Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-06, 23:33
  #1
Medlem
Hej,

Jag tänka inhandla ett spel på Playstation Store men har stött på problem. Har tidigare köpt med hjälp av Mastercard E-kort, men när jag ska skriva in det nya e-kortet på Account Management så står det att kortnumret är "invalid". Vet att siffrorna och datumet jag har skrivit in stämmer. Hur ska jag göra?

Tack på förhand.
Citera
2015-04-07, 00:16
  #2
Medlem
Heliopoliss avatar
Hade också det här problemet. Körde på idiot-taktiken att försöka igen och igen. Fungerade efter ett par försök. Dock var mitt problem lite annorlunda, fick inget felmeddelande i account management, men kortnumret ändrades aldrig i PS store.
Citera
2015-04-07, 18:53
  #3
Medlem
Är ju så typiskt bara när det är sånt svinbilligt pris på vissa PS3-spel nu under vårrean. Jag antar att jag helt enkelt upprepar mina försök och hoppas att det ska funka efter ett tag?
Citera
2015-04-08, 19:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesgrossman91
Hej,

Jag tänka inhandla ett spel på Playstation Store men har stött på problem. Har tidigare köpt med hjälp av Mastercard E-kort, men när jag ska skriva in det nya e-kortet på Account Management så står det att kortnumret är "invalid". Vet att siffrorna och datumet jag har skrivit in stämmer. Hur ska jag göra?

Tack på förhand.

Ring supporten.
Citera
2015-04-08, 20:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paskliljan
Ring supporten.

Antar att jag får ta och göra det!

Surt att saker och ting inte ska gå så smidigt som man vill! :P
Citera
2015-04-08, 21:20
  #6
Medlem
näverläppens avatar
Jag hade ett liknande problem, jag försökte byta kontouppgifter som en dåre för en liten tid sedan. Allt verkade fungera och jag fick hela tiden bekräftelse på att ändringarna skett men väl inne i store:n så var det likförbannat de gamla uppgifterna som fanns kvar. Till slut fungerade det iallafall och jag tror det kan ha att göra med att jag tryckte på knappen delete all card information eller vad den nu kan heta - innan hade jag endast suddat och ändrat rad för rad så att säga. Vem vet, det kanske gör susen även för dig.
Citera
2015-04-09, 13:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
Jag hade ett liknande problem, jag försökte byta kontouppgifter som en dåre för en liten tid sedan. Allt verkade fungera och jag fick hela tiden bekräftelse på att ändringarna skett men väl inne i store:n så var det likförbannat de gamla uppgifterna som fanns kvar. Till slut fungerade det iallafall och jag tror det kan ha att göra med att jag tryckte på knappen delete all card information eller vad den nu kan heta - innan hade jag endast suddat och ändrat rad för rad så att säga. Vem vet, det kanske gör susen även för dig.

Hej, tack för svar! Jag har kollat upp på PSN:s egna forum och verkar vara fler som har haft samma problem men de enda svar jag har hittat där är att folk har försökt flera gånger och att det sedan verkar ha löst sig av en ren slump. Verkar vara ett problem som har funnits ganska länge dessutom. Trist att det inte har gjorts någonting åt det.

Jag har inte sett någon sådan knapp som du beskriver någonstans när jag har varit inne på mitt account på PSN, varken på datorn eller min konsol. Var hittar man den?
Citera
2015-04-09, 17:49
  #8
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesgrossman91
Hej, tack för svar! Jag har kollat upp på PSN:s egna forum och verkar vara fler som har haft samma problem men de enda svar jag har hittat där är att folk har försökt flera gånger och att det sedan verkar ha löst sig av en ren slump. Verkar vara ett problem som har funnits ganska länge dessutom. Trist att det inte har gjorts någonting åt det.

Jag har inte sett någon sådan knapp som du beskriver någonstans när jag har varit inne på mitt account på PSN, varken på datorn eller min konsol. Var hittar man den?

På fliken "Billing Information" nästan längst ned till vänster under bilden som visar baksidan av kreditkortet finns det iallafall hos mig en knapp som heter delete billing information. Det kanske skall tilläggas att jag har ps3 om det nu spelar någon roll. Jag har alltså tidigare ändrat informationen rad för rad, men efter att jag dessutom tryckte på den knappen så fungerade det helt plötsligt. Men det kan ju såklart vara en tillfällighet.
Citera
2015-04-12, 14:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
På fliken "Billing Information" nästan längst ned till vänster under bilden som visar baksidan av kreditkortet finns det iallafall hos mig en knapp som heter delete billing information. Det kanske skall tilläggas att jag har ps3 om det nu spelar någon roll. Jag har alltså tidigare ändrat informationen rad för rad, men efter att jag dessutom tryckte på den knappen så fungerade det helt plötsligt. Men det kan ju såklart vara en tillfällighet.

Tack det löste sig för mig faktiskt! Jag skapade ett nytt e-konto där jag satte tidsgränsen till ett par månader framåt istället för en månad och sedan fungerade det. Vet inte om det har med att göra varför det fungerade eller om det var en ren slump.

Så nu har jag köpt Metal Gear Rising: Revengeance på PS3 för 35 kr. Efter att ha lirat det ett par timmar så kan jag säga att jag VARMT rekommenderar det spelet för fans till action/hack 'n' slash-spel. Bland det roligaste jag lirat på ett bra tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback