Citat:
Ursprungligen postat av
mr13377
För att han står upp för sina åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vindhler
Därför att han inte viker ner sig mot sina politiska motståndare, och snällt sitter och tar emot anklagelserna om "rasism" hit och "fascism" dit, utan går på offensiven istället, till skillnad mot övriga krokryggar inom SD som blir defensiva och agerar som skyldiga småbarn varje gång en journalist eller politisk motståndare drar rasistkortet. Det handlar om en vinnarinställning där Kasselstrand inte låter sina motståndare sätta spelreglerna, utan istället försöker sätta de själv. Så agerar alltid vinnare, oavsett om det är inom näringslivet, sport, eller vad det nu än är. Eviga förlorare accepterar motståndarens spelregler och kommer således aldrig kunna vinna.
Jag säger inte emot er, men är det hela sanningen? Kan det inte vara så att Kasselstrand företräder en mer nationalistisk linje inom SD? Det är det jag själv har fått uppfattningen om, och det är min analys av varför han är populär hos oss med mer nationalistiska åsikter än SD.
Jag kan faktiskt inte se att det är helt otänkbart att Kasselstrand och andra SDU:are har haft kontakt med externa nationalistgrupper. Missförstå mig rätt: Jag tycker naturligtvis inte att det (per automatik) bör leda till uteslutning, men något säger mig att han inte talar sanning när han säger att han gillar och stödjer moderpartiets socialkonservativa väg mot att bli ett "antirasistiskt mittenparti".