Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-08, 02:04
  #13
Medlem
Tack för infon!

Vildhundarna verkar inte alltför trevliga.. Känns inte så najs om man skulle bli biten. Har försökt hitta mer information om djur i Indien och det verkar mest vara ute i bushen man behöver oroa sig.

Hur vanligt är kackerlackor där? Funkar det med spray så slipper man dem? Har bott på kanarieöarna innan och där finns en hel del kackerlackor, men så länge men inte hade öppet på kvällen och om man sprutade ett spray så höll dem sig borta, eller om man bodde högt upp.

Har liksom ingen lust att bo tillsammans med kackerlackor, någon enstaka i veckan kan man stå ut med, men flera om dagen skulle vara riktigt jobbigt faktiskt.
Citera
2015-04-08, 22:50
  #14
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaria
Tack för infon!

Vildhundarna verkar inte alltför trevliga.. Känns inte så najs om man skulle bli biten. Har försökt hitta mer information om djur i Indien och det verkar mest vara ute i bushen man behöver oroa sig.

Hur vanligt är kackerlackor där? Funkar det med spray så slipper man dem? Har bott på kanarieöarna innan och där finns en hel del kackerlackor, men så länge men inte hade öppet på kvällen och om man sprutade ett spray så höll dem sig borta, eller om man bodde högt upp.

Har liksom ingen lust att bo tillsammans med kackerlackor, någon enstaka i veckan kan man stå ut med, men flera om dagen skulle vara riktigt jobbigt faktiskt.

Jag såg inte mer än ett par kackerlackor under 4 månader när jag var där.
Citera
2015-04-08, 22:58
  #15
Medlem
Kungens.hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Jag såg inte mer än ett par kackerlackor under 4 månader när jag var där.

Samma här. Rätt förvånande faktiskt.
Citera
2015-06-06, 21:17
  #16
Medlem
Har du, TS, tagit dig iväg? Jag såg en hel del råttor (även i rummen som jag hyrde) men knappt några kackerlackor alls och inga farliga djur direkt förutom när jag var ute i nationalparker och vandrade runt i berg men då pratar vi större djur än skorpioner och ormar. Som någon tidigare skrev så är det snarare bakterier man bör oroa sig för. Flera turister som jag umgicks med fick ligga ett tag på sjukhus, vissa hade allvarligare tillstånd än andra, pga bakteriesjukdomar.
Citera
2015-06-12, 03:48
  #17
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Bovarna i Indien är förutom Kungskobran, Katterna förstås.
I östra Indien har du kanske världens enda tigrar som faktiskt föredrar människokött, men där lär du inte hamna.
Vad jag upplevde farligast när jag volontärade där var helt Leoparder.
Vi fick sitta in med utegångsförbud i vårt lilla by då det var en Leopard som sprang runt och hade redan dödat 2 män och flertal boskap.
Till och med i storslagna Mumbai löper du risk att bli neddragen utav en Leopard, varje år dör människor som bor i anslutning till skogar (överallt) och bara storstaden Mumbai har nån dödsfall per år. Det är definitivt mer Leoparder som attackarerar människor än Tigrar.
Citera
2015-06-15, 09:08
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
En inhemsk lär dock veta vad som är och inte är farligt.

Lärd? Ja visst finns det folk som vet, men det finns fler folk som tros sig veta.
Citera
2016-01-02, 19:34
  #19
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Lärd? Ja visst finns det folk som vet, men det finns fler folk som tros sig veta.

I Indien finns både skorpioner som är dödliga och icke dödliga.

/En som vet
Citera
2016-01-20, 11:24
  #20
Medlem
Fitipaldis avatar
Har varit i Indien i ungefär ett år sammanlagt och det värsta jag stötte på var en kobra. Men då var jag ute och gick i bushen utanför Kodaikanal, så det är väl inget man stöter på inne i städerna direkt. Kackerlackor såg jag nog inga alls faktiskt, men desto fler råttor (på de billigare hotellen hände det ganska ofta att jag vaknade av råttor som sprang runt på mina ben). Annars håller jag med om att hundarna är de obehagligaste: är du ute och går sent på nätterna är risken stor att stöta ihop med en flock arga vildhundar. Ett tips är att ha en pinne med sig och svinga lite med/slå i marken, alternativt låtsas plocka upp stenar från marken och kasta mot flocken - tror att de vant sig vid att människor inte är särskilt snälla varelser.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2547552

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback