Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-09, 20:52
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vi vet ju inte om det är sant. Politiker ljuger ju hela tiden, det gäller även SD-företrädare.

Men jag tycker en sak är anmärkningsvärd: Om nu Kasselstrand är precis som alla mellanmjölkspolitiker i SD och följer den "socialkonservativa linjen" till punkt och pricka, varför har han då så högt stöd hos de mer nationalistiska Sverigevännerna, t.ex. här på Flashback (inkl mig)? Varför är han så tilltalande för er om han är precis som Åkesson eller Jomshof?

Därför att han inte viker ner sig mot sina politiska motståndare, och snällt sitter och tar emot anklagelserna om "rasism" hit och "fascism" dit, utan går på offensiven istället, till skillnad mot övriga krokryggar inom SD som blir defensiva och agerar som skyldiga småbarn varje gång en journalist eller politisk motståndare drar rasistkortet. Det handlar om en vinnarinställning där Kasselstrand inte låter sina motståndare sätta spelreglerna, utan istället försöker sätta de själv. Så agerar alltid vinnare, oavsett om det är inom näringslivet, sport, eller vad det nu än är. Eviga förlorare accepterar motståndarens spelregler och kommer således aldrig kunna vinna.
Citera
2015-04-09, 20:58
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Efter detta avslöjande anser jag att även Vinge och hans kontakter bör utredas av medlemsutskottet. Varför har Vinge tagit dessa kontakter? Är det något han ångrar? Vad har han att säga om saken? Är det ett enskilt misstag, finns det fler exempel och har det funnits politisk motivering bakom detta?

Saken behöver definitivt redas ut.

Vinge är personen som nominerade en yrkeskriminell till styrelsen. Han har noll omdöme.
Citera
2015-04-09, 20:58
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Henrik Vinge är nog rökt som bara fan, mer än vad Kasselstrand kommer bli.
Vad tror ni Karlsson tänker ni om Vinge? Tror ni att Karlsson slår nävarna i bordet nu när hans högra hand var egentligen svarte hand?

Synd att man tvingas rösta på SD, men bättre tider kommer säkert!

Det är givetvis Vinge och andra ormar inom SDU-Stockholm, samt judar som Zeth Arkö Gogman (urk) som organiserat denna massiva attack mot SD. De är helt absurt, det är dessa som är trotskister på riktigt och som försöker ta över SD, det är helt absurt att inte fler SD:are som ser detta. Är ni så korkade att ni inte fattat ännu att rasist, fascist och nazist-anklagelser enbart är ett vapen för social kontroll och för att styra människor genom att skrämma dem? Samma vapen som nu Mattias Karlsson, Bieler, m.f.l använder mot hederliga SDU:are för att splittra SD och slutliga förstöra SD för alltid.
Citera
2015-04-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
För att han står upp för sina åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Därför att han inte viker ner sig mot sina politiska motståndare, och snällt sitter och tar emot anklagelserna om "rasism" hit och "fascism" dit, utan går på offensiven istället, till skillnad mot övriga krokryggar inom SD som blir defensiva och agerar som skyldiga småbarn varje gång en journalist eller politisk motståndare drar rasistkortet. Det handlar om en vinnarinställning där Kasselstrand inte låter sina motståndare sätta spelreglerna, utan istället försöker sätta de själv. Så agerar alltid vinnare, oavsett om det är inom näringslivet, sport, eller vad det nu än är. Eviga förlorare accepterar motståndarens spelregler och kommer således aldrig kunna vinna.

Jag säger inte emot er, men är det hela sanningen? Kan det inte vara så att Kasselstrand företräder en mer nationalistisk linje inom SD? Det är det jag själv har fått uppfattningen om, och det är min analys av varför han är populär hos oss med mer nationalistiska åsikter än SD.

Jag kan faktiskt inte se att det är helt otänkbart att Kasselstrand och andra SDU:are har haft kontakt med externa nationalistgrupper. Missförstå mig rätt: Jag tycker naturligtvis inte att det (per automatik) bör leda till uteslutning, men något säger mig att han inte talar sanning när han säger att han gillar och stödjer moderpartiets socialkonservativa väg mot att bli ett "antirasistiskt mittenparti".
Citera
2015-04-09, 21:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det är givetvis Vinge och andra ormar inom SDU-Stockholm, samt judar som Zeth Arkö Gogman (urk) som organiserat denna massiva attack mot SD. De är helt absurt, det är dessa som är trotskister på riktigt och som försöker ta över SD, det är helt absurt att inte fler SD:are som ser detta. Är ni så korkade att ni inte fattat ännu att rasist, fascist och nazist-anklagelser enbart är ett vapen för social kontroll och för att styra människor genom att skrämma dem? Samma vapen som nu Mattias Karlsson, Bieler, m.f.l använder mot hederliga SDU:are för att splittra SD och slutliga förstöra SD för alltid.

Hahaha Fy fan! Berätta mer om juden Zeth och ormen Vinge som vill förstöra för SD/Karlsson/Åke. Ta gärna med övriga djur också som vill förstöra för Karlsson med flera.
Citera
2015-04-09, 21:10
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Men jag tycker en sak är anmärkningsvärd: Om nu Kasselstrand är precis som alla mellanmjölkspolitiker i SD och följer den "socialkonservativa linjen" till punkt och pricka, varför har han då så högt stöd hos de mer nationalistiska Sverigevännerna, t.ex. här på Flashback (inkl mig)? Varför är han så tilltalande för er om han är precis som Åkesson eller Jomshof?

Personligen gillar jag Kasselstrands retorik i debatter. Snabbtänkt och offensiv, och verkligen demolerar motståndarna + massmedia. Har dock inte märkt nån skillnad alls i politiken som han förespråkar jämfört med Åkesson & Co., så det är bara sättet han framför det på som tilltalar mig.
Citera
2015-04-09, 21:10
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jag skäms över att ha röstat på SD senaste valet. Förlåt mig fader.
Citera
2015-04-09, 22:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
https://twitter.com/FHagberg/status/586221372847841280

Fredrik Hedberg(Nordisk Ungdom) kommenterar Vinge.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Hedberg
Vinge försöker skylla ifrån sig, otippat.. Inte haft kontakt med vare sig Kasselstrand eller Hahne. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20601940.ab
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in