner? Det stora genombrottet för Lyoness var ju nära förestående och vi Lyoness-kritiker skulle få svar på tal. Varför denna tystnad? Upp till bevis nu kära Lyoness-förespråkare!
Citera
2015-04-14, 13:16
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Hur har det gått för våra Lyoness-vänner? Det stora genombrottet för Lyoness var ju nära förestående och vi Lyoness-kritiker skulle få svar på tal. Varför denna tystnad? Upp till bevis nu kära Lyoness-förespråkare!

Well.... Det är väl ionte så svårt att förstå varför dom är tysta då det inte händer någonting...

Sökte precis nu på butiker i hela sverige som accepterar Lyoness kortet och ligger under "Livsmedel". (ALLA sorters livsmedel..) och fick hela 32 butiker. (!!!)

Så , det har inte hänt mycket alls , och hoppas att alla som får ett erbjudande om Lyoness läser denna tråd och undviker dessa lurendrejeriare så mycket det bara går....

Här är de stackars 32 butiker som tyvärr accepterat att ta emot kortet , och hoppas dom hittar sig själva här i tråden och avslutar sitt samarbete med detta bluff & båg företag snarast möjligt.

(Förstår att vissa av nedanstående inte kommer att avsluta då det är dessa som sitter i toppen av Lyoness i Sverige och samtidigt har en butik , nämnts tidigare i tråden...)

Handlarn i Solberga
442 98 Kode, Solberga 530

Conditori Två Systrar
254 36 Helsingborg, Övre Långvinkelsgatan 91

Supermarket Osby
283 31 Osby, Västra Järnvägsgatan 21


Lagerqvist
121 62 Johanneshov, Styckmästargatan 4

CenterKiosk
113 46 Stockholm, SVEAVÄGEN 166

Krokslätts Livs
431 37 Mölndal, KROKSLÄTTS TORG 1

Oldsbergs Ost
26338 Höganäs, Köpmansgatan 6A

Konditori Milano
121 40 Johanneshov, GULLMARSVÄGEN 8


ProXorP HB
44638 Älvängen, Emylundsvägen 30

Supermarket Hagsätra
12473 Bandhagen, Hagsätra torg 28

Lillis Smakeri
82630 Söderhamn, Skolhusgatan 3

Godisparadiset
261 32 Landskrona, Rådmansgatan 5


Högdalens Fiskaffär
124 54 Bandhagen, HÖGDALSGÅNGEN 16

Café Glassvåfflan
135 40 Tyresö, SUNNANGRÄND 9

Tumba Hälsocenter
14731 Tumba, Grödingevägen 49A

Smelyckan
43962 Frillesås, Ängsklockevägen 5

Pizzabutik Venezia
27434 Skurup, Kyrkogatan 1

Hornsgatans Hälsokost
11849 Stockholm, Hornsgatan 45

TEFROSSA
131 46 NACKA, DROTTNINGHAMNSVÄGEN 48

MELI
256 55 Helsingborg, Gustavslundsvägen 2

Bustamante Promotions
237 32 Bjärred, AGRONOMVÄGEN 8

Handlarn i Sandhem
565 94 Sandhem, Stråkenvägen 6

Lovö Honung
17560 Järfälla, Meteorvägen 32

Café Avenyn
111 22 STOCKHOLM, KUNGSGATAN 51

Bengtssons Bästa
261 36 Landskrona, FÖRENINGSGATAN 71

Stockholms Cashen
117 43 Stockholm, UPPLAGSVÄGEN 2-10

BGH Service
82640 Söderhamn, BRÖKSMYRAVÄGEN 13

LovingFood
79160 Falun, Sturegatan 75A

Falu Ost & Deli
79171 Falun, Åsgatan 18

Tempo Vågbro
826 62 Norrala, Hemmansvägen 1 A

Tift Södergård
58599 Linköping, Tift Södergård 1

Godishörnan
21375 Malmö, Jägersrovägen 151
Citera
2015-04-14, 13:24
  #1926
Medlem
Inlägg från en sur London bo.... (8 Januari i år...)

http://lyoness.pissedconsumer.com/ly...108579876.html

Den summerar rätt bra det som vi diskuterat att handlare måste höja priset för att få tillbaka det Lyoness kunder handlar eftersom en viss % måste betalas till Lyoness....

"I have been with them for two years, actually most of that time I’ve been trying to get back what is rightfully mine, without success. I can’t say that they have helped my business grow, in fact not one SME or lyoness shopper has ever purchased anything from my at all. I, on the other hand have purchased from other SME’s. The other thing, if you approach another SME, I can assure you they will be a lot more expensive than anyone outside of the Lyoness circle, which defeats the object of helping each other."
Citera
2015-04-14, 21:19
  #1927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Inom ett år har Lyoness tagit en betydande position även i Sverige. Förmodligen är dom negativa inte business inriktade här på forumet utan tror att det är färdigetablerat och inte blev mer eller så har dom insett vad Lyoness är dvs ett hot mot deras verksamhet och dom gör allt för att stoppa det.

Borde vi inte börja se resultatet nu när det snart gått ett år?
Citera
2015-04-22, 06:52
  #1928
Medlem
"Den 17 mars 2014 polisanmälde Lotteriinspektionen Lyoness Sverige för misstanke om brott mot lotterilagen genom anordnande av kedjebrevsspel/pyramidspel. Den 5 november beslöt åklagaren att lägga ned förundersökningen med hänvisning till att det inte går att bevisa vem eller vilka som begått gärningen."

Vad sysslar åklagarmyndigheten med? Det finns ett registrerat bolag med en VD. så svårt kan det inte vara att hitta VEM som är ansvarig.
I Sverige går det att döma folk på indicier men i detta fall borde det vara solklart då det finns en firmatecknare...

Strax efter att VDns fru jobbat med bokföringen så gick hon i väggen och blev sjukskriven på halvtid, man kan ju undra vad det beror på...
Citera
2015-04-23, 07:45
  #1929
Medlem
För några år sedan så sa man från lyoness ledning att det var gamla Italienska medlemmar som försökt förskingra från ljugamerklubben som låg bakom en smutskastningskampanj på nätet mot dom.
Det skulle vara lite roligt att få höra deras historia idag, för det lär väl inte vara att Italienarna har lärt sig Svenska?
Citera
2015-04-30, 09:27
  #1930
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Tänkte precis ställa frågan "vad är Lyconet?" egentligen. Såg att en utav mina vänner är inblandad i den och hen är en stor skojare sen tidigare. Så vart enormt fundersam där. Vad är Lyconet egentligen? Dom blåser folk eller hur? Hela saken är scam? Någon som har haft med att göra me Lyconet?

I korthet är Lyconet den enhet / Lyonesskoncernens bolag som hanterar premiemedlemskapen sedan en tid tillbaka. Ett sätt att dels flytta pengar och dels flytta uppmärksamheten från Lyoness som pyramidspel. Är det bara en rabattklubb kan Lyoness namn bevaras intakt, både hos allmogen och rättsväsendet. Det knepiga i sammanhanget är att Lyconet borde stängas rakt av. Men då det samlar företagarnas medlemskap (som blandas med privatpersoners premiummedlemskap) så verkar det funka.

Men inte för evigt. Lyo tappar mycket mark. Liksom alla pyramider. Det borde nästan införas en lag på att googla på företagen man vill investera i ;-)
Citera
2015-05-18, 10:41
  #1931
Medlem
ringmuscles avatar
ska på möte med Sverige VD'n för lyoness inom kort så vi får se vad som händer, jag återkommer!

om det fortfarande finns folk som är intresserade i denna tråd!
Citera
2015-05-18, 13:38
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringmuscle
ska på möte med Sverige VD'n för lyoness inom kort så vi får se vad som händer, jag återkommer!

om det fortfarande finns folk som är intresserade i denna tråd!

1) Vart tog Lyconet och lanseringen den 1 Juli vägen? Hemsidan pekar endast på Lyoness egna hemsida och det är bara förvirrande och patetiskt i dagsläget

2) Varför tar inga vettiga butiker emot kortet?
Här pratar vi "Cashbackkortet" som INGA vettiga butiker i dagsläget handlar hos.
Lyoness har haft 4 år på sig att profilera sig och se till att fungera "över hela sverige" men misslyckat totalt.

3) Varför ska jag som butiksägare teckna ett avtal med Lyoness vilket innebär en förlust för mig som näringidkare?

- Jag tecknar ett avtal som säger att jag skall betala 5% av försäljningspriset till Lyoness
Kunden erhåller 2% av dessa i Cashback

- Om min vara kostar 100:- sek till kund , och för mig kostar den , efter alla avgifter , skatter o.s.v 90:- i inköp. Detta innebär att jag i dagsläget har 10:- i vinst till mitt företag för varje vara.

Detta innebär att med mitt nytecknade avtal med Lyoness så har jag halverat min vinst i företaget , från 10:- per produkt , till 5:- per produkt , eftersom Lyoness skall ha 5% av slutpriset till kund (se tidigare diskuterat i tråden)

Varför skall jag överhuvudtaget ens fundera på att teckna ett så ur uselt avtal när det inte ger mig någonting tillbaka. Att komma och säga att det ger kunder är lögn , eftersom ingen använder sig av denna fantasi produkt - tillika är det lögn att påstå att detta skulle kunna ge reklam eftersom det mera ger negativ reklam att nämnas i ett sådant sammahang som Lyoness som bara utstrålar förlust , lurendrejeri och bondfångeri


Ställ dessa frågor du...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback