2015-04-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najje08
150? Haha ja dom fick knappt ihop 50 man i årets viktigaste fight vs WM, dfg är ett sjukande skepp!
Kan vara de bästa raderna som skrivits på internet,tack.
Citera
2015-04-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero

Ja du Pistolen. Erat "nya DFG" är föga imponerande. Jag har inte sett några av era äldre vara med i de två senaste fighterna mot KGB. Det är en knatteliga ni ställer upp med. Både i Huddinge och vid Globen. Ni samlar inte över 100pers. De flesta äldre verkar lagt handskarna på hyllan. Kör egna samlingar och tar sig anonymt till arenan.
Citera
2015-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Ja du Pistolen. Erat "nya DFG" är föga imponerande. Jag har inte sett några av era äldre vara med i de två senaste fighterna mot KGB. Det är en knatteliga ni ställer upp med. Både i Huddinge och vid Globen. Ni samlar inte över 100pers. De flesta äldre verkar lagt handskarna på hyllan. Kör egna samlingar och tar sig anonymt till arenan.

Precis som i allt annat här i världen så sker det generationsskifte då och då.
Det tar tid att bli sammansvetsade samt få sammanhållningen i en gruppen och dessutom få lite erfarenhet.
Citera
2015-04-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Men Pistongen är ju med nu, och en sa att han var med innan 2009, men du säger att du aldrig sett de äldre grabbarna, så då blir ju slutsatsen att du missat en av de äldre, eller att det var som jag trodde.

Eller hur långt tillbaka tänker du, när du säger de äldre, när var de med?

Edit: jag tror jag garvar ihjäl mig.

Killen var inte gammal när han blev medlem, helt nollad om gäng, om prepp, om allt. Sen började han skriva i denna tråden 4 år senare, 2011, och du är ju en jävla flöjt, du är ändå över 25 när du frågar som en fjortis, och du är knappast stor, du är ju iaf inte lång, haha, jag är bra mycket längre, så helvete vad min bild av dig ändrades nu. Du måste ha hamnat i detta sent, jag VISSTE att nåt var fel, jag bara kände det.

Du var ju en mupp då, såpass gammal, snackade om kurer, kunde inget, du var inte med DFG 2009 och innan, du är med nu, du är inte alls på riktigt, för helvete. Jag sa det, jag visste det!!
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-11 kl. 12:53.
Citera
2015-04-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Du har fel på samtliga punkter. Det är väl inte olagligt att bemöta saker som skrivs om sig själv och den liga man representerar, eller hur? Han talar för sig själv, inte för DFG som grupp.
Du själv sitter ju och hävdar gång på gång att du är sju resor bättre, att du suttit på kåken och var kungen, att du är fett äkta fighter and so on. Jag betvivlar inte det en sekund, och jag bryr mig faktiskt inte ett skit om det heller, du får vara hur tuff du vill. Du kör ju ändå inte med någon liga, varför ens attackera någon som faktiskt gör det och skriver om det han upplever tillskillnad från 90% av alla i denna tråd?
Jaså, hade jag fel?

Varför skriver killen som en lantis när han blev medlem här, och sedan, 4 år senare, 2011, började han försiktigt skriva i denna tråden, han kunde inget om gäng, han efterfrågade hjälp om kurer, han var så okunnig så jag tycker synd om honom. Och nej, han är inte stor, kanske biffig, men är bra mycket kortare än jag, och jag väger garanterat mer, så den att han var en stor , stark psykopat får du ta tillbaka.

Är man som ett barn när man är över 25 och ber folk på nätet om råd om kurer så vet jag att han inte har den där mentaliteten som jag vet krävs. Visst får man vara annorlunda i delar av sitt liv, m,en hans förvandling är ju så typisk, och det är ju därför han kaxar nu, för då var han som en fjolla. Inte alls en riktig DFG från 2008-tiden.

Som jag sa, jag kände det på mig, något stämmer inte, man sitter inte och laxar om man är en gammal räv, och du fick han till något han verkligen inte är.

Han är det som jag trodde, en kille som fått självförtroende, inte varit med länge, och nu fattar jag varför han är så¨stolt över DFG, han var ju en spinkig fjolla vid 25. Nu är han kaxig, men nu vet jag vem han innerst inne är, och jag kände det på mig, och han har mitt nr, och nu med denna vetskap så kommer jag slita honom i stycken den jävla clownen.

Sitt inte och fråga hur man preppar och sen kalla blåvitt för fröknar, pistolen. Jag krossar dig, du har samma ryggmärg, samma grundpsyke som då, även om du själv förändrat bilden av dig själv. Du var ju helt offside på den tiden. Men du var dig själv. Du är inte det där som krävs ända in i märgen.

Du har mitt nr, jag har alltid känt att jag kommer ta dig, men nu när jag vet att din längd, din i
innersta mentalitet, så kommer du få.

Ingen äkta av de äldre skulle sitta sådär, jag sa ju det, och så var det.
Citera
2015-04-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Du, jag är inte så erfaren inom firmor, men du vet ju att jag ifrågasatt varför du ska vara detaljerad om möten, om samtal, om träffar, och även varför du flikar in 'fröken blåvitt'.

Du är med i DFG, det tvivlar jag inte på. En äkta firmagrabb.

Har du lärt dig vad steroiderna heter nu? Vilka Mc-gäng som är vilka? Har du lärt dig det? 8 år senare nu, 4 senare sen ditt första inlägg i denna forumdelen. 4 år.

Jag vet hur hormoner påverkar människan, och i det kan vara bra om man sköter allt annat. Men psyket, attityden, mentaliteten, kan självklart upplevas som grandios, i synnerhet om man kände sig liten innan.

Men man är den man är. Framför allt när det gäller, så, kan inte du börja vara lite trevligare, då du är en snäll kille, egentligen?

Nu kommer jag aldrig kunna bli arg på dig igen, du är ju den där firmakillen som är en av anledningarna till att jag inte är med. Du är värdelös, men du har glömt vem du är, så nu är du med i grupp och slåss. Men man kan inte vara ett lamm vid 26, ett lamm, och förvandlas till lejon, hur gärna man än vill tro det.

Jag var inget lamm när jag var 26, jag var i den världen du frågade om, då när det inte bara var UG-prepp, du vet. Men jag är ingenting.

Men jag är nyfiken på det du håller på med, verkar vara scary, men man är nyfiken.
Citera
2015-04-11, 19:50
Medlem
Djurgårn hade en rätt tuff grabb, jag tror att han va typ DMG då .

Sist såg jag honom i "Old School Reunion 2007" när två halvfulla gnagare fick för sig att skrika "Vaaaart e DFG, Vaaaart e DFG" framför spärrarna i Solna Centrum och han dyker upp med 8-10 grabbar mitt bland folkmassan och svarar "Här e DFG, Här e DFG" medans han och hans grupp misshandlar gnagarna rejält.

Han va ochså med i Farsta Strand mot YYY, vad hände med honom, han verkade engagerad.

Sen har jag alltid undrat om en av DFG:s gamla legender L**din fortfarande kör eller inte?
Citera
2015-04-11, 21:02
Medlem
Så fort några som enligt sig själva är med i olika firmor börjar kommentera går det åt helvete direkt. Adonis bjuder iaf på lite komedi, när ni börjar skriva så blir det full retard
Citera
2015-04-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradox88
Djurgårn hade en rätt tuff grabb, jag tror att han va typ DMG då .

Sist såg jag honom i "Old School Reunion 2007" när två halvfulla gnagare fick för sig att skrika "Vaaaart e DFG, Vaaaart e DFG" framför spärrarna i Solna Centrum och han dyker upp med 8-10 grabbar mitt bland folkmassan och svarar "Här e DFG, Här e DFG" medans han och hans grupp misshandlar gnagarna rejält.

Han va ochså med i Farsta Strand mot YYY, vad hände med honom, han verkade engagerad.

Sen har jag alltid undrat om en av DFG:s gamla legender L**din fortfarande kör eller inte?

Misstänker du menar Sun*in??
*=d
Citera
2015-04-12, 05:28
Medlem
Citat:
Jag kan intyga dig att Pistolen är stor, stark, helt sjuk i huvudet och sist men inte minst, DFG.
Egentligen är det du som ljugit för att backa honom, det är inte han som sagt det.

NU vet jag att under medellängd, relativt ny, knappast psykopat ä'r närmare sanningen.
Citat:
Du har fel på samtliga punkter. Det är väl inte olagligt att bemöta saker som skrivs om sig själv och den liga man representerar, eller hur? Han talar för sig själv, inte för DFG som grupp.
Du själv sitter ju och hävdar gång på gång att du är sju resor bättre, att du suttit på kåken och var kungen, att du är fett äkta fighter and so on. Jag betvivlar inte det en sekund, och jag bryr mig faktiskt inte ett skit om det heller, du får vara hur tuff du vill. Du kör ju ändå inte med någon liga, varför ens attackera någon som faktiskt gör det och skriver om det han upplever tillskillnad från 90% av alla i denna tråd?
Jag måste säga att jag min magkänsla var grym, jag sa att det inte var en ur DFG innan 2009. Det var fel sa du.

Då sa jag att då säger ju du att DFGs gamla elit debatterar, det vägrar jag tro. Inte med den frekvensen. Så det är du som utmålat honom till flera onödiga lögner men att på stå att DFG har en av de goa grabbarna här att han var en stor, stark psyko.

Det du gjorde var knappast nödvändigt, och inte speciellt snällt mot Pistongen. Och så ljuger du in han i deras äldre garde, han är säkert äldre än många, men du kränkte ju DFG som jag efterfrågade, de på 2000-talet, mitt/slutet, där är han inte uppfostrad.

Tänk om jag mött om Pistongen, och fixat det, då hade jag ju trott att han var en riktig DFG från förr.

Nej, det hade märkts ganska fort. '

Och du sa att TFC är töntigt
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-12 kl. 05:31.
Citera
2015-04-12, 07:28
Medlem
Ni som kör förtjänar all cred!
Jag är själv ingen grabb då jag "tyvärr" valde familjen istället för att gå all in 06.
Det som drog mig mest och tilltalade mig var i stort sätt endast adrenalinkicken. Inte så mycket att slå någon utan känslan av att rusa mot en annan grupp.
Att stå tillsammans, stå upp för klubben och sina kamrater.
Höra allas rop och skrik känna hur adrenalinet pumpas mer och mer och sen rusa. Bästa känslan som jag hittills har känt. Tusen gånger bättre än sex, men det är sånt som utomstående inte förstår.
Satan vad stolta ni ska vara alla som kör.
Jag avundas er verkligen.

Dock så tycker jag att att ni som kör matchdagar och verkligen söker fight under den dagen, eller såklart står upp andra dagar med om ni stöter ihop med andra på stan eller vart det nu kan vara är dem riktiga legenderna. Vet att det är svårt att få till något på matchdag men ser det inte som "reel passion" att mötas på ett fält eller industri område. Tycker också att det är lite för mycket mma style i alla ligor. säkert för att jag själv skulle åka i backen 7/10 möten med en sån. Vet inte om det jag som är för nostalgisk eller gammeldags men för mig personligen låg charmen i att veta att en liga skulle komma till oss på matchdagen och se till att den inte fick härga fritt i våra kvarter.
Jag lyfter på hatten för er alla.
Citera
2015-04-12, 09:00
Medlem
Vid en något samlad analys, så kan jag förstå den grymma känslan av samhörighet, vi mot dem.

Men jag är nyfiken på några saker.

När någon kommer med ex 100 man, är det då antalet (som förmodligen är efter överenskommelse) är viktigare än att alla man ställer upp med ska vara bra? Och kan någon säga att ni kan samla 100 som är bra? Jag frågar för att jag träffat många som berättat om fighter, och det är självklart att ingen kan göra mer än sitt bästa, men jag tycker inte det är klädsamt att lyssna på någon om slagsmål i tid och otid, och som man vet att man skulle spräcka struphuvudet på.

Är det viktigare att komma med flest folk, eller är det så enkelt att de som är flest brukar vinna?

På¨samma sätt som det är en naturlighet att ställa sig i fronten, så har vi en annan grupp som säkert deltar, men inte helt ovanligt att många är i bak-mitten och som kan låta jävligt arg.

Eller är det som fotboll, man ställer upp med de som kan spela, på om övriga inte kan.

Och vilka i Sthlm har haft den högsta högstanivån? Vilka var bäst, när de var bäst, är det delade meningar, eller klarar ni att se det distanserat?
Senast redigerad av xtroverto 2015-04-12 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in